Luduș: Plan de acțiune a serviciilor sociale Altele
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 138 Vizualizări

Luduș: Plan de acțiune a serviciilor sociale

În conformitate cu Legea nr. 292/2011, a asistenței sociale, Direcția de Asistență Socială din Primăria Orașului Luduș are obligația să elaboreze planurile de acțiune privind „serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul (….) Consiliului Local (….), care cuprind date detaliate privind numărul și categoriile de beneficiari, serviciile sociale existente, serviciile sociale propuse pentru a fi înființate, programul de contractare a serviciilor din fondurile publice, bugetul estimat și sursele de finanțare”.

Pentru anul 2023 Consiliul Local Luduș a luat în discuție proiectul de hotărâre pentru aprobarea Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrative și finanțate din bugetul local, având în vedere Referatul de aprobare al primarului Cristian Moldovan și Raportul de specialitate al Direcției de Asistență Socială (DAS) întocmit de directorul executiv Claudia Vereș. Având și rapoartele de avizare ale comisiilor de specialitate ale Legislativului local, consilierii au aprobat Planul de acțiune propus.

La nivelul orașului Luduș, cei aflați în dificultate pot să beneficeze de asistență pentru: Servicii la domiciliu pentru persoane vârstnice, cu o capacitate de 30 de persoane; Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică (DGASPC Mureș), pentru 108 persoane, Serviciul de îngrijire de tip familial (DGASPC Mureș) – 600 de persoane/ familii de plasament; Asistenți maternali profesioniști (DGASPC Mureș) – 640 de beneficiari; Centrul de zi pentru copii „Sfântul Mina” Luduș – 20 de beneficiari.

În cadrul Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Consiliului Local, sunt prevăzute și Serviciile sociale propuse spre a fi înființate; Programul anual de contractare a serviciilor sociale din fonduri publice; Programul de subvenționare a asociațiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute de lege; Planificarea activităților de informare a publicului cu privire la serviciile sociale existente la nivel local în conformitate cu prevederile articolului 6 din Hotărârea Guvernului nr. 797/2017, precum și Programul de formare și îndrumare metodologică a personalului care lucrează în domeniul serviciilor sociale.

Pentru a veni în sprijinul asistaților sociali, pe parcursul anului 2023, DAS va organiza campanii de informare care vor fi mediatizate în comunitate pe site-ul propriu, pe pagina Facebook a instituției, precum și mass media. Diseminarea acțiunilor va urmări în special creșterea gradului de cunoaștere a serviciilor și beneficiilor sociale oferite prin intermediul structurilor organizatorice ale Direcției de Asistență Socială Luduș.

Ioan A. BORGOVAN

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE