FOTO: O nouă mobilitate de grup Erasmus, pentru elevii Școlii Gimnaziale ”Friedrich Schiller” Învățămînt
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 323 Vizualizări

FOTO: O nouă mobilitate de grup Erasmus, pentru elevii Școlii Gimnaziale ”Friedrich Schiller”

În perioada 8-12 aprilie, 2024, elevii Școlii Gimnaziale ”Friedrich Schiller” au participat, prin acreditarea Erasmus, cod proiect: 2023-1-RO01-KA121- SCH-000121513, la o serie de activități interactive și atractive, în Villarta de San Juan, Ciudad Real, Spania.

Domnul Bendriș Daniel Stefan și doamna Hoffmann Tilda, profesori însoțitori ai echipei de elevi cu următoarea componență: Balla Marton, Dan Luca Joshua, Giurgiu Filip Andrei, Kovacs Kristof și Anca-Suciu Daria, au ghidat elevii pe parcursul tuturor activităților de învățare, alături de reprezentanții școlii partenere, Ceip. Nuestra Señora De La Paz, instituție condusă de Manuel Jose Carpintero Manzanares.

Elevii participanți la mobilitatea de grup Erasmus+, au beneficiat de îmbunătățirea competențelor interculturale, prin activități de învățare non-formală, testându-și, utilizându-și, dar și îmbunătățindu-și atât competențele lingvistice, cât și abilitățile de a învăța să învețe, experimentând modalități alternative de învățare, complementare celor de tip formal.

Activitățile de învățare au debutat luni, 8 aprilie, la sosirea invitaților, după întâmpinarea acestora de către gazde, cu prezentarea programului, continuând cu Istoria interactivă a artei – Renaștere și Baroc, atelier de tehnici artistice renascentiste, pictură murală, prezentarea jocurilor populare și a tradițiilor spaniole, precum și vizitarea a cinci monumente, în cadrul turului orașului.

Ziua de marți a adus o serie de alte activități fascinante, precum: Bazele roboticii – Introducere și concepte, Lego Wedo 2.0, Scratch și Esero, ateliere de construire a unor roboți simpli, vizitarea unor muzee, a primăriei, a catedralei și a pieței orașului Ciudad Real.

Experiențele de învățare au continuat și miercuri, când participanții s-au delectat cu specificul bucătăriei europene și aromele mediteraneene ale acesteia, participând cu entuziasm la un atelier de gătit, urmat de un seminar de mediu, Introducere în sustenabilitate, dar și de o activitate de ecologizare, constând în curățarea și studierea parcului local.

A patra zi, cea de joi, a venit cu noi experiențe pozitive. Elevii s-au familiarizat cu specificul delicateselor bucătăriei est-europene, participând la un nou atelier de gătit, succedat de un atelier de mediu, Construirea unei mici grădini durabile, dar și de un proiect de grup, constând în proiectarea și planificarea prezentării muncii săptămânale, încheind cu vizitarea orașului Toledo.

După cele patru zile în care elevii s-au bucurat de locuri frumoase și de ateliere inedite, a venit și rândul ultimelor momente petrecute alături de generoasele gazde: Astronomie – Explorarea cerului nocturn, dar și o sesiune interactivă de tehnici de observare prin telescop. De asemenea, elevii au finalizat proiectele pentru expoziție (artă, robotică, mediu), încununând întregul efort depus cu aprecierile primite în cadrul expoziției și a ceremoniei de încheiere.

Dacă e să ne întrebăm care au fost beneficiile participării la recenta mobilitate Erasmus, acestea au fost numeroase: acumularea cunoștințelor despre principalele mișcări artistice și despre unii artiști europeni, aprecierea deversității artei europene, îmbunătățirea abilităților creative, prin intermediul realizării lucrărilor de artă, înțelegerea fundamentelor roboticii și programării pe calculator, dezvoltarea abilităților de rezolvare a problemelor și a abilităților de gândire critică, încurajarea muncii în echipă și a utilizării abilităților de colaborare într-un mediu bazat pe tehnologie, descoperirea și asimilarea informațiilor despre diverse bucătării și tradiții culinare, dezvoltarea abilităților și tehnicilor de gătit, înțelegerea modului în care alimentele reflectă contextele culturale și istorice, dobândirea cunoștințelor despre problemele-cheie de mediu și practicile durabile, dezvoltarea unui sentiment de responsabilitate față de conservarea mediului, identificarea unor modalități practice de a implementa durabilitatea în viața de zi cu zi, înțelegerea conceptelor astronomice de bază și a istoriei explorării spațiului, dezvoltarea abilităților observaționale și cultivarea curiozității în legătură cu universul și misterele sale. Prin oferirea unor astfel de oportunități de învățare elevilor, cu precădere celor din grupurile vulnerabile, Școala Gimnazială Friedrich Schiller se aliniază efortului european de implementare a unui program educațional specific, bazat pe abilitățile dobândite de către elevi, în cadrul activităților de mobilitate.

Armina Flavia Adam, Prof. pentru învățământul primar, Școala Gimnazială Friedrich Schiller, Târgu Mureș

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE