Proiectul Centurii Târgu Mureș, deblocat Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 5596 Vizualizări

Proiectul Centurii Târgu Mureș, deblocat

Compania Națională de Administrare a infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, a lansat marți, 22 martie 2021, licitația pentru proiectul ”Actualizarea documentației tehnice Proiect Tehnic + Detalii de Execuție și Documentație de atribuire pentru Varianta de ocolire Târgu Mureș”, informează www.licitatiapublica.ro. Între 2014 – 2017, proiectul a avut un executant, spaniolii de la Copisa, care au realizat doar 35% din lucrare, astfel încât contractul a fost reziliat printr-un ”acord de voință al părților” (Copisa și CNAIR).

Potrivit sursei citate, valoarea estimată a licitației este de 2.581.613 de lei, fără TVA, termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 aprilie 2021, iar termenele prevăzute sunt următoarele: 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție și proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor, 4 luni pentru asistență acordată beneficiarului pentru obținerea unor avize, 2 luni pentru obținerea autorizației de construire și 24 de luni pentru asistență tehnică pe durata de execuție a obiectivului.

11,6 kilometri, între Târgu Mureș și Ernei

Conform caietului de sarcini al licitației, ”Varianta de ocolire Târgu Mureș” se va desfășura pe o lungime de 11,643 de kilometri, între localitățile Târgu Mureș și Ernei, cu plecare de pe DN13 Brașov – Sighișoara – Târgu Mureș, kilometrul 164 + 992 și sosire pe DN15 Târgu Mureș – Dumbrăvioara – Reghin, kilometrul 83 + 900.

”Traseul proiectat traversează teritoriile administrative Târgu Mureș, Livezeni, Sângeorgiu de Mureș și Ernei. Se impune realizarea unei variante prin estul municipiului care pe un traseu scurt să asigure legătura Sighișoara – Târgu Mureș – Reghin, fără a traversa municipiul Târgu Mureș”, se menționează în document.

Conform aceleiași surse, proiectul este finanțat din ”fonduri externe nerambursabile, bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite”, iar ”obiectivul de investiție se preconizează a fi realizat în scopul îndepărtării traficului greu din oraș, având în vedere că unitatea administrativ teritorială a municipiului Târgu Mureș a deviat acest trafic pe rute ocolitoare mărindu-se astfel considerabil durata de transport, consumul de combustibil și crescând cantitatea de noxe generate.”

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE