Pepinieră de antreprenori la Colegiul „Transilvania” Invatamant
  • edith.veres
  • 0 comentarii
  • 143 Vizualizări

Pepinieră de antreprenori la Colegiul „Transilvania”

Colegiul Economic “Transilvania” a organizat miercuri, 9 aprilie, lansarea firmelor de exerciţiu organizate de elevii Colegiului. Concept regăsit în majoritatea ţărilor Uniunii Europene, metoda de învăţare prin firme de exerciţiu a fost introdusă şi în România prin proiectul „ECO NET”. Dorindu-se a fi o premiză a integrării profesionale pe piaţa muncii a absolvenţilor, proiectul contribuie semnificativ şi la dezvoltarea culturii şi abilităţilor antreprenoriale ale elevilor.

Firme virtuale, competivitate reală

Sub coordonarea Centrului de Resurse “Firme de Exerciţiu”, elevii claselor a XI-a şi-au creat propriile firme virtuale, alegându-şi domeniile de activitate conforme cu interesele lor. Astfel, reprezentate au fost o varietate de domenii, începând cu sport şi nutriţie, laborator de cofetărie, agenţie de turism, firmă de contabilitate, pensiune agroturistică, restaurant, firmă de desfacere legume-fructe, design interioare, dar şi produse de artizanat bazate pe tradiţiile transilvane. “Am avut ocazia să redescopăr la elevii noştri acel spirit antreprenorial pe care îl dorim la tânăra generaţie. Au avut curajul de a-şi expune ideile, făcându-ne mândri să-i avem drept elevi”, a spus Sorina Bălan, director adjunct al Colegiului, şi coordonatoarea Centrului de Resurse. Ştefan Gazsi, în dubla calitate de profesor şi inspector, a fost deosebit de mândru de propria clasă, XI C, care a creat firma denumită “Vitactiv SRL”. Sub sloganul “Adoptă un stil de viaţă sănătos”, Teodor Muntean, managerul firmei a făcut o prezentare plină de avânt şi entuziasm. “Am învăţat foarte mult datorită acestui proiect, suficient să am curajul să afirm că aş putea deschide o firmă reală la terminarea liceului”, a spus Doru, care a afirmat că ar păstra chiar şi domeniul de activitate bazat pe sport şi nutriţie. “Este domeniul care îmi place cel mai mult, şi deşi există o oarecare concurenţă, sunt convins că aş putea aduce ceva nou în domeniu”, a continuat Doru. În pregătirea lansării s-a implicat întreaga clasă, fiecare având atribuţii precise, bine stabilite. Departamentul de marketing şi-a făcut bine treaba, spotul realizat fiind competitiv şi printre cele ale firmelor reale.

Drumul spre visul tău…

Firme tradiţionaliste sau moderne, altele cu un business plan ambiţios şi strategii de marketing de impact, inovative chiar, toate au demonstrat un singur lucru. Există profesori entuziaşti şi elevi inteligenţi, cu ambiţii şi vise bazate pe concret, şi care nu doar vor, ci chiar fac ceva pentru a se pregăti pentru viaţă. Firma Mystic Transilvania SRL, a clasei XI D, a considerat drept oportună realizarea obiectelor de artizanat bazate pe misticul transilvan, oferind printre produsele mai obişnuite, precum măştile diverse, şi altele care au adus zâmbetul pe buzele audienţei, cum ar fi o cutie pentru vin în formă de sicriu. Cei de la Kimwa’s Cake s-au gândit că trebuie să îşi învingă concurenţa oferind o serie de oferte speciale pentru toate ocaziile, gândindu-se inclusiv la fidelizarea clienţilor prin reduceri, dar şi prin calitatea produselor. Transilvania Tour, a clasei XI E, a adus pe piaţa virtuală o gamă foarte variată de produse de turism, ofertele acoperind majoritatea posibilităţilor la modă, sub un slogan îndrăzneţ “Drumul spre visul tău”. Ambiţioşi dar şi pragmatici, elevii claselor a IX-a B,  X A, X B şi XI C au lansat şi o revistă de profil. “Primii paşi în contabilitate” este denumirea revistei, al cărei cuprins a respectat întru totul titulatura. În incursiunea printre firmele virtuale am dat peste una deloc inedită prin concept, dar care a confirmat prin prospeţimea ofertelor. Pensiuni agroturistice sunt multe, dar “Plaiul Mureşean”, condusă de “directorul general” Bogdan Bakos, clasa XI F, promite să fim “departe de griji şi aproape de natură”. Bogdan a plasat pensiunea într-un cadru familiar pentru el, satul Dulcea din comuna Ibăneşti, unde el oferă turiştilor tot ce se poate, de la explorarea traseelor montane la muzică de taraf, şi de la curse cu ATV-urile până la mulsul vacii. “Pentru noi nu există clienţi, ci doar oaspeţi dragi”, spune Bogdan cu toată convingerea.

Tineri spontani şi inventivi

Sigur că nu putea să lipsească un restaurant din lista firmelor de exerciţiu. Cook Art SRL a oferit o incursiune în prestigioasele bucătării internaţionale, o multitudine de materiale promoţionale, şi desigur, degustări, de data asta reale. La fel au făcut şi cei de la “Grădina Bunicii” care au spus “Da vieţii sănătoase”, oferind produse autohtone, legume şi fructe proaspete. “Aş avea curaj să pornesc o firmă în domeniu, mai este loc pe piaţă pentru aşa ceva”, spune Natalia Baciu, clasa a XI-a A. Creativitatea specifică adolescenţilor s-a regăsit din plin în firma “B in Style SRL” a clasei a XI-a B, al cărei obiect de activitate este activitatea de decoraţiuni interioare, care au oferit inclusiv proiectarea 3D a interioarelor. Toţi participanţii, printre care, în afara conducerii Colegiului, au fost şi din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean, Illes Ildiko, inspector şcolar general adjunct şi inspectorul pentru învăţământul profesional, Laura Pop, dar şi invitaţi de la Universităţile “Petru Maior” şi “Dimitrie Cantemir”, au ajuns la concluzii asemănătoare, anume că şcoala românească are speranţe. Elevii de la Economic au demonstrat asta. Spontani şi inventivi, frumoşi şi efervescenţi, aceşti tineri au bazele bine puse.

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE