Cheltuieli mari de personal la institutiile subordonate CJ Mures Politic
  • admin
  • 0 comentarii
  • 75 Vizualizări

Cheltuieli mari de personal la institutiile subordonate CJ Mures

p_11_1_19.jpg
Pe parcursul timpului, Consiliul Judetean Mures a sprijinit institutiile din subordine, în special cele cu caracter cultural-educativ, la fel de adevarat este si ca aceste institutii trebuie sa depuna eforturi din ce în ce mai mari pentru a-si asigura un anumit nivel de rentabilitate si, poate cel mai adevarat este ca si noi, ca si comunitate trebuie sa fim alaturi si de Consiliul Judetean si de institutiile din subordine. Astfel de institutii ar fi: Teatrul Ariel, Filarmonica de Stat Târgu-Mures, Biblioteca Judeteana, Directia Judeteana de Paza. Salariatii acestora, în special a celor de cultura si educare, nu sunt printre cei mai bogati români, chiar daca în bugetul lor de venituri si cheltuieli, cheltuielile cu personalul au cea mai mare pondere.
Discutând cu presdinta comisiei de economie din cadrul Consilului Judetean, Ionela Ciotlaus am aflat câteva aspecte legate de bugetul câtorva institutii ce se afla în subordinea CJ, si despre problemele cu care acestea se confrunta, din punct de vedere al bugetului. Ionela Ciotlaus ne-a declarat: „Am sesizat ca sunt multe institutii publice subordonate Consiliului Judetean si finantate de acesta la care partea de cheltuieli este destul de încarcata doar cu cheltuieli de personal si prea putin se merge pe partea de investitii si prea putine surse de venituri. Noi, în cadrul comisiei economice am propus sa se reia putin toate contractele de mangement a directorilor si sa se încerce introducerea unei clauze prin care sa se ajunga la un anumit grad de rentabilitate în acea institutie. Ideea de baza este ca toate aceste institutii vor trebui într-un final sa si produca nu doar sa cheltuie. Nu vreau sa atac, sunt convinsa ca mai ales cei de la Teatrul Ariel, de exemplu, nu au salarii mari si poate nici nu depasesc media pe economie, dar trebuie sa se faca ceva pentru a se rentabiliza aceste institutii.”
Deocamdata, doar bugetul Directiei Judetene de Paza a ajuns pe masa celor de la Comisia Economica. Directorul Nagy Petroniu ne-a oferit câteva lamuriri cu privire la bugetul acestei institutii: „Directia noastra se autofinanteaza 100%. Suntem platiti ca prestatori de servicii în aceleasi conditii si de institutiile publice la care asiguram paza si de agentii privati. Cea mai mare pondere a în cheltuielile noastre, 92-95% este reprezentata de cheltuieli de personal, restul fiind cheltuieli administrative.”
Am încercat sa aflam si situatia de la Teatrul Ariel. „Veniturile reprezinta 10-12% din bugetul institutiei si cea mai mare pondere în cheltuieli o au cele cu personalul. La ponderea veniturilor stam bine tinând cont de alte institutii similare din tara. Nu cred ca vom fi afectati de acesta criza. Noi avem proiecte în derulare în parteneriat cu diverse institutii si fonduri care asigura o parte din cheltuieli. Credibilitatea teatrului da motivatie în plus. Consiliul Judetean a fost mereu alaturi de noi si ne-a sprijinit”, a declarat Gavril Cadariu, directorul Teatrului Ariel.
În conditiile în care anii 2009 si 2010 vor fi grei din punct de vedere economic trebuie cautate solutii diverse de finantare, în special din fondurile structurale, dar putem si noi face ceva, asadar sa mergem la Teatru Ariel, la Filarmonica si sa si platim biletul!

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE