Concesionarul parcărilor din Tîrgu Mureș se lasă așteptat Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 2224 Vizualizări

Concesionarul parcărilor din Tîrgu Mureș se lasă așteptat

Contractul cu Tracia Trade pentru gestiunea serviciului public de parcări din municipiul Tîrgu Mureș a expirat acum mai bine de un an. De atunci, consilierii locali au aprobat, în mai 2017, concesionarea în continuare a parcărilor din municipiu unei companii private. Însă pare-se că opt luni nu au fost suficiente pentru întocmirea caietului de sarcini, organizarea licitației și contractarea unui concesionar. Așa că problema parcărilor, mai ales că târgumureșenii sunt enervați de lipsa locurilor de parcare când ajung în special în centru, a fost pe ordinea de zi a ședinței extraordinare a Consiliului Local Tîrgu Mureș din 15 februarie. 2018.

 

Cu toate că nemulțumirea a fost expusă la un alt punct, legat de acoperirea pârâului Pocloșului și amenajarea de locuri de parcare apoi, considerăm că intervenția consilierului local PSD Constantin Bogoșel, aici, își are mai bine locul.
“Să nu uităm că problema parcărilor e o situație urgentă care trebuie rezolvată în acest municipiu. De exemplu, înainte de a veni la această ședință, am ocolit de patru ori clădirea Primăriei și Casa Sindicatelor. Sincer vă spun am făcut mai multe ture decât în noaptea Învierii. Deci, această problemă trebuie rezolvată”, a spus alesul local cu un ton foarte serios.
Acum o fi urgentă, doar avem și noi destui colegi conducători auto supărați, însă cei care au primii obligația să vegheze dacă hotărârile Consiliului Local Tîrgu Mureș sunt respectate de Executiv sunt chiar domniile lor, aleșii locali. Constatările sunt mai mult pentru noi, poporul… Pentru că, până ne adunăm mai mulți decât voturile primite de un consilier local, mai curge multă apă pe Mureș.
Dar să închidem paranteza și să revenim la problema parcărilor care au devenit fără taxă din ianuarie 2017 și au depășit cele mai pesimiste previziuni ale noastre că vor fi încredințate în câteva luni.
Astfel, în ultima ședință, consilierii locali au votat o soluție de compromis pentru exploatarea parcărilor. Nu înainte ca unii consilieri să se exprime. Că dă bine la popor și la procesul verbal.
“Trebuie să facem o propunere privind data începerii acestei variante de lucru propuse de Executiv, noi am propus în comisie data de 1 aprilie, pentru că municipalitate a pierdut luni buni și municipalitatea însemnând noi toți, din aceste venituri și și parcarea în zona centrală, în special, e făcută praf de mai bine de 1 an. A doua nuanță este de ce a trebui un an ca să inventăm această soluție?”, a subliniat Bakos Levente.
Remarca mai sus făcută la cele spuse de Constantin Bogoșel e valabilă și pentru consilierul Bakos.
Până la urmă, în mape a apărut varianta a doua a proiectului de hotărâre care prevede completarea Hotărârii Consiliului Local Tîrgu Mureş nr. 156 din 4 mai 2017 referitoare la stabilirea modalităţii de delegare a Serviciului public de exploatare şi întreţinere a parcărilor cu plată din Municipiul Tîrgu Mureş şi abrogarea art. 2 al Hotărârii Consiliului Local Tîrgu Mureş nr. 68/2017.
Astfel, articolul 1 a fost completat cu: ,,Se aprobă începând cu data de 1 aprilie 2018 atribuirea temporară în gestiune directă a Serviciului de exploatare şi întreţinere a parcărilor cu plată din Municipiul Tîrgu Mureş către Administraţia Domeniului Public (ADP) şi Direcţia Poliţia Locală, conform Regulamentului aprobat prin Hotărârea Consiliului Local Tîrgu Mureş nr. 231 din 27.07.2017, până la finalizarea demersurilor de delegare prin concesionare a serviciului mai sus menţionat”.
Modificarea hotărârii a fost justificată pe temei economic, și anume acela că în perioada mai 2017 (am spune februarie 2017) – februarie 2017 s-au diminuat veniturile la bugetul local prin netaxarea serviciului, fapt subliniat și de unii consilieri locali atunci când contractul a ajuns la termen în ianuarie 2017.

 

Un serviciu nerezolvat din august 2016…

 

La sfârșitul lunii august 2016, scriam în Zi de Zi că în 20 ianuarie 2017 contractul încheiat pe o perioadă de 8 ani cu Tracia Trade Exim SRL – ajunge la termen în 20 ianuarie 2017.
“Având în vedere că mai sunt doar 6 luni până la expirarea contractului în baza căruia funcționează serviciul de administrare a parcărilor, vă rugăm să adoptați o hotărâre pentru asigurarea cadrului legal de continuare a activității. Precizăm că, pentru parcurgerea etapelor legale de delegare de gestiune prin licitație publică, este nevoie de o perioadă de 4-6 luni, motiv pentru care este necesară adoptarea unor hotărâri în vederea asigurării continuității activității, prin atribuirea acestui serviciu public cu respectarea prevederilor legale în vigoare și achiziționarea unui studiu de oportunitatea pentru întocmirea caietului de sarcini și stabilirea modalității de gestiune a acestora”, explica Florian Moldovan, șeful Administrației Domeniului Public, într-o informare ajunsă în mapele consilierilor locali.
Pentru încredințarea serviciului era nevoie de un studiu de oportunitate, care să fie votat de aleșii locali. Elaboratorul studiului a fost contractat doar în noiembrie, iar studiul a fost prezentat în luna februarie 2017. Între timp, în 20 ianuarie 2017, contractul cu Tracia Trade a expirat. În lipsa acelui studiu de oportunitate nu vedem de ce deliberativul local nu ar fi putut lua aceeași hotărâre pe care a adoptat-o în februarie 2018 privind delegarea gestiunii parcărilor până la contractarea unui concesionar ADP și Direcției Poliției Locale? În plus erau și încasate acele tarife de parcare timp de un an sau cât va mai dura organizarea licitației și contractarea concesionarului. Însă încurcate sunt căile Consiliului Local Tîrgu Mureș.
În luna februarie 2017, după cum aminteam, firma Eventus Com Construct care a câștigat licitația privind întocmirea Studiului de oportunitate privind concesionarea serviciului public de exploatare și întreținere a parcărilor cu plată din Municipiul Tîrgu Mureș a finalizat studiul care a fost supus aprobării aleșilor locali în 23 februarie același an.
Încă de la începutul studiului, compania a justificat necesitatea concesionării serviciului, explicând, în primul rând că Primăria nu are structura organizatorică pentru a administra parcările cu plată, care necesită înființarea unui asemenea serviciu, căruia să îi fie alocate 20 de persoane – număr de angajați de care dispunea de altfel fostul concesionar – Tracia Trade Exim – și că municipalitatea nu dispune de mijloacele tehnice pentru a administra serviciul la parametrii de calitate și eficiență existenți în prezent – n.red. noiembrie 2016 – ianuarie 2017.
Numărul total de locuri de parcare care ar urma să fie concesionate era/este de 4448.
În 4 mai 2017, consilierii locali târgumureșeni au ales, într-o ședință extraordinară, varianta concesionării serviciului și organizarea licitației pentru contractrarea companiei care va exploata parcările, Executivul local fiind împuternicit să întocmească, în consecință, caietul de sarcini și să se ocupe de procedura de achiziție publică. Licitația urma să plece de la 1,072 milioane de lei redevența/an.
În iulie 2017 a fost aprobat Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Serviciului Public de Exploatare şi Întreţinere a Parcărilor şi Zonelor de Staţionare cu Plată în Regim de Autotaxare, aflate pe Domeniul Public al Municipiului Tîrgu Mureş.
Și cam atât, pentru că în CL nu a mai ajuns vreun caiet de sarcini privind concesionarea parcărilor și nici nu avem știință de organizarea vreunei licitații.

Ligia VORO

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE