Etichetele şi contractele, în topul deficienţelor depistate de Protecţia Consumatorilor Administratie
  • vali.covaciu
  • 0 comentarii
  • 164 Vizualizări

Etichetele şi contractele, în topul deficienţelor depistate de Protecţia Consumatorilor

Csomoss Miklos Gyorgy, comisar şef, Comisariatul Judeţean Pentru Protecţia Consumatorilor Mureş

Cele mai multe neregului sesizate de Comisariatul Judeţean Pentru Protecţia Consumatorilor Mureş în anul 2012 au fost cele care privesc informarea consumatorilor, probleme cu etichetarea produselor, şi în domeniul serviciilor, la redactarea contractelor. Sesizările şi reclamaţiile primite au fost în general pentru servicii, pentru utilităţi, telefonie mobilă şi instituţii financiare. În schimb, deficienţele care privesc produsele alimentare au fost foarte puţine. Csomoss Miklos Gyorgy, comisar şef, Comisariatul Judeţean Pentru Protecţia Consumatorilor Mureş, ne prezintă activitatea instituţiei pe care o conduce.

Fără probleme deosebite

“Pentru noi, anul 2012 a fost unul pozitiv, pentru că nu au fost probleme deosebite. Eu cred că o instituţie care se ocupă cu activitatea de control se poate declara mulţumită de activitatea ei, când nu apar probleme deosebite, asta însemnând că şi-a făcut bine treaba”, consideră Csomoss Miklos Gyorgy.

Etichetele şi contractele

“La ora actuală cele mai multe deficienţe le sesizăm la capitolul informare. Orice produs trebuie să conţină o etichetă şi să fie inscripţionat într-un anumit fel, conţinutul fiind reglementat de nişte prevederi legale, care se modifică, din păcate, destul de des. Pe lângă informaţiile despre produs, etichetele ne informează şi dacă acel produs ne este contra-indicat. Unii spun că eticheta nu este aşa de importantă, însă o etichetă necorespunzotoare, poate să nască neplăceri destul de mari. Cele mai multe nereguli pe care le-am întâlnit anul trecut sunt legate de informarea consumatorului. La produse, eticheta, iar la servicii, contractele. Sunt foarte multe deficienţe în redactarea acestora. Verificarea modului de respectare a contractelor intră în atribuţiile noastre, fiind o parte importantă din munca noastră. Noi nu suntem abilititaţi prin lege să considerăm o clauză dintr-un contract ilegală sau abuzivă, doar judecătoria o poate face, dar demersurile sunt făcute de noi”, a declarat Csomoss Miklos Gyorgy.

Reclamaţii: servicii, plasarea forţei de muncă şi comerţ electronic

“Cele mai multe reclamaţii le avem pentru servicii, pentru utilităţi, telefonie mobilă şi instituţii financiare. Apoi, am avut multe reclamaţii pentru societăţi care organizează şi desfăşoară plasarea forţei de muncă în străinătate şi pe comerţ electronic. Reclamaţiile referitoare la alimente au început să scadă, am avut foarte puţine. Pe vremuri, veneau foarte multe reclamaţii referitoare la gustul produsele. Problemele cu alimentele au scăzut şi în cadrul controalelor. Am început să găsim produse expirate din ce în ce mai puţine, se mai găsesc doar cantităţi mici. De exemplu, când am avut tematica de control pentru produse din carne şi produse pentru Crăciun, în prima perioadă, din peste 20 de magazine controlate, totalul valorii produselor găsite expirate a fost de aproximativ 300 de lei, foarte puţin. Neatenţia, factorul uman, cauzează de obicei aceste nereguli, care se datorează în general personalului angajat. În general, nu e vorba de rea voinţă. Eu cred că la ora actuală ar fi bine să nu mai dăm sancţiuni, ci să ducem o muncă de verificare şi consiliere”, consideră comisarul şef.

Schimbări, dar a rămas la fel

Au avut loc şi modificări în organizarea instituţiei, partea economică, juridică şi de personal a instituţiei s-a mutat la Braşov, însă nu şi părţile de control şi de preluare a reclamaţiilor. O altă schimbare a fost schimbarea numărului de telefon pentru reclamaţii. “Şi aici, este doar aparent o modificare, pentru că oamenii sunau la noi, nu la telefonul gratuit”, a precizat Csomoss.

Verificări la început de an

Anul acesta, la Protecţia Consumatorului s-au făcut deja aproximativ 40 de reclamaţii sau sesizări, multe dintre acestea au fost pentru produse electronice, cadouri, cumpărate de sărbători. În ce priveşte verificările… “În primele două săpămâni ale anului verificăm produsele care au rămas după sărbători, preparate din carne, din restaurante în special. Verificăm să nu cumva să apară în meniu alimente expirate, rămase de la masa de Revelion. Anul acesta nu am avut reclamaţii şi sesizări pentru organizarea revelioanelor. Nu am avut nici de la cei care şi-a petrecut sărbătorile în străinătate prin agenţii de turism”, a completat Csomoss Miklos Gyorgy.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE