70 de mii de euro/companie pentru PR Business
  • admin
  • 0 comentarii
  • 26 Vizualizări

70 de mii de euro/companie pentru PR

Marile companii au alocat, în anul 2006, în medie, 70.000 de euro pentru serviciile de relaţii publice, arată primul studiu privind percepţia serviciilor de PR realizat în România şi operat de Clubul Companiilor de Relaţii Publice (CCRP) şi de compania Daedalus Consulting, făcut public marţi.
La studiu au participat cei mai importanţi 200 de investitori şi de advertiseri din România.
Potrivit cercetării, aproximativ 70% dintre intervievaţi au răspuns că vor aloca resurse financiare suplimentare în 2007 şi doar 5% au precizat că intenţionează să reducă bugetele alocate activităţii de PR în anul care tocmai a început.
Pentru aproximativ 30% dintre respondenţi activităţile de relaţii publice sunt asimilate planului de marketing, în timp ce 38% dintre aceştia consideră că activităţile de PR reprezintă o parte a planului general de afaceri.
De asemenea, studiul arată că în aproape 63% din situaţii decizia de contractare a unei agenţii de relaţii publice revine managementului de vârf.
Potrivit datelor furnizate de CCRP, doar aproximativ 35% din companiile intervievate au compartimente distincte de relaţii publice, iar în aproape 53% din cazuri activităţile de relaţii publice intră în atribuţiile departamentului de marketing. Studiul mai arată că aproape 35% din companii folosesc comunicarea corporativă, iar 13,7% folosesc doar comunicarea de marketing.
Reprezentanţii Clubului Companiilor de Relaţii Publice spun, în interpretarea datelor cercetării, că sumele folosite pentru dezvoltarea serviciilor de relaţii publice nu oferă o imagine corectă a bugetelor alocate PR-ului. Acest lucru se întâmplă pentru că în studiu nu au fost precizate activităţile pe care o companie le întreprinde şi care pot fi definite ca activităţi de PR.
Cercetarea a fost realizată de Clubul Companiilor de Relaţii Publice şi de compania Daedalus Consulting în perioada noiembrie 2006 – ianuarie 2007. Datele au fost colectate prin interviuri telefonice realizate cu cei mai importanţi 200 de investitori şi de advertiseri din România.
Clubul Companiilor de Relaţii Publice (CCRP) este o asociaţie non-profit, înfiinţată în 2003. CCRP reuneşte zece companii de relaţii publice din România: 2activePR, DC Communication, Free Communication, Image Promotion, Millenium Communication, Ogilvy PR Worldwide, Perfect Ltd., PRAIS Corporate Communication, Premium Communication şi The Practice.(NewsIn)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE