Servicii rapide pentru cetăţeni la Primăria Târgu-Mureş Politic
  • admin
  • 0 comentarii
  • 63 Vizualizări

Servicii rapide pentru cetăţeni la Primăria Târgu-Mureş

7_3b699e.jpgPrimăria Municipiului Târgu-Mureş a finalizat proiectul de dezvoltare şi creşterea eficienţei serviciilor publice electronice din cadrul instituţiei. Principalul obiectiv este ca cetăţeanului să-i fie acordat răspunsul într-un timp foarte scurt, fără ca acesta să mai trebuiască să piardă timp pe la diferite ghişee pentru plata taxelor sau întocmirea unui dosar.
Sistemul informatic al instituţiei a fost modernizat în perioada 2010-2012 în cadrul proiectului „Dezvoltarea şi creşterea eficienţei serviciilor publice electronice în Municipiul Târgu-Mureş”, finanţat din Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii economice. Valoarea acestuia se ridică la suma de peste 3 milioane lei. “Tehnologia informaţiei şi comunicaţiile oferă administraţiei publice locale posibilitatea de a dezvolta un nou segment de servicii pentru cetăţeni. Este vorba de un serviciu modern public electronic care crează această posibilitate de a se soluţiona problemele de acasă prin intermediul calculatorului, fără să fie nevoie să se mai deplaseze cetăţeanul din diferite zone ale oraşului sau chiar din ţară pentru rezolvarea anumitor probleme”, a declarat Dana Ijac, şeful Serviciului Strategii şi Programe Economice din cadrul Primăriei Târgu-Mureş.
Informaţie în timp real
Proiectul a permis crearea unei platforme logistice comune de lucru a tuturor serviciilor din cadrul Primăriei Târgu-Mureş, în ideea dea  fi rezolvate în timp real toate problemele cetăţeanului dar şi vizualizarea mai rapidă a diferitelor informaţii legate de administrarea oraşului. „Are un modul care permite primarului, consilierilor locali, oricine este în poziţia de a lua o anumită decizie să obţină în timp real şi într-un mod foarte interactiv informaţii despre oraşul pe care îl gospodăresc, gestionând informaţii cum ar fi situaţia veniturilor sau cheltuielilor. De exemplu se poate obţine o situaţie statistică pe un anumit cartier foarte repede, un raport dintre veniturlie din impozit şi taxele colectate din cartierul respectiv şi cheltuielile care le-a făcut cu diverse investiţii pentru infrastructură sau alte obiective din cartierul respectiv”, a precizat Ciprian Ghişe, directorul general al Indeco Soft.
Timpul de aşteptare al cetăţeanului, scurtat
Sistemul integrat este compus pe diverse module şi distribuit pe diverse compartimente : financiar contabil, impozite şi taxe, asistenţă socială. Componenta de impozite şi taxe este prevăzută şi cu partea de plată pe internet a impozitelor şi taxelor. Nu în ultimul rând  fiecare departament va putea avea acces la toate informaţiile şi din departamentele celelalte. „Rezultatul final va fi scurtarea efectivă a birocraţiei, atunci când se doreşte eliberarea unui document din cadrul primăriei va fi mult mai uşor de obţinut fără să trebuiască să te deplasezi la mai multe ghişee şi fără să iei legătura cu mai multe servicii. Şi o mare parte din aceste proceduri vor fi disponibile pe internet în perioada următoare. Principalul obiectiv este ca cetăţeanului să-i fie acordat răspunsul într-un timp foarte scurt, fără ca acesta să mai trebuiască să piardă timp pe la diferite ghişee”, a explicat Daniela Miheţ, arhitectul şef al Primăriei Târgu-Mureş.
Pe viitor, în cadrul acestui proiect ar putea fi create şi alte facilităţi pentru cetăţeni.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE