Prefectura Mureş, 332 de acte administrative notificate în 2017 Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 438 Vizualizări

Prefectura Mureş, 332 de acte administrative notificate în 2017

Pe parcursul anului 2017, autoritățile locale din judeţul Mureş au comunicat 52.825 de acte administrative Instituţiei Prefectului – Judeţul Mureş, în vederea exercitării controlului de legalitate, din care 44.941 de dispoziții emise de primari și președintele Consiliului Județean Mureș şi 7.884 de hotărâri adoptate de Consiliile Locale și Consiliului Județean Mureș. Anunţul a fost făcut joi, 1 februarie, în Sala Mare a Palatului Administrativ din Târgu-Mureş, de prefectul judeţului Mureş, dr. Lucian Goga, cu ocazia prezentării Raportului de activitate al Instituţiei Prefectului – Judeţul Mureş.

293 de acte administrative, revocate

Principalele deficiențe constatate au vizat următoarele domenii: formele procedurale de elaborare a actelor, termenele de convocare ale ședințelor consiliului local, administrarea bunurilor din domeniul  public sau privat al localităților, transparența decizională în administrația publică locală, impozitele și taxele locale, funcția publică, achizițiile publice, drepturile salariale şi altele .

„Ca urmare a deficienţelor constatate, au fost formulate notificări pentru un număr total de 332 de acte administrative, dintre care 283 de hotărâri și 49 de dispoziții. Din totalul de 332 de acte administrative pentru care s-a inițiat procedura notificării, 293 au fost revocate, modificate sau completate, pentru 25 au fost formulate acțiuni în contencios administrativ – 23 de hotărâri și două dispoziții – iar 14 acte notificate, la data de 31 decembrie 2017, se aflau în lucru”, a precizat dr. Lucian Goga.

Şapte acţiuni complexe ale Corpului de Control

Prin intermediul Corpului de Control al Prefectului, în anul 2017 au fost efectuate şapte acţiuni de control complexe dispuse de către prefect, care au vizat activitatea unor primării, derularea unui contract de concesiune pentru păşuni, respectarea disciplinei în construcţii şi legalitatea ocupării unor funcţii publice.

Pe lângă activităţile enumerate anterior, Corpul de Control al Prefectului a gestionat 239 de documente, din care 52 de petiţii şi sesizări, a întocmit 40 rapoarte, note de constatare, răspunsuri, 112 documente şi raportări, a coordonat activitatea Comisiei pentru verificarea stocurilor de materiale antiderapante şi a utilajelor de intervenţie pentru deszăpezirea drumurilor naţionale, judeţene şi comunale din judeţul Mureş în sezonul rece, a sesizat în trei cazuri Agenţia Naţională de Integritate, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici şi Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Târgu-Mureş pentru verificarea unor posibile situaţii de încălcare a legislaţiei în domeniul de competenţă şi dispunerea măsurilor legale.

„Principale deficienţe constatate cu ocazia verificărilor au vizat următoarele aspecte: incompatibilităţi şi conflicte de interese ale unor funcţionari publici sau aleşi locali, autorizarea lucrărilor de construcţii, eliberarea autorizaţiilor de construcţii, gestionarea patrimoniului localităţilor – concesionări, închirieri, eliberarea titlurilor de proprietate şi punerea în posesie, probleme edilitare, de urbanism şi siguranţă rutieră la nivelul unor  localităţi, organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor. În urma controalelor efectuate, au fost propuse măsuri pentru intrarea în legalitate şi pentru soluţionarea reclamaţiilor şi sesizărilor”, a subliniat dr. Lucian Goga.

Orientare spre cetăţean

Nu în ultimul rând, prefectul judeţului Mureş a menţionată că „în calitate de reprezentantă a Guvernului pe plan local, Instituţia Prefectului – Judeţul Mureş şi-a bazat activitatea pe principii ca: legalitatea, transparenţa, responsabilitatea şi orientarea spre cetăţean, urmărind prin acţiunile sale realizarea Programului de Guvernare, în vederea dezvoltării economice şi sociale a judeţului.”

La prezentarea Raportului de activitate au participat aproximativ 100 de invitaţi, conducători şi reprezentanţi ai instituţiilor responsabile de siguranţa cetăţeanului şi ai instituţiilor deconcentrate din judeţul Mureş, precum şi comisarul şef de poliţie Mihai-Dan Chirică, secretar de stat în cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi responsabil pentru relaţia cu Instituţiile Prefectului, care a recomandat echipei de la Instituţia Prefectului – Judeţul Mureş ca şi în perioada viitoare să îşi desfăşoare activitatea în slujba cetăţeanului, cu transparenţă şi cu respectarea legii.

De asemenea, la prezidiu s-au aflat şi Péter Ferenc – preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Alexandru Cîmpeanu şi Ovidiu Dancu – vicepreşedinţi ai Consiliului Judeţean Mureş, Nagy Zsigmond – subprefectul judeţului Mureş şi Sergiu Papuc – viceprimar al municipiului Târgu-Mureş.

Alex TOTH

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE