Luduș: Protocol pentru Asistență Socială Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 80 Vizualizări

Luduș: Protocol pentru Asistență Socială

În ziua de 28 martie 2023, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Mureș a propus încheierea unui protocol de colaborare între UAT Luduș și Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS) pentru implementarea proiectului „HUB de Servicii MMSS – SII MMSS”. În Raportul de aprobare, primarul Cristian Moldovan a precizat că proiectul „contribuie la crearea unui sistem informatic integrat în domeniul asistenței sociale și domeniilor conexe, la îmbunătățirea activității Direcției de Asistență Socială, precum și la creștereaaa calității serviciilor oferite cetățenilor orașului Luduș, atât în domeniul beneficiilor sociale, cât și în cel al serviciilor sociale”.

În Raportul de specialitate la proiectul de hotărâre, Claudia Vereș, de la Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei Orașului Luduș a declarat că „Proiectul „HUB de Servicii MMSS – SII MMSS” este finanțat în cadrul Programului Operațional Competivitate (POC) 2014 -2020, axa prioritară 2 – Tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă, acțiunea 2.3.1 Consolidarea și asigurrea interoperabilității sistemelor informatice dedicate serviciilor de e-guvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viața cetățenilor și întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental și a comunicării media sociale, a Open Data și Big Data – Secțiunea E- Guvernare și Open Data”.

Beneficii prin implementarea sistemului

Prezentând proiectul în ședința Consiliului Local, Claudia Vereș a prezentat principalele beneficii ale proiectului: crearea platformei informatice E-aistență socială; dotarea serviciilor publice de asistență socială cu echipamente informatice necesare pentru utilizarea de platforme informtice E-asistență socială; furnizarea de servicii de digitalizare a dosarelor beneficiarilor de servicii sociale, în vederea constituirii dosarelor electronice ale acestora; constituirea registrului electronic național al beneficiarilor de servicii sociale; posibilitatea accesării electronice a dosarului personal de asistență socială și  a măsurilor de sprijin de care pot beneficia, sau la care aceștia au dreptul; optimizarea fluxului de depunere a documentelor, precum și de soluționare a solicitărilor în vederea obținerii beneficiilor în domeniul asistenței sociale; raportarea electronică a datelor din anchetele sociale obținute din culegerea prin terminale mobile (tablete).

Prezentat în ședința Legislativului local din 25 aprilie 2023, consilierii locali au aprobat încheierea protocolului de colaborare între Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și UAT Luduș pentru implementarea proiectului, precum și nominalizarea a două persoane, Ulea Simina și Moca Daniel-Eufim, inspectori în cadrul Direcției Asistență Socială, care vor primi în folosință pachetul de echipamente și vor fi instruite cu privire la administrarea și utilizarea modulelor din sistemul informatic, ce se va crea și dezvolta în cadrul proiectului.

Ioan A. BORGOVAN

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE