”Undă verde” pentru reorganizarea Poliției Locale Târgu Mureș Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1622 Vizualizări

”Undă verde” pentru reorganizarea Poliției Locale Târgu Mureș

Aleșii locali ai municipiului Târgu Mureș au aprobat joi, 30 septembrie, cu ocazia unei ședințe ordinare de lucru, reorganizarea Direcției Poliția Locală Târgu Mureş în Direcţia Poliția Locală, ca instituție publică de interes local, cu personalitate juridică.

Potrivit deciziei, ”aparatul de specialitate al primarului, prin compartimentele de resort va preda personalul şi patrimoniul Direcției Poliția Locală conform calendarului de activități”, iar ”până la data predării patrimoniului şi a bugetului, respectiv până la data separării complete a Direcţiei Poliția Locală, serviciile de specialitate de contabilitate și salarizare vor fi asigurate de aparatul de specialitate al primarului municipiului, alături de personalul nou încadrat al Direcției Poliția Locală Târgu Mureș.”

Totodată, consilierii locali au aprobat atât organigrama Direcției Poliția Locală ca instituție publică, cu personalitate juridică, cât și statul de funcţii şi numărul de posturi al instituției.

Argumentele reorganizării

Redăm, în rândurile de mai jos, Referatulde aprobare privind aprobarea reorganizării Direcţiei Poliţia Locală Târgu Mureș din structura organizatorică a Municipiului Târgu Mureș în Direcția Poliția Locală ca instituție publică de interes local cu personalitate juridică, modificarea corespunzătoare a structurii organizatorice, aprobarea Organigramei, a numărului de personal, al Statului de funcții și al Regulamentului de Organizare și Funcționare:

”În conformitate cu prevederile articolului 4 din Legea nr. 155/2010, alineatul (1), Poliţia locală se organizează şi funcţionează, prin hotărâre a autorităţii deliberative a administraţiei publice locale, ca un compartiment funcţional în cadrul aparatului de specialitate al primarului/primarului general sau ca instituţie publică de interes local, cu personalitate juridică” precum și necesitatea creşterii eficienţei activităţii, optimizării repartizării poliţiştilor locali din cadrul direcției, pe raza Municipiului Târgu Mureş, în vederea îndeplinirii atribuţiilor specifice, este imperios necesară reorganizarea Direcției Poliția Locală.

Precizăm că activitatea de bază constă în asigurarea ordinii şi liniştii publice, a siguranței rutiere, monitorizarea teritorială și disciplina în construcții, protecția mediului și controlul comercial, precum și asigurarea managementului eficient la nivelul direcției.

Pentru asigurarea managementului eficient şi funcţionării ca instituţie de sine stătătoare, sunt necesare următoarele modificări:

I. În ceea ce privește compartimentele structurale din Organigrama Direcţiei Poliţia Locală:

1. În cadrul Serviciului Ordine Publică, la cele trei Birouri de ordine publică și Biroul de intervenție, precum și la  Biroul siguranță rutieră  polițiștii locali vor fi numiți în funcțiile publice aferente atribuțiilor de serviciu;

2. Serviciul de control disciplină în construcții, comercial și protecția mediului se reorganizează,  monitorizarea teritorială a orașului și evidența persoanei (conform Regulamentul UE 679/2016), fiind una dintre atribuțiile de bază în coordonarea activităților din teren ale polițiștilor locali, în subordonarea directă a directorului Poliției Locale, după cum urmează:

– Se reduce postul de Şef serviciu de la Serviciul  de Control Disciplină în Construcţii, Comercial şi Protecţia Mediului

– Biroul dispecerat şi supraveghere teritorială păstrează atribuţiile pentru ofiţerii de serviciu, dispeceratul propriu şi 112 și se va numi Biroul monitorizare şi evidenţa persoanei (1+19) şi se va subordona, conform organigramei, directorului executiv;

– Biroul control disciplină în construcții, afișaj stradal și protecția mediului (1+10) și Biroul control comercial (1+5) se subordonează direct directorului executiv

3. Personalitatea juridică este aptitudinea unei persoane juridice de a dobândi drepturi şi de a asuma obligaţii, încheind acte juridice, în calitate de subiect de drept, prin reprezentanţii săi legali. Evidența economică este esențială pentru buna gestionare a direcției iar contabilitatea îndeplinește rolul de a furniza toate informațiile financiare importante. Evidența contabilă reflectă situația patrimoniului direcției și rezultatele economico-financiare, întocmirea și aprobarea bugetului. În vederea asigurării cadrului legal pentru desfășurarea activităților de ordine publică, a reprezentării Poliţiei Locale în faţa instanţelor de judecată, a organelor cu activitate jurisdicţională, a organelor de urmărire penală, a notarilor publici, a altor instituţii şi autorităţi publice, ținând cont de prevederile legale în domeniul resurselor umane și a protecției datelor cu caracter personal și pentru asigurarea unui management superior, eficient este necesară reorganizarea Serviciului logistic, juridic şi relaţii cu publicul  în următoarele servicii pentru asigurarea funcţionării Direcţiei Poliţia Locală ca instituţie de sine stătătoare:

Serviciul financiar-contabil (1+7) care va avea atribuţii conform Legii nr. 82/1991 – Legea contabilităţii, Legii 273/2006 privind finanţele publice, Ordinului nr. 1792/2002, Ordinului nr. 1917/2005 şi va prelua o parte din atribuţiile Serviciului logistic, juridic şi relaţii cu publicul;

Serviciul juridic şi relaţii publice (1+7), datorită volumului mare de acte cu caracter juridic (acțiuni în instanță, procese verbaler de contravenție, monitorizarea, gestionarea și soluționarea informațiilor de interes public și a petițiilor);

– Serviciul resurse umane și logistic (1+7), care va avea atribuţii conform Legii 155/2010, Hotărârii Guvernului 432/2004 (dosarul profesional), Hotărârii Guvernului 905/2017 (registrul de evidență a salariaților), ale Hotărârii Guvernului 611 și ale Codului administrativ, Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2017) şi va prelua o parte din atribuţiile Serviciului logistic, juridic şi relaţii cu publicul (1+7) – cu menţiunea că posturile sunt înfiinţate prin transformarea posturilor vacante (4 posturi) și prin suplimentare cu 8 posturi de funcții publice generale (2+6), urmând ca posturile specifice care se vor vacanta să fie blocate/reduse, pentru încadrarea în cheltuielile de personal, până la aprobarea bugetului pe anul 2022.

Personalul va fi preluat în noile compartimente conform atribuțiilor din fișa postului.

Toate aceste modificări se vor realiza  cu respectarea reglementărilor legale în vigoare, personalul pentru serviciile nou înfiinţate fiind asigurat prin numire/preluare a personalului existent la nivelul  Direcției Poliția Locală și a UAT Tîrgu Mureș, care au în prezent posturile bugetate și prin transformarea posturilor vacante, urmând ca separarea definitivă, din punct de vedere al bugetului de venituri si cheltuieli să se facă de la 01 ianuarie 2022, sau de la aprobarea bugetului pe anul 2022.

Concluzii:

Modificările din organigrană și statul de funcții vor intra în vigoare după asigurarea resurselor financiare, pentru posturile suplimentate (1 post șef serviciu și 7 posturi de execuție), prin rectificare bugetară. Ca urmare a reorganizării, numărul total de posturi din structura Direcției Poliția Locală va fi  de 148 (din maxim 150), dintre care 13 funcţii publice de conducere (10 poliţişti locali şi 3 funcţionari publici) și 135 funcții de execuție (114 poliţişti locali şi 21 funcţionari publici).

Prin preluarea atribuțiilor de control parcări și aplicare amenzi, cheltuielile de personal nu vor creşte, la aceasta contribuind și reducerea normei de hrană pentru funcţiile publice create prin transformarea posturilor vacante precum și blocarea posturilor de polițiști locali care se vor vacanta prin numirea în funcții publice generale, în condițiile legii, respectiv din alte motive de incetare a raporturilor de serviciu, bugetul de cheltuieli nefiind afectat, în acest fel, la capitolul cheltuieli de personal pentru posturile suplimentate.”

(Redacția)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE