Peter Jansen, de la petrol şi presă, la marketing şi gaze naturale Business
  • alex.toth
  • 0 comentarii
  • 607 Vizualizări

Peter Jansen, de la petrol şi presă, la marketing şi gaze naturale

Cotidianul „Zi de Zi” vă propune un interviu acordat în exclusivitate publicaţiei noastre de Peter Jansen, unul din cei şapte membri ai Consiliului de Administraţie ai Societăţii Naţionale de Gaze Naturale Romgaz Mediaş, începând cu 1 ianuarie 2014.
Născut în Olanda în urmă cu 52 de ani, Peter Jensen a activat, în calitate de consultant de management, în perioada 1991-1992, la NAM (Dutch Petroleum Company), cel mai mare producător de gaze naturale din Uniunea Europeană, care asigură 75% din producţia de gaze olandeză.
Din anul 2002 şi până în prezent, olandezul din Consiliul de Administraţie al Romgaz este fondator şi partener al Cohn & Jansen JWT, agenţie de publicitate şi comunicare, membru al JWT, a patra reţea de publicitate din lume, din anul 2010 până acum este partener în Brainovate – companie specializată în coaching şi training de management de top, eficacitatea echipei şi dezvoltare de leadership – iar din anul 2012 este lector asociat la London School of Business and Finance. De asemenea, Peter Jansen mai are în CV funcţia de preşedinte al Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România (2009-2011) şi de membru fondator şi membru al Consiliului de Administraţie al Camerei de Comerţ Olanda – România (2006 – 2012).
Şcolit la Universitatea din Nijmegen unde s-a specializat în Istoria modernă şi management, Organizare şi Drept Internaţional (1979-1986), olandezul din Board-ul Romgaz şi-a continuat studiile la Institutul Olandez pentru Relaţii Internaţionale „Clingendael” Haga (1988), Stanford Professional Publishing Course, Stanford California (1999) şi Institutul Olandez de Studii MBA (Master of Business Administration) Utrecht / Universitatea din Bradford, Marea Britanie (1992-1993).
Vorbitor fluent a cinci limbi, olandeză, engleză, germană, română şi franceză, Peter Jansen locuieşte în prezent în Franţa şi mărturiseşte că indiferent de domeniul în care activează, îşi ghidează munca după următorul motto: „Este profitabil, legal, corect strategic, echitabil și durabil?”

Reporter: Care este povestea ajungerii dumneavoastră în România?
Peter Jansen: Am venit în România în 1999 ca expat. Am fost trimis de compania VNU, mai târziu Sanoma, pentru a înființa editura Sanoma Hearst România. În perioda 1999-2005 am fost implicat în lansarea mai multor reviste precum „Cosmopolitan”, „FHM” şi „Naţional Geographic”. Inițial, am avut un mandat de trei ani, dar după ce am întâlnit-o pe soția mea, acesta a fost prelungit la şase ani.

Rep.: În ce domeniu aţi activat între 1999 – 2005?
P.J.: Publishing.

Rep.: Dar din 2005 până în prezent?
P.J.: După cinci ani Sanoma Hearst mi-a oferit şansa să plec în altă ţară, dar am refuzat. Am văzut că existau mai multe oportunităţi în România şi aşa am ales să devin antreprenor. Am ales să mă implic în consultanţă, în publicitate, în mobile marketing și în mai multe edituri, de nișă.

Rep.: Care a fost „magnetul” care v-a determinat să rămâneţi în ţara noastră?
P.J.: În primul rând soţia mea. Perioada 2002-2008 a fost o perioadă de creştere pentru România şi au existat multe oportunităţi.

Rep.: Aţi fost propus în funcţia de administrator la Romgaz de către Fondul Proprietatea. Care sunt motivele pentru care aţi acceptat propunerea?
P.J.: Am fost mulţi ani consultant de management şi strategie şi director general, şi am lucrat în mai multe industrii. Am dorit să folosesc aceste experienţe, iar Romgaz este o companie cu mult potenţial, unde poţi să faci o diferenţă. Eu sunt o persoană care vrea să facă o diferență. Cred că pot face asta, la Romgaz, în special în domeniul de guvernanță corporativă, strategie și relații cu investitorii.

Rep.: Care sunt atribuţiile dumneavoastră în cadrul Consiliului de Administraţie al Romgaz?
P.J.: Sunt membru al Consiliului de Administraţie. Rolul meu ca director neexecutiv este de a încerca să ne asigurăm că facem lucruri care sunt bune pentru succesul pe termen lung al companiei.

Rep.: Doi din cei şapte membri ai Consiliului de Administraţie ai Romgaz sunt cetăţeni străini. Este acest lucru un avantaj sau un dezavantaj pentru Romgaz?
P.J.: În această etapă a societății este un avantaj de a avea doi străini în Consiliu. Romgaz este în proces de schimbare de la o companie de stat la o societate comercială privată, listată la Bursa de Valori. Este nevoie de oameni care au lucrat pentru companii cotate la Bursă, oameni care înțeleg ce înseamnă guvernanță corporativă, control intern, responsabilitate şi transparenţă.

Rep.: Nu reprezintă un secret faptul că resursele de gaze naturale se diminuează. Cum intenţionaţi să contracaraţi această tendinţă, reprezintă gazele din Marea Neagră o soluţie?
P.J.: Este adevărat că rezervele de gaze naturale se diminuează, dar Romgaz a devenit din ce în ce mai bun la optimizarea explorării și producției de gaze naturale, reducând astfel declinul de reducere a producției. De asemenea, ne uităm continuu şi la alte opțiuni pentru a asigura viitorul pe termen lung al Romgaz, unul dintre ele fiind explorarea offshore de gaze naturale şi de producţie.

Rep.: Dar gazele de şist, reprezintă o soluţie? Opinia publică din România e împărţită…
P.J.: În acest moment nu ne uităm la gazele de sist.

Rep.: Ce proiecte importante de investiţii în explorare există în portofoliul Romgaz pentru următorii ani?
P.J.: În acest moment Board-ul analizează mai multe proiecte, dar încă nu a fost luată nicio decizie definitivă.

Rep.: Ce aţi schimba, dacă aţi putea, pentru mai buna funcţionare a mediului de afaceri din România?
P.J.: Impozitarea ridicată a forței de muncă și numărul mare de reguli și reglementări.

Rep.: Numiţi vă rog trei lucruri care vă plac în România.
P.J.: Tradițiile și cultura veche din Transilvania, natura sălbatică şi ospitalitatea extraordinară a oamenilor.

Rep.: Şi trei lucruri care nu vă plac…
P.J.: Politica…

Rep.: Aveţi competenţe în multe domenii… Cum reuşiţi să menţineţi un echilibru constructiv şi productiv între activităţile din sectorul universitar, coaching şi training de management de top, consultanţă de strategie, publicitate & comunicare şi sectorul de gaze naturale?
P.J.: Îmi place să fac multe lucruri diferite, dar care trebuie să se consolideze unul pe celălalt. Numitorul comun în cazul meu este strategia și managementul.

Rep.: Ce fel de cărţi vă place să lecturaţi?
P.J.: Îmi place să citesc romane, cărți academice și articole despre afaceri și autobiografii.

Rep.: În cât timp aţi învăţat limba română?
P.J.: În trei – patru ani.

Rep.: Care e expresia dumneavoastră preferată?
P.J.: „Fără doar şi poate”…

Rep.: Aveţi un motto după care vă ghidaţi activitatea?
P.J.: Este profitabil, legal, corect strategic, echitabil și durabil?

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE