Mica infuzie cu relatii publice Editorial
  • admin
  • 0 comentarii
  • 66 Vizualizări

Mica infuzie cu relatii publice

silviu_01.jpgCâti dintre noi cunoastem semnificatia termenului de relatii publice? Pentru ca am urmat cursuri de nivel universitar în acest domeniu am fost pus adesea în situatia de a explica ce încearca facultatea aceea sa ma învete. Cea mai scurta explicatie a mea suna în felul urmator: relatiile publice reprezinta ansamblul de practici menite sa comunice informatii si sa îmbunatateasca perceptia opiniei publice cu privire la sistemul pentru care lucreaza. O privire mai atenta asupra domeniului aduce însa la suprafata mai multe dificultati de a prezenta relatiile publice cu maximum de acuratete.
Nesansa acestui concept este ca se aseamana ca forma cu bine cunoscutul relatii cu publicul, dar confuzia porneste în primul rând de la traducerea din limba engleza a public relations sau PR. Traducerea este una imperfecta, iar dificultatea întelegerii termenului este augmentata de saracia conceptului si a setului de practici de relatii publice, din cultura noastra. Ca sa merg ascendent spre cel mai larg domeniu de incluziune, publicitatea, relatiile publice si marketingul sunt într-o viziuine esentializata, un set de practici specifice entitatilor a caror succes depinde de interactiunea cu opinia publica. Entitatile la care fac referire sunt fie agenti economici, fie institutii publice, fie persoane publice (oameni politici, artisti etc.) si nu e vorba totusi de publicitate, pentru ca e mai mult decât atât. Astfel, relatiile publice includ publicitatea în toate formele ei atât conventionale cât si neconventionale.
Teoreticienii au încercat îndelung sa ofere o definitie a relatiilor publice, dar acceptiunile asociate termenului sunt atât de largi si cu atâtea diferente de nuanta încât nu s-a putut ajunge la un consens. Exista astfel zeci si sute de definitii, unele având chiar lungimi considerabile (definitia oferita de Rex Harlow care reprezinta o sinteza a alte 472 de definitii), însa toate au ca numitor comun trei elemente cheie: propria entitate, opinia publica si relatia dintre ele. Domeniul relatiilor publice este unul complicat la prima vedere pentru cei neinitiati, însa exemplele practice sunt usor de gasit pentru cei interesati si sunt concludente.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE