Asociaţia Comercianţilor, voce puternică, instrument de dialog Eveniment
  • edith.veres
  • 0 comentarii
  • 78 Vizualizări

Asociaţia Comercianţilor, voce puternică, instrument de dialog

Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România a susţinut joi, 24 aprilie, a treia dezbatere în cadrul programului de întâlniri avute cu membrii, comercianţii şi autorităţile locale din marile oraşe ale ţării. Evenimentul, desfăşurat în Sala Mică a Palatului Culturii din Târgu Mureş, locaţie oferită cu generozitate de autorităţile locale, a reunit reprezentanţii Consiliului Judeţean, ai Primăriei Târgu Mureş, Reghin şi alte localităţi, precum şi reprezentanţii instituţiilor statului care au legătură cu activitatea comercianţilor cu zecile de comercianţi, curioşi de modul în care această Asociaţie le serveşte interesele.

„Găsim împreună modalităţi de redresare

Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România este o organizaţie non-guvernamentală, non-profit, înfiinţată în toamna anului 2013 pentru a reprezenta interesele comercianţilor mici şi mijlocii din ţară. Scopul întâlnirii a fost de a prezenta Asociaţia şi activităţile sale către membrii potenţiali şi factorii de decizie, cât şi de a identifica problemele majore ale activităţii din retailul de mici dimensiuni. Evenimentul a debutat cu un mesajul de susţinere din partea premierului Victor Ponta. Consilierul onorific al premierului Victor Ponta, Gyorgy Frunda, a citit mesajul prin care premierul şi-a exprimat regretul că nu a putut da curs invitaţiei şi a lăudat iniţiativa A.N.C.M.M.R. Deşi, individual, volumul de afaceri al unui mic comerciant poate părea mic, acest segment reprezintă, în ansamblul ei, un contribuitor semnificativ atât în economie, cât şi în social. În perioada 2000-2010, IMM-urile au creat o jumătate de milion de locuri de muncă, în timp ce întreprinderile mari au pierdut 760 mii locuri de muncă. Îmi place să cred că mesajul nostru va ajunge să fie înţeles şi de cei care fac politicile fiscale şi că vom găsi împreună o modalitate să redresăm situaţia. Creşterea numărului, potenţialului şi competivităţii IMM-urilor constituie o direcţie esenţială de relansare a economiei României şi de reducere a decalajelor economico-sociale faţă de ţările UE”, a declarat Cora Muntean, Secretar Executiv ANCMMR. Problemele majore ale activităţii micilor comercianţi sunt strâns legate de concurenţa agresivă din partea marilor reţele comerciale, precum şi de legislaţia fiscală impredictibilă şi instabilă, probleme ridicate şi de către comercianţii şi producătorii mureşeni prezenţi la întâlnire.

„Iniţiativa trebuie să plece de la dumneavoastră”

„Iniţiativa trebuie să plece de la dumneavoastră”, a subliniat Ciprian Dobre, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş. ”Asociaţia dumneavoastră trebuie să fie o voce suficient de puternică, un instrument de dialog pentru ca problemele să vă poată fi ascultate. Ştiu că ceea ce faceţi nu este un lucru facil, deoarece la noi comerţul se desfăşoară în cea mai mare parte în mediul urban, aici  82% din piaţă fiind acaparată de hipermarketuri şi abia un procent de 18% reprezintă, din păcate, comercianţii mici şi mijlocii. 25 de ani au fost suficienţi pentru ca marile lanţuri de magazine să se impună pe piaţa noastră. Pentru micii comercianţi este însă din ce în ce mai greu fiindcă nu sunt protejaţi. Dumneavoastră nu aveţi acces la creditare, nu aveţi aceleaşi termene de plată de care beneficiază marii retaileri. Administraţia publică locală este singurul aliat în lupta neloială cu retailerii mamut care au acaparat piaţa. Dar trebuie ştiut faptul că această concurenţă neloială este o problemă mondială, ea nu apare doar în economia noastră. Nu este un lucru liniştitor, însă, dacă dumneavoastră aveţi iniţiativa, parlamentarii sunt cei care pot şi ar trebui să vă reprezinte în acest demers şi să ducă interesele dumneavoastră la nivel de lege”, a spus  Ciprian Dobre.

„Comercianţi mici trebuie apăraţi”

Importanţa micilor comercianţi a fost recunoscută şi de către Dorin Florea, primarul municipiului Târgu Mureş.„Primăria a sprijinit micile magazine de cartier, de la parterul blocurilor, cum sunt în zonele Bulevardul 1 Decembrie 1918, 7 Noiembrie, Dâmbul Pietros, Unirii şi Mureşeni. Aceste mici magazine asigură subzistenţa a peste 2 000 de familii din oraş. În plus, am reamenajat Piaţa de Ruşi şi am adus-o la nişte condiţii decente. Acolo vrem să dezvoltăm un mare complex comercial pe care să îl predăm actualilor chiriaşi. Să ne amintim că în urmă cu câţiva ani, în Piaţa Armatei, micii comercianţi îşi expuneau produsele pe jos, pe ziare. Acum peste 200 de mici asociaţii familiale îşi câştigă existenţa de acolo. Apoi, în pieţele din Târgu Mureş am amenajat spaţii comerciale care au fost luate în chirie tot de micii întreprinzători. Sunt sute, chiar mii de magazine de familie în care copii învaţă elemente de bază ale economiei reale. Aceste magazine sunt şi contribuabili la bugetul Primăriei. De aceea vom continua sprijinirea acestui segment economic care se află cel mai aproape de cetăţenii oraşului. Este o perioadă grea şi aceşti comercianţi mici trebuie apăraţi în faţa politicilor corporatiste ale hypermarketurilor. Salut înfiinţarea unei asociaţii a micilor comercianţi din Tîrgu-Mureş iar Primăria va sprijini un astfel de demers”, a încheiat primarul.

Forţa asocierii

Senatorul PNL Akos Mora a atras atenţia asupra necesităţii asocierii.„Voi milita pentru interesele mediului privat  pentru că ştiu ce înseamnă acesta . De aceea subscriu acestui program , iar dacă aveţi iniţiative la modul cel mai concret, cel mai pragmatic, haideţi cu ele  şi le voi susţine cu toată forţa în Parlament. Ceea ce faceţi aici este un prim pas important pe care va trebui să-l continuaţi vizavi de această forţă în asociere. Sunt prietenul acestei idei de asociere. Asocierea este extrem de importantă şi noi va trebui repede să învăţăm acest lucru, ce înseamnă concurenţa cu adevărat sănătoasă. Trebuie să învăţăm repede  că trebuie să ne ajutăm între noi chiar dacă avem acelaşi domeniu de activitate, altfel nu avem cum să facem faţă acestui val de produse străine . Cine crede că al treilea război mondial se va duce cu arme se înşală, el se desfăşoară la nivel economic”, a arătat senatorul.

Ajutoare financiare nerambursabile pentru comercianţi

Prezentă la eveniment, Maria Precup, primarul oraşului Reghin, a subliniat importanţa contribuţiei producătorilor şi comercianţilor mici autohtoni.„Comercianţii mici şi mijlocii sunt cei care dau bani direct administraţiilor locale, adică nouă”. Maria Precup a subliniat importanţa modificărilor legislative aduse de către actualul Guvern, pentru sprijinirea acestei categorii de agenţi economici. Pe plan local, hotărârile luate de administraţia locală au menirea să vină în sprijinul bunei convieţuiri dintre comercianţi  pe de o parte şi  locatarii din imediata apropiere a acestora, pe de altă parte, Maria Precup, primarul Municipiului Reghin afirmând: „După discuţii cu comercianţii la Reghin au fost aduse îmbunătăţiri ale regulamentului de funcţionare a activităţilor comerciale pe raza municipiului”, a declarat Maria Precup. Încurajarea consumului de produse autohtone a fost subliniată şi de către deputatul PSD Vasile Gliga, care a criticat şi situaţia de pe piaţa forţei de muncă. “În fiecare an, formăm sute de oameni, doar ca să plece peste hotare. Acest aspect a fost unul dintre motivele pentru care am candidat. Eu cunosc problemele cu care se confruntă micii comercianţi, eu însumi m-am lovit de aceleaşi probleme. Pe de altă parte, dacă mă zbat în Parlament nu o fac pentru mine, ci pentru toţi oamenii de afaceri”, a declarat deputatul. În sprijinul comercianţilor a venit şi şeful Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Tîrgu-Mureş, Török Csaba, care a prezentat o serie de informaţii proaspete privitor la ajutorul pe care Oficiul, prin programele derulate, îl oferă comercianţilor. “Începând de astăzi  va putea fi accesat de către IMM-uri Programul multianual de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă. De astăzi aplicaţia este disponibilă online, prin intermediul programului putând fi accesate ajutoare financiare nerambursabile, în proporţii mergând până la 80% ”, a informat Török Csaba, invitând doritorii de informaţii suplimentare să viziteze portalul www.aippimm.ro.

 Puterea exemplului

Una dintre cheile importante ale succesului este asocierea, au subliniat majoritatea vorbitorilor, idee care a fost foarte potrivit ilustrată de Claudia Andron şi Felicia Szücs, creatoarele mişcării “Produs în Bistriţa”. “Trebuie să încurajăm produsele autohtone, cele care oferă locuri de muncă românilor. Prin mişcarea noastră am reuşit să unim un mare număr de producători şi comercianţi, am reuşit să obţinem şi sprijinul autorităţilor, iar acum lucrurile merg într-o direcţie bună”, au spus acestea, dorind să conştientizeze în cei prezenţi forţa unirii. “Credeţi în ce faceţi, creaţi-vă o imagine proprie”, a sunat îndemnul, care a generat o adevărată dezbatere, comercianţii argumentând că ei vând produse, nu imagine. Aceştia au adus în discuţie imposibilitatea micilor comercianţi de a lupta cu hipermarketurile. “Tocmai pentru asta este nevoie de asociere. Trebuie să ne creem propriile strategii, chiar regionale. S-ar putea crea chiar o platformă comună de achiziţii, unde micii comercianţi, împreună ar putea negocia preţuri de achiziţie mult mai bune”, a completat Cora Muntean, arătând că vocile comercianţilor, unite, au mai multe şanse să ajungă şi la urechile legiuitorilor.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE