„Victorie” a taximetriștilor mureșeni? Bolt și Uber, nevoite să respecte regulile după care funcționează taximetria în România Slider
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 28419 Vizualizări

„Victorie” a taximetriștilor mureșeni? Bolt și Uber, nevoite să respecte regulile după care funcționează taximetria în România

Serviciile de ridesharing (Bolt, Uber ș.a.m.d.) sunt nevoite să respecte regulile după care funcționează taximetriștii din România și, implicit, din județul Mureș. Decizia a fost luată miercuri, 6 martie, de către reprezentanții Guvernului, în urma unor discuții pe tema modificării OUG 49/2019, discuții care au durat două zile, după ce taximetriștii au protestat din pricina concurenței neloiale dintre cele două tipuri de transport.

Ministerul Transporturilor va propune un nou proiect de act normativ ce va fi pus în consultare publică, anunță președintele filialei Mureș a Camerei Taximetriștilor, membră a Conferinței Operatorilor și Transporturilor Autorizate din România, Ionel Chiriță.

Activitatea de transport alternativ se va desfășura în aceleași condiții ca si activitatea de taximetrie. Vor avea și ei un număr limitat de copii conforme, vor avea case de marcat, mașinile vor trebui să fie proprietatea acestor firme de transport alternativ, nu se mai admit contractele de comodat și cele de închiriere, firmele să fie din România, și toate taxele se plătesc în România”, a explicat Ioan Chiriță, conform radiomures.ro.

Decizia de miercuri, 8 martie, vine în urma numeroaselor proteste și a discuțiilor purtate, pe parcursul lunii februarie, cu premierul Marcel Ciolacu și cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru ca orice activitate desfășurată pe teritoriul țării să fie impozitată și fiscalizată.

Citește și: LIVE: Sute de taximetriști, protest la Târgu Mureș

Principalele revendicări ale taximetriștilor vizează:

  • limitarea copiilor conforme, pe criterii similare cu cele aplicate serviciului de taximetrie, având ca rezultat protejarea calităţii vieţii şi aerului;
  • eliminarea posibilităţii de emitere a copiei conforme pentru auto deţinute de operatori cu contract de comodat sau închiriere şi ridicarea pragului de autorizare la vechimea maşinii la 5 ani prima autorizare, maximum 10 ani;
  • interzicerea colantării, sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la reclame, pe autoturismele arondate la platformele digitale şi aplicarea de ecusoane pe portierele spate care să conţină datele de identificare ale operatorului;
  • eliminarea „tarifului dinamic” potrivit recomandărilor de la Consiliul Concurenţei cu privire la practicile înşelătoare;
  • respectarea Art. 6 din Legea 204/2019 cu privire la fiscalizarea curselor şi comisioanelor printr-o entitate fiscală înregistrată la ONRC cu Suspendarea avizului tehnic până la intrarea în legalitate.

(L.P.)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE