Home / Administratie / BILANȚ. Calificativ ”foarte eficient” pentru Curtea de Apel Târgu Mureș

BILANȚ. Calificativ ”foarte eficient” pentru Curtea de Apel Târgu Mureș

Conducerea Curții de Apel Târgu Mureș a prezentat, în urmă cu câteva zile, prin intermediul unui comunicat de presă, Raportul de activitate al instanțelor din raza instituției aferent anului 2020.

Principalii indicatori

Potrivit documentului, în decursul anului 2020 volumul de activitate al Curții de Apel Târgu Mureș a fost de 4.004 de cauze înregistrate, în scădere comparativ cu anii anteriori când indicatorul respectiv a fost de 4.874 în 2019 și de 6.455 în 2018.

În ceea ce privește durata medie de soluţionare la instanțele de pe raza Curții de Apel Târgu Mureș aceasta a fost de 3,9 luni, iar media zilelor de depăşire a termenului legal de redactare a fost de 39,1, în timp ce ponderea hotărârilor redactate peste termenul legal a fost de 30,5%.

”S-a diminuat numărul mediu al zilelor de depăşire a termenului legal de redactare a hotărârilor: în materie penală, de la 68,9 în 2019, la 38,8 în 2020; în materia asigurărilor sociale, de la 34,2 în 2019, la 27,7 în 2020; în materia falimentului, de la 37 în 2019, la 27,1 în 2020; în materia litigiilor de muncă, de la 36,2 în 2019, la 29,5 în 2020; în materia minori şi familie, de la 13,2 în 2019, la 10,5 în 2020”, se menționează în Raport.

Un alt indicator prezentat este ponderea atacabilității hotărârilor pronunțate, care a avut următoarele valori în anul 2020: 3,5% la nivel de instanță, 4,9% la Secția a II-a Civilă, 3,3% la Secția I Civilă și 1,6% la Secția Penală.

Totodată, în decursul anului 2020 indicele de desființare a hotărârilor pronunțate de Curtea de Apel Târgu Mureș a fost de 1,2%, iar numărul mediu de dosare rulate pe judecător la nivelul instanțelor de pe raza Curții de Apel Târgu Mureș a fost de 838.

Efort suplimentar pe perioada pandemiei

Autorii Raportului nu au omis să menționeze și detalii despre modul de funcționare al instanței în contextual pandemiei de COVID-19.

”O provocare cu multiple şi complexe reverberaţii a constituit-o gestionarea situaţiei de criză, în condiţiile răspândirii infecţiei cauzate de virusul SARS-CoV-2. Chiar în condiţiile restrângerii activităţii de judecată în perioada stării de urgenţă, durata medie de soluţionare a cauzelor a fost de 3,9 luni, procentul cauzelor soluţionate în termen de maxim un an a fost de 98,2%, iar rata de soluţionare a cauzelor – operativitatea – a fost de 105,1%. La nivelul judecătoriilor, durata medie de soluţionare a cauzelor s-a situat între 2,75 – 5,1 luni, iar la nivelul tribunalelor, între 4,05 – 5,1 luni. La instanţa specializată, durata medie de soluţionare a cauzelor a fost de 12,4 luni. Accelerarea soluţionării cauzelor în perioada ulterioară încetării stării de urgenţă s-a datorat efortului suplimentar constant şi disponibilităţii mărite a judecătorilor şi grefierilor pentru desfăşurarea activităţii de judecată în condiţii care să permită obţinerea, în anul 2020, gradului de performanţă „foarte eficient”. Reuşita a fost posibilă şi ca urmare a faptului că, în perioada de timp în care activitatea de judecată a fost restrânsă, s-a intensificat activitatea de redactare a hotărârilor judecătoreşti, astfel că, la 1 iunie 2020, la Curtea de Apel Târgu-Mureş nu mai exista nicio hotărâre neredactată în termenul legal”, se arată în document.

Program pilot pentru instanțele din România

În același Raport se mai menționează că la nivelul Curții de Apel Târgu Mureș este derulat un program pilot pentru instanțele din România, în cadrul proiectului ”Optimizarea managementului la nivelul sistemului judiciar. Componenta de instanțe judecătorești”, implementat de Consiliul Superior al Magistraturii începând cu anul 2019.

”Ca urmare a  procedurii de selecție derulate în anul 2020, la Curtea de Apel Târgu Mureș funcționează, începând cu data de 1 ianuarie 2021, un număr de 8 experți în implementare – asistenți ai judecătorului, aceștia fiind repartizați la Secția penală și pentru cauze cu minori și de familie și la Secția a II-a civilă, de contencios administrative și fiscal”, se precizează în document.

Organigrama de conducere

Potrivit paginii web a Curții de Apel Târgu Mureș, activitatea instituției este coordonată de un Colegiu de conducere care are următoarea componență: judecător dr. Andreea Ciucă – președintele instanței, judecător Ioana Delia Lucaci – vicepreședintele instanței, judecător dr. Marlena Boancă-Ivan – președintele Secției a II-a civile, de contencios administrativ și fiscal, judecător Cristina Beatrix Bogdan – Secția a II-a civilă, de contencios administrative și fiscal, judecător Florin Dima – președintele Secției I civilă (judecător cu atribuții delegate), judecător Radu Iosof – Secția I civilă și judecător Ioan Gârbuleț – Secția penală și pentru cauze cu minori și de familie. Din organigrama de conducere a instituției face parte și judecător Aurel Olteanu, care nu este membru al Colegiului de conducere dar deține funcția de președinte al Secției penale, pentru cauze cu minori și de familie.

Alex TOTH

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

INTERVIU cu președintele PLUS Mureș. Irina Sorescu-Vasile, încrezătoare în competența femeilor-lider

”Rolul femeii în societatea și în politica modernă poate fi explicat cel mai bine prin …