Informare privind impozitele și taxele locale din Târnăveni Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 568 Vizualizări

Informare privind impozitele și taxele locale din Târnăveni

Reprezentanții Primăriei municipiului Târnăveni au informat prin intermediul unui comunicat de presă, faptul că pe baza prevederilor Legii nr. 296/18 decembrie 2020 și completarea Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, se aduce la cunoștința contribuabililor persoane fizice sau juridice că nu se datorează taxă/impozit pe clădiri pentru clădirile unităților sanitare publice, cu excepția încăperilor folosite pentru activități economice, precum și pentru clădirile în care funcționează cabinete de medicină de familie, cu excepția încăperilor folosite pentru altă activitate decât cea de medicnă de familie.

Pentru obținerea acestei facilități, contribuabilii vor depunde o solicitare scrisă, însoțită de următoarele documente: act de identitate, documente justificative din care să rezulte că spațiul este utilizat strict cu destinația de cabinet medical – medicină de familie, certificat de înregistrare la ONRC (după caz), actul de dobândire a spațiului și extrasul CF aferent acestuia, fiind excluse de la scutire acele cabinetele în care se se desfășoară activități specifice altor specialități, acestea fiind asimilate activităților economice.

,,În ceea ce privește scutirea de la plata impozitului/taxei pe clădiri, impozitului/taxei pe teren, mijlocului de transport, stabilită conform Codului fiscal în cazul persoanelor cu handicap temporar, care deţin un certificat de handicap revizuibil, se acordă începând cu data emiterii noului certificat de handicap, cu condiţia ca acesta să aibă continuitate şi să fie depus la organul fiscal local în termen de 45 de zile. Reamintim contribuabililor că valoarea impozabilă a clădirii cu destinație mixtă sau nerezidențială se actualizează periodic, la 5 ani – persoanele fizice, la 3 ani – persoanele juridice, pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă”, a precizat Nicolae Sorin Megheșan, primarul municipiului Târnăveni.

Dacă raportul de evaluare va fi depus după primul termen de plată din anul de referință, adică după data de 31 martie 2021, acesta produce efecte începând cu data de 1 ianuarie a anului fiscal următor.

Andreea ȚIȚIU

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE