SONDAJ. Cum pregătesc românii sărbătorile pascale Slider
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 81 Vizualizări

SONDAJ. Cum pregătesc românii sărbătorile pascale

Dintr-un studiu efectuat de compania de cercetare de piață full-service Reveal Marketing Research, reiese că aproape jumătate dintre români preferă să păstreze tradiția când vine vorba de cozonaci, preferând să îi prepare în casă, în detrimentul achiziționării lor de la magazin.

Conform sursei citate, cu ocazia sărbătorilor Pascale din anul 2021, 48% dintre respondenții care au participat la studiu declară că vor prepara cozonacii în propriile cuptoare, în timp ce doar 37% afirmă că îi vor cumpăra din comerț. Studiul a fost derulat în perioada 13-20 aprilie 2021, pe un eșantion de 1.013 de persoane, utilizatori de internet, din mediul urban și rural, fiind reprezentativ la nivel național.

„Deși în general pâinea este achiziționată din magazin, totuși, atunci când vine vorba despre cozonaci, cei mai mulți dintre români (42%) păstrează tradițiile și îi prepară acasă. Pentru că aproape jumătate dintre respondenți (47%) afirmă că obișnuiesc să consume cozonac doar cu ocazia sărbătorilor, atunci efortul de a pregăti o rețetă complexă pare mai mic. Chiar și cu ocazia sărbătorilor de Paște din 2021, cei mai mulți (48%) declară că vor coace cozonacul în cuptoarele de acasă, în timp ce 37% preferă să-l achiziționeze dintr-un magazin. Cei care aleg varianta a doua spun că obișnuiesc să cumpere cozonaci din supermarketuri sau hipermarketuri în cea mai mare măsură (65%), iar 45% se duc la brutărie. Doar 24% cumpără cozonaci de la cofetării”, se arată în comunicatul de presă remis de reprezentanții companiei  Reveal Marketing Research.

Încredere în forțele proprii

Interesant de menționat este că dintre cei care afirmă că nu vor coace cozonacii în casă, în mare majoritate, consideră că produsele din comerț sunt mai gustoase decât cele pe care le pot prepara ei în casă.

„Motivul principal pentru care unii români evită să prepare cozonaci în casă este faptul că produsele din comerț sunt evaluate ca fiind mai bune decât ceea ce ar găti singuri, aspect menționat de către 37% dintre respondenți. Totodată, 30% dintre ei sunt de părere că este un proces prea îndelungat, iar 18% consideră că rețeta este prea complicată”, devoalează studiul.

Tradiționali în branduri

Când vine vorba de tradițiile românești, în speță, de coacerea cozonacilor cu ocazia sărbătorilor Pascale, cei care nu au încredere în propriile forțe pentru a plămădi deliciul culinar, rămân totuși conservatori, în mare majoritate, în ceea ce privește brandurile pe care le preferă. Prin urmare, 89% dintre cei care preferă să achiziționeze cozonacii din comerț, aleg companiile producătoare românești care declară că urmează rețete tradiționale. Mult mai puțini, dar totuși un procentaj considerabil, anume 26%, spun că deși aleg branduri românești, preferă rețele de cozonaci străini de aceste meleaguri, precum Panettone. Nu doar cozonacii românești sunt preferați de români, ci și tipurile de pâine mai apropiate de arealul românesc decât de produse „exotice” precum ciabatta sau focaccia.

„Dacă aleg să cumpere cozonacul, majoritatea respondenților (89%) declară că preferă brandurile românești, care au rețete tradiționale. Alți 26%, deși aleg mărcile din România, spun că le preferă pe acelea care urmează rețete internaționale, cum ar fi cozonacul Panettone. Doar 9% dintre români aleg branduri străine de cozonac. Apetența pentru produsele și brandurile locale se reflectă și în preferințele consumatorilor în ceea ce privește pâinea. Întrebați cât de des consumă anumite tipuri de pâine, 38% dintre români spun că nu consumă niciodată ciabatta, iar 32% nu consumă niciodată focacciaRomânia înregistrează cel mai mare consum individual de pâine din UE, dar și cel mai mic preț pe acest produs, fiind cu 47% mai ieftină față de media europeană, potrivit datelor Eurostat. Exportăm produse de panificație în Europa, dar și în afara continentului, inclusiv cozonaci și produse congelate. Având în vedere aceste date, precum și apropierea sărbătorilor pascale care pot influența decizia de cumpărare, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre obiceiurile de consum ale românilor privind produsele de panificație”, se punctează în comunicat. 

Românul și pâine albă

Românii au o istorie întreagă legată de pâinea albă. Nu este de mirare că cei mai mulți dintre ei o preferă. 38% dintre respondenții studiului declară că preferă să consume acest produs zilnic. Asta cu toate că este cunoscut faptul că, în exces, poate avea efecte negative asupra sănătății. Mai mult decât atât, studiul a investigat și dacă obiceiurile românilor din ultimul an în ceea ce privește tendința de a prepara produse de panificație în casă s-au schimbat. Aproape jumătate dintre cei care au răspuns la întrebările studiului spun că obiceiurile lor nu s-au schimbat, preferând să achiziționeze produsele de panificație din comerț.

„Pâinea albă este preferata românilor, astfel că 38% dintre consumatori declară că o consumă zilnic. Ca sortimente, 37% dintre respondenți spun că pâinea feliată/ambalată se află zilnic pe masă, urmată de franzelă menționată de către 33%. Vedem că românii se arată mari consumatori ai produselor de panificație, dar preferă să le cumpere, nu să le prepare singuri. Astfel că 70% dintre respondenți le achiziționează din magazinele fizice, în special pâinea feliată/ ambalată (88%), covrigii (85%), franzela (80%) și chiflele (78%). Deși comenzile online au luat cu asalt industria alimentară în ultimul an, atunci când vine vorba despre produse de panificație, doar 3% aleg această variantă. Pentru că în ultimul an obiceiurile de consum s-au schimbat considerabil și s-a observat tendința oamenilor de a prepara pâine sau alte produse de panificație în casă, studiul a investigat dacă aceste modificări se reflectă și în comportamentul românilor. 36% dintre respondenți au spus că în ultimele 12 luni au preparat pâine sau alte produse similare în propria bucătărie, în timp ce 48% declară că și-au păstrat aceleași obiceiuri, preferând să le cumpere, nu să le pregătească singuri. Apoi, există un segment al celor care au intenționat să înceapă această activitate, dar au renunțat, deoarece li s-a părut dificil (16%)”, menționează comunicatul amintit.

Alex PĂTRAȘCU

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE