Activități intense în vacanță, la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 428 Vizualizări

Activități intense în vacanță, la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș

Școala Gimnazială Sâncraiul de Mureș este una dintre școlile care au implementat  cu succes proiectul cu fonduri norvegiene „Acces spre succes” la nivelul școlilor din Sâncraiul de Mureș și Nazna, unde sunt implicați 62 de copii și patru profesori.
Proiectul se desfășoară deja de doi ani, iar copiii sunt angrenați de profesorii coordonatori într-o multitudine de activități precum: activități remediale de limba română, matematică și engleză, activități de meșteșuguri, sportive, nutriție, medicină, ateliere de comunicare în familie, educarea caracterului.
Proiectul beneficiază de un grant în valoare de 1.448.247 de euro oferit de Norvegia prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare locală. Obiectivul fiind creșterea calității învățământului.
Astfel, datorită acestui program, copiii, deși sunt în vacanță, sunt implicați în continuare în diferite activități.

Gestionarea conflictelor

În luna iunie, în cadrul activității 8.4. – Gestionarea conflictelor, la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș s-au desfășurat două activități interesante.

Prima dintre ele a constat în organizarea de activități sportive sub formă de joc extrem de importante în gestionarea conflictelor deoarece oferă o platformă structurată și competitivă în care participanții pot canaliza energia și emoțiile negative într-un mod pozitiv.

Astfel, elevii coordonați de doamnele profesoare Alexandra Dălălău și Raluca Chertes și de domnul director Alin Florin Danciu, au fost angrenați în jocuri competitive sportive precum: ping-pong, șotron, elastic, volei, exerciții cu cercul și baschet.

Activitatea s-a dovedit extrem de reușită atât pentru elevi, cât și pentru profesorii. La final, elevii au întrebat când se vor mai organiza astfel de activități. Maria G.: „Mi-a plăcut mult această activitate și m-am distrat cum doamnele profesoare s-au jucat cu noi elastic”.

O altă activitate, coordonată de doamna psiholog Oana Cordoș, ajutată de Alexandra Dălălău și Raluca Chertes au constat în realizarea unei scenete de teatru de umbre pe baza unei povești terapeutice compuse de profesoara Alexandra Dălălău.

Participarea la spectacole de teatru de umbre îi ajută pe copii să-și dezvolte abilitățile de comunicare și să-și exprime emoțiile. Ei învață să-și exprime ideile, să vorbească în public și să se conecteze emoțional cu personajele și publicul.

Astfel, această activitate este foarte importantă în gestionarea conflictelor deoarece  în timpul producțiilor de teatru de umbre, copiii trebuie să lucreze împreună și să colaboreze pentru a crea spectacole de succes. Aceasta îi învață abilități importante de lucru în echipă, cum ar fi ascultarea, comunicarea și respectarea ideilor celorlalți.

Workshop de medicină generală

De asemenea, tot în această lună elevii înscriși în program au beneficiat de două ore de Workshop cu invitați de medicină generală. 

Astfel, doamna doctor Sonea Roxana, medic de medicină generală, împreună cu asistenta Ioana Cioloboc, au susținut un workshop ce a avut ca tematică igiena personală. Copiii au învățat despre igiena pielii, igiena dinților, părului, dar și despre igiena camerei și a locurilor în care își petrec activitatea.

Copiii au pus întrebări, au vizionat un ppt cu imagini, iar doamna doctor a răspuns tuturor întrebărilor elevilor.

Activități remediale

În cadrul activităților școală după școală, s-a asigurat asistență psiho-pedagogică pentru recuperarea decalajelor în învățare, s-au realizat activități- suport pentru efectuarea temelor, activități remediale.

Alături de elevii din grupul țintă s-au realizat activități care au avut în vedere recuperarea unor noțiuni învățate la clasă, dar care nu au fost înțelese pe deplin, sau au fost uitate. Activitățile s-au desfășurat la următoarele discipline: limba  și literatura română, română, limba engleză.

Astfel, s-au rezolvat probleme matematice, s-au recapitulat grupurile de sunete și litere, s-au realizat exerciții cu prezentul verbelor, verbele modale, activități de timp liber.

Pentru acest lucru am explicat noțiunile de bază și am realizat o serie de fișe cu exerciții constând în itemi de tip obiectiv și semi-obiectivi.

Proiectul ”Acces spre succes” contribuie la creșterea economică și dezvoltarea intelectuală prin atingerea competențelor din învățământ la gimnaziu și liceu. 

Prof. Alexandra DĂLĂLĂU

Prof. Raluca CHERTES

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE