Podul de peste Mureș, doar din fonduri europene Administratie
  • ligia.voro
  • 0 comentarii
  • 1482 Vizualizări

Podul de peste Mureș, doar din fonduri europene

foto 1_site

 

Consilierii locali târgumureșeni au dat undă verde în ultima ședință proiectului de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici la investiţia „Pod peste râul Mureş – zona Aleea Carpaţi, Tîrgu Mureş”. Suma necesară va fi atrasă din fonduri europene.

După câțiva ani de când se discută despre proiectul privind execuția unui pod peste râul Mureș care să lege cartierul Aleea Carpați și strada Mureșului din cartierul Unirii a mai fost făcut un pas. Consilierii locali au aprobat, în ultima ședință ordinară, proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici la investiţia „Pod peste râul Mureş – zona Aleea Carpaţi, Tg.Mureş”, care prezintă două scenarii. Pentru proiect și-au dat acordul 16 consilieri din cei 19 prezenți la ședință, iar alți trei s-au abținut. Conform primului scenariu vorbim de un pod cu șapte deschideri şi o lungime totală de 495,95 m, iar potrivit celui de-al doilea avem un pod cu cu 4 deschideri şi o lungime totală de 495,95 m, executate din beton precomprimat şi oţel beton.
Conform primului scenariu, “Rampele de acces vor fi alcătuite din ziduri de sprijin realizate din beton armat şi prevăzute cu drenuri şi rigole pentru colectarea apelor pluviale. Rampa de acces de pe malul stâng (Aleea Carpaţi) se va construi în aliniament cu podul şi va avea lungimea de 98,50 m. Rampa de acces de pe malul drept (str. Mureşului) va avea lungimea de 156,30 m şi va fi alcătuită din 2 curbe şi 2 aliniamenteîn lungime de cca.100 m şi rexpectiv cca.56 m”.
Potrivit precizărilor din proiectul de hotărâre, în scenariul al doilea – “deschiderea centrală a podului este un arc cu calea jos, iar viaductele de acces sunt alcătuite din grinzi din beton prefabricat precomprimat. (…) Rampele de acces vor fi alcătuite din ziduri de sprijin realizate din beton armat şi prevăzute cu drenuri şi rigole pentru colectarea apelor pluviale”. În ambele scenarii, podul este prevăzut cu sistem de iluminat.
Podul va avea două benzi de circulație, fiecare a 3,90 de metri, zonă pietonală cu o lățime de 1 m și pistă pentru cicliști, cu o lățime de 1,5 m.
Potrivit studiului de fezabilitate, dacă se va realiza prima variantă, valoarea totală (inclusiv TVA) va fi de 38.451.321 lei, reprezentând 8.646.187 de euro. În cazul în care se va realiza cel de-al doilea scenariu este de 43.457.672 lei, reprezentând 9.771.918 de euro. Durata de execuţie a fost stabilită la 24 luni. Proiectantul a propus primul scenariu pentru a fi realizat în urma unei analize multicriteriale.
În plus față de articolele din proiectul de hotărâre, consilierii locali au solicitat să fie introduse ca amendamente următoarele: investiția se va realiza din fonduri nerambursabile, iar în buget să fie prevăzută și reparația străzii Mureșului, din cartierul Unirii, respectiv podul să fie utilizat doar pentru traficul de tonaj mic, adică autovehiculele care nu depășesc 12 tone, iar, ulterior, acesta să fie legat de rețeaua stradală – cu strada Voinicenilor și Bulevardul 22 Decembrie 1989.
Acord de mediu, în aprilie

Agenţia pentru Protecţia Mediului Mureş (APM) a emis, la începutul lunii aprilie, acordul de mediu pentru proiectul referitor la construirea podului de legătură peste râul Mureş – zona Aleea Carpaţi. Două asociaţii din zonă au contestat proiectul şi au solicitat respingerea acordului, ceea ce nu s-a întâmplat pentru că sesizările nu au fost justificate.
Proiectul a fost propus în contextul oportunităţii oferite de Planul de Dezvoltare a Regiunii Centru 2014-2020, prin Programul Operaţional Regional, de a fi finanţat. Acesta este cuprins în Planul Urbanistic General (PUG) preliminar al municipiului Tîrgu Mureş, iar realizarea sa ar permite fluidizarea traficului din zona străzilor Tisei, Călăraşilor, Sinaia, Paul Chinezu, Aleea Carpaţi, precum şi accesul mai rapid şi mai scurt între anumite zone şi cartiere din oraş, susţin reprezentanţii Primăriei Tîrgu Mureş.
Proiectul a fost lansat la apă în 2012, când dezbaterea publică privind impactul asupra mediului a acestuia, desfăşurată la sediul Primăriei Tîrgu Mureş, a stârnit o dispută aprigă. Locatarii din zonă, din cartierul Aleea Carpaţi, s-au plâns de distanţa foarte mică între ultimul bloc de locuinţe şi de faptul că un pod în zonă nu doar că nu ar decongestiona traficul, ci chiar mai mult l-ar îngreuna.
Proiectul a fost refăcut, viitorul pod a fost mutat în amonte spre barajul de priză al Administraţiei Bazinale de Apă Mureş, iar nemulţumirile locatarilor din zonă au fost mult mai puţine la dezbaterea publică ce a avut loc în decembrie anul trecut.
Nu este singurul pod care se află pe agenda municipalității, care a mai avansat ideea unui pod în zona combinatului Azomureș.
Ligia VORO

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE