Home / Administratie / Transcrierea certificatelor de stare civilă obţinute în străinătate

Transcrierea certificatelor de stare civilă obţinute în străinătate

Transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă reprezintă o procedură de recunoaştere de către autorităţile române a actelor de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite în străinătate la autorităţile locale competente, pentru a  produce efecte juridice pe teritoriul României.

Potrivit art.41 alin. 3 din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, cu modificările şi completările ulterioare: „ actele de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite de autorităţile străine, au putere doveditoare în ţară numai dacă sunt înscrise sau transcrise în registrele de stare civilă române.”

Cetăţeanul român este obligat ca, în termen de 6 luni de la întoarcerea în ţară sau de la obţinerea din străinătate a certificatului/extrasului de stare civilă, să ceară transcrierea acestora. Transcrierea se efectuează cu aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale de la locul de domiciliu al solicitantului, cu avizul prealabil al direcţiei judeţene de evidenţă a persoanelor.

Cererea de transcriere se adresează primarului unităţii administrativ – teritoriale pe raza căreia îşi are domiciliul titularul certificatului/extrasului străin. Cererea se poate face în nume propriu sau prin împuternicit cu procură specială, autentificată de un notar public român, autoritatea română din străinătate  (ambasadă/consulat) sau după caz, de notarul public străin,  situaţie în care se vor respecta prevederile legale privind apostilarea sau supralegalizarea. Din procura specială trebuie să rezulte clar obiectul mandatului, adică depunerea documentelor în vederea transcrierii certificatului/extrasului de stare civilă, precum şi ridicarea certificatului eliberat de autorităţile române.

Documentele care se anexează cererii diferă de la caz la caz, în funcţie de faptul de stare civilă ce se transcrie: naştere, căsătorie sau deces şi pot fi consultate pe site-ul instituţiei noastre, la adresa: http://www.cjmures.ro/djepmures/stare_civila.htm

Codruţa Sava ,

Director executiv, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Mureş

 

 

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Numărul intervențiilor la incendii, în scădere cu 22%

Inspectorul şef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) „Horea” al județului Mureș, generalul de …