Proiect împotriva stereotipurilor de gen din Educație Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 332 Vizualizări

Proiect împotriva stereotipurilor de gen din Educație

Liceul Vocațional de Artă din Târgu Mureș participă, în calitate de partener, la proiectul Erasmus+ ”E-STEAM On The Cloud”, derulat în perioada 2022-2024 și coordonat de Universitatea Jaume I din Castellon (Spania).

Alături de unitatea de învățământ târgumureșeană proiectul mai are patru parteneri, după cum urmează: VSI Inovaciju Biuras din Vilnius (Lituania), Fundația Professional din Sângeorgiu de Mureș (România), European School of Brussels IV din Laeken (Belgia) și Orizzonti Società Cooperativa Sociale din Padova (Italia).

”Obiectivul proiectului: respectarea principiului egalității dintre femei și bărbați prin creșterea interesului  fetelor pentru a urma o carieră în domeniile Steam. Scopul proiectului: ”E-STEAM On The Cloud” urmărește să reducă stereotipurile de gen în educație, care pot limita dezvoltarea talentelor naturale și a capacităților fetelor și băieților, femeilor și bărbaților, a experiențele lor educaţionale și profesionale precum și a oportunităților  lor în viață în general”, a informat, prin intermediul unui comunicat de presă, conducerea Liceului Vocațional de Artă din Târgu Mureș.

Conform sursei citate, grupul țintă al proiectului este reprezentat de ”subreprezentarea de fete din STE(A)M din învățământul preuniversitar (nivel gimnazial și liceal) și universitar, care vor deveni viitoarele femei de carieră STE(A)M”.

”Educația STEAM – știință, tehnologie, arte, inginerie și matematică – este o abordare educațională a învățării care folosește Știința, Tehnologia, Ingineria, Arta și Matematica drept puncte de acces pentru ghidarea dialogului și gândirii critice a elevilor, cu scopul de a forma viitori adulți  inteligenți, ușor adaptabili societății și capabili de a-și pune în valoare cunoștințele acumulate pe întregul proces al educației în viitorul loc de muncă. Integrarea artei în educația STEAM face ca experimentele științifice, tehnologice, inginerești și matematice să devină mai distractive și mai accesibile”, a informat sursa citată.

În intervalul de timp cuprins între lunile februarie 2022 și anul 2023 s-au desfășurat următoarele activități: interviuri cu experți în perioada 23-27 mai 2022, două întâlniri de lucru în Castellon (Spania) cu toți partenerii proiectului în perioada 1-3 iunie  și 16-18 noiembrie 2022, un Expert Workshop pe tema stereotipurilor de gen în 16 iunie 2022, elaborarea unui ghid de bune practici pe tema stereotipurilor de gen, elaborarea de materiale creative și planuri de lecții pe tema stereotipurilor de gen, ședințe de lucru interne, întâlniri on-line cu partenerii de proiect și activități de diseminare a proiectului, în cadrul Consiliului de Administrație, consiliilor profesorale și al expozițiilor și concertelor la nivelul școlii.

(Redacția)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE