Matched Society: Anatomia relațiillor de cuplu în formare din perioada 1870 -1939 Cultură
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 372 Vizualizări

Matched Society: Anatomia relațiillor de cuplu în formare din perioada 1870 -1939

Asociația VAR a lansat recent Matched Society, proiect ce analizează evoluția anunțurilor matrimoniale de la mesaje din ziare la online dating, cu implicarea unei echipe interdisciplinare formată din artiști, profesioniști din domeniile sociologie și psihologie, experți IT și operatori culturali. Potrivit inițiatorilor proiectului, scopul Matched Society este de a investiga impactul acestui fenomen asupra comportamentelor sociale și de a  identifica posibilele transmiteri generaționale în strategiile de comunicare și întâlnire.

„Matched Society este un demers al Asociației VAR care își propune să documenteze și să analizeze căutările în materie de relații de cuplu în formare din ultimii 150 de ani. Scopul principal al proiectului este de a descoperi factorii culturali și sociali care au influențat modul în care oamenii sau conectat și comunicat de-a lungul timpului. Odată cu lansarea site-ului www.matched-society.com, vă invităm să explorați așteptările pe care indivizii le aveau de la un viitor partener și informațiile pe care le ofereau pentru a se pune în valoare acum mai bine de 100 de ani. Veți găsi peste 250 de mesaje matrimoniale atent selectate din ziarele vremii (1870-1939), alături de aproximativ 30 de articole care abordează teme corelate cu cea a proiectul: gelozia, celibatul, agențiile matrimoniale etc”, ne-a declarat Vero Nica, manager proiect.

Matched Society nu se rezumă doar la cercetare, ci implică activ și publicul tânăr adult. Acesta a fost  invitat să contribuie la realizarea unui studiu socio-psihologic, prin completarea unui chestionar ce vizează modul în care percepem și interacționăm pe platformele de dating.  Prin  crearea a 4 podcasturi audio și a unei instalații multimedia interactive, Matched Society va deveni un prilej de întâlnire cu publicul în cadrul a 4 evenimente programate în luna septembrie, două în București și două în Târgu-Mureș. Totodată, în cadrul proiectului va fi  dezvoltată  o platformă online open source, prima arhivă digitală din România care vizează tema anunțurilor matrimoniale și a dating-ului online.

„Rezultatele documentării perioadelor 1940-1989 și 1990 – prezent vor fi prezentate etapizat, în iunie și în septembrie. Pentru a adăuga o notă de nostalgie și romantism, vă invităm să experimentați simulatorul anunțurilor matrimoniale, conceput de artistul Alexandru Maxim. Acesta poate fi accesat gratuit de pe dispozitivul mobil: Facebook: https://www.facebook.com/fbcameraeffects/tryit/2384982101892829/ Instagram: https://www.instagram.com/ar/2384982101892829/”, spune Vero Nica.

Proiect este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național și susținut de AMIQ. Un demers cultural organizat de asociația VAR în perioada martie – octombrie 2024. Parteneri în cadrul proiectului  sunt Teatru FIX, 3G HUB, IQads, Radio România Cultural, București FM, Revista Cultura.

„Suntem recunoscători tuturor celor care ne-au împărtășit experiențele lor și ne-au susținut în acest demers. Începând din luna mai, echipa VAR se va concentra asupra analizei materialelor obținute, sub îndrumarea experților în sociologie și psihologie – conf. univ. dr. habil. Mihai S. Rusu – și psihologie – psih. dr. Doina Nanu. Rezultatele vor sta la baza unui studiu socio-psihologic și ne va oferi posibilitatea de a reflecta asupra intimității, vulnerabilității și emoției în întâlnirile online. Transformarea mărturisirilor în produse culturale va oferi o perspectivă mai clară asupra a ceea ce este autentic și semnificativ într-o eră a hiperconectivității”, a precizat Vero Nica.

Alin ZAHARIE

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Citește și:

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE