Câţi biciclişti se plimbă zilnic pe străzile din Târgu Mureş? Life style
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 545 Vizualizări

Câţi biciclişti se plimbă zilnic pe străzile din Târgu Mureş?

 

Astăzi am participat la o conferință de presă organizată de reprezentanţii Fundaţiei Comunitare Mureş şi susținută în colaborare cu Primăria Târgu-Mureș, care a avut ca scop prezentarea datelor colectate privind numărul de bicicliști care au trecut pe strada Tudor Vladimirescu în perioada 4-17 aprilie 2018. S-a discutat despre necesitatea construirii unor piste de biciclişti în oraş, nivelul echipării bicicletelor şi ce lacune există la acest capitol, dar şi despre utilitatea unui aparat de monitorizare al traficului de biciclişti.

„Dacă dorim să construim piste de bicicliști, primul pas este să stabilim zonele cele mai frecventate de bicicliști. Este nevoie de date concrete pentru a putea întocmi proiecte de infrastructură de mobilitate urbană durabilă. Sistemul EcoCounter, pe care l-am testat la Târgu-Mureș în perioada 4-17 aprilie, reprezintă cea mai precisă și cea mai fiabilă soluție pentru numărarea bicicliștilor. Consider că fiecare instituție locală ar trebui să investească în sisteme de monitorizare ale traficului de bicicliști și pietonal, pentru a oferi cele mai bune soluții de mobilitate pentru comunitate” declară Gál Sándor, directorul executiv al  Fundației Comunitare Mureș.

Conform legislaţiei rutiere în vigoare, existenţa unei prisme galbene, atât pe roata din spate, cât şi pe cea din faţă a bicicletei, este obligatorie!

“După cum ştiţi deja, în ultimele două săptămâni am avut multe activităţi legate de biciclişti şi am avut o campanie chiar înainte de Critical Mass, între 10 şi 13 aprilie, desfăşurată pentru a treia oară. Dimineaţa, între 7-13, am oprit bicicliştii din trafic şi am verificat cum sunt echipate bicicletele, împreună cu cei de la Poliţia Rutieră. Ne-am raportat doar la ceea ce se cere în legislaţia rutieră, am colectat datele, am făcut şi o comparaţie cu anul 2016, iar în acest an se pot observa următoarele aspecte: frână şi sonerie au aproape toate bicicletele, faţă de acum doi ani, mai mulţi biciclişti şi-au echipat bicicletele cu lumini pe faţă şi pe spate, cei mai mulţi dintre ei poartă şi vestă reflectorizantă. La capitolul vizibilitate stăm bine, dar mai este de lucru. Casca nu este obligatorie, dar am observat o creştere la acest capitol, aproape 30% dintre bicicliştii opriţi aveau cască, comparativ cu anul 2016, când doar 13% aveau casca pusă. Nu stăm foarte bine la dotarea cu prismă galbenă pe roţi, doar 57% dintre biciclişti au, 63% aveau acum doi ani”, Gál Sándor prezintă rezultatele campaniei de săptămâna trecută.

40% dintre biciclişti nu respectă legislaţia rutieră când trec pe strada Tudor Vladimirescu, între Buday Nagy Antal şi merg pe sens invers. O pistă de biciclişti amenajată acolo ar rezolva această problemă.

De asemenea, în parteneriat cu Primăria Municipiului Târgu Mureş, cei de la Fundaţia Comunitară Mureş au împrumutat din Ungaria, pentru două săptămâni, un aparat care măsoară automat traficul mixt de biciclişti: “Există mai multe tipuri de astfel de aparate, cel adus aici e cu caracter temporar, poate fi mutat dintr-un loc în altul, măsoară traficul mixt sau se instalează pe pistele pentru biciclişti, fiind util pentru primăriile care vor să investească la acest capitol. Costul unui aparat de monitorizare porneşte de la 3.500 de euro şi poate ajunge până la 10.000 de euro. Am monitorizat traficul de pe strada Tudor Vladimirescu, între Buday Nagy Antal şi Furnica,  pe o străduţă cu sens unic, dar care e folosită în ambele sensuri de către bicislişi. Am colectat informaţiile în perioada 4-17 aprilie, datele sunt accesibile şi pe link-ul public: http://public.data.eco-counter.com/?id=100044233 . Zilnic, au trecut pe aici peste 300 de biciclişti, maximul fiind atins în 15 aprilie, când au trecut 660 de biciclişti, cu ocazia desfăşurării evenimentului Critical Mass. Scopul nostru a fost să vedem cam câţi oameni pedalează prin această zonă şi am fost interesaţi de raportul dintre cei care folosesc strada în direcţia bună de mers şi ceilalţi. Potrivit legislaţiei rutiere din România, străzile cu sens unic nu se pot folosi de către biciclişti şi în direcţia opusă. Peste 40% pedalează în sens invers pe această stradă. Primăria va elibera un studiu de fezabilitate pentru a pune în vedere acest aspect şi pentru a amenaja piste pentru bicilişti pe porţiunea râului Poklos, iar această stradă să poată fi utilizată legal în ambele sensuri”, conchide directorul executiv al Fundaţiei Comunitare Mureş.

A consemnat Denisa MORAR

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE