Share

Home / Business / Simona Mărginean, femeia din spatele brandului Caparol

Simona Mărginean, femeia din spatele brandului Caparol

Este, de aproape zece ani, director de marketing al companiei Daw Benţa România, nume care impune respect pe piaţa europeană a materialelor profesionale pentru finisaje în construcţii. Venită din Sibiu pe plaiurile mureşene, Simona Mărginean este filolog de profesie, dependentă iremediabil de lectură şi adepta teoriei potrivit căreia în orice domeniu, exigenţa şi învăţarea permanentă sunt componente importante ale succesului.

Reporter: Cum aţi ales să lucraţi în marketing?

Simona Mărginean: O să vă spun o poveste. În studenţie, am lucrat timp de un an la un post de televiziune din Sibiu, în domeniul ştirilor, într-un an electoral extrem de intens. A fost o experienţă care m-a maturizat şi mi-a deschis interesul spre marketing, marketing politic şi construirea imaginii publice. Ulterior, am plecat la Bucureşti unde am studiat în continuare şi unde am avut şansa de a lucra cu profesori extraordinari. Privind în urmă, probabil suma acestor experienţe, alături de interesul viu pentru cercetare şi aprofundarea fenomenelor întâlnite în practică m-a condus spre marketing. Prefer marketingul, respectiv construcţia care stă în spatele succesului unui brand, particip activ la construirea mesajului transmis de acesta şi am satisfacţia lucrului cu simboluri care creează impresii vii pentru oamenii din jur.

Rep.: Care credeţi că este cheia succesului în marketing?

S.M.: În ultimii 12 ani am participat la realizarea multor proiecte de comunicare şi marketing care au avut un impact real asupra companiilor şi brandurilor implicate. Am lucrat alături de oameni valoroşi şi pasionaţi de munca lor, care au reprezentat un suport important pentru activitatea mea. Am învăţat că nu există „nu se poate”, „nu ştiu”, şi această abordare a contribuit la dezvoltarea unor proiecte inovative. Consider că formarea profesională continuă, alături de un background educaţional solid precum şi implicarea în proiecte variate sunt câteva aspecte esenţiale ale acestui domeniu. Nu cred într-o reţetă a succesului universal valabilă, după cum cred că succesul sau eşecul sunt relative. Fac parte dintr-o generaţie care a trăit perioade succesive de oportunităţi respectiv lipsa perspectivelor. Iată de ce cred că fiecare om îşi dezvoltă, cu răbdare şi pragmatism, o reţetă proprie, prin interpretarea realităţii, asimilarea eşecurilor inerente, pasiunea cu care se implică şi empatia pe care o dezvoltă cu ceilalţi.

Rep.: Ce background credeţi că ar trebui să aibă, pe lângă pregătirea profesională, specialiştii în marketing?

S.M.: E contraproductiv, cred, să îmi exprim o părere vis a vis de calităţile necesare în acest domeniu. Societatea noastră încurajează diversitatea şi consider că, profesional vorbind, te îmbogăţeşte contactul cu oameni care au un punct de vedere diferit. Am avut ocazia să lucrez, de exemplu, cu oameni de naţionalităţi diverse, de la francezi, germani, englezi, irlandezi, olandezi, la indieni sau americani şi maghiari. Fiecare cu cultura sa, educaţia şi experienţele proprii. Structură educaţională este în opinia mea liantul care asigură o bază solidă, în orice profesie. Marketingul este un domeniu complex, care se bazează pe prelucrarea unor informaţii, pe elaborarea unor strategii şi implementarea unor tactici specifice. Derularea unui proiect de comunicare, spre exemplu, este doar vârful icebergului.

Rep.: Ce pondere are lectura în activitatea dumneavoastră? Cât de frecvent citiţi cărţi de specialitate?

S.M.: Este o constantă zilnică. La primul meu curs de la universitate, un profesor renumit ne-a spus că nu poţi să fii un profesionist adevărat dacă nu citeşti o carte pe zi. Îmi amintesc că am fost şocaţi, eu şi colegii mei, pentru că ni se părea ceva extrem de dificil, însă am facut această încercare, în anii de studenţie. Este o provocare care îţi deschide foarte multe orizonturi, după ce o depăşeşti şi citind constant încă din şcoala primară, cu timpul devine foarte uşor. Mi-am păstrat interesul viu pentru lectură, mereu revin la cărţi din domeniul meu, care îmi oferă inspiraţie şi idei pentru proiecte viitoare, mă încurajează să văd anumite modele pe care şi noi le-am putea folosi. Citesc de asemenea reviste străine – „Time”, „Newsweek” şi „Paris Match” sunt printre preferatele mele – şi când călătoresc aduc acasă reviste din ţările în care am fost. Nu doar reviste de specialitate, de economie, dar şi reviste pentru tineri sau pentru femei. Găsesc optica cu care abordează ei tematica articolelor cu totul diferită de a noastră, materiale atent documentate, ceea ce mă inspiră.

Rep.: Cum reuşiţi să vă împărţiţi timpul în mod echilibrat între familie, serviciu şi studiu? Când spun studiu mă refer la teza duneavoastră de doctorat…

S.M.: Un echilibru între o viaţă normală de familie şi una profesională este foarte greu de obţinut pentru oricine. Consider că fiecare etapă din viaţă vine cu anumite provocări şi priorităţi, şi este important să le faci faţă. Relaxarea în natură precum şi experienţele de călătorie ma ajută să mă echilibrez si să fiu alături de familia mea din Mureş şi Sibiu, oraşul meu natal.

Rep.: Care este tema doctoratului?

S.M.: Doctoratul meu este în domeniul marketing-ului, la Universitatea „Babeş Bolyai” din Cluj şi tema mea studiază Strategiile de marketing. A fost o provocare pentru mine această cale pe care am ales-o şi ca orice provocare mi-a adus satisfacţii şi întrebări, dar şi clarificări de concepte şi aspecte teoretice utile în activitatea mea.

Rep.: Remarc un interes constant pentru învăţare. Consideraţi că experienţa din activitatea de cercetare pentru doctorat se poate aplica şi în activitatea curentă?Numiţi vă rog un proiect important implementat de dumneavoastră…

S.M.: Doctoratul presupune o activitate constantă de cercetare individuală, studierea aspectelor teoretice prin prisma literaturii de specialitate, aici ma refer în special la articole de specialitate recente publicate la conferinţe internaţionale. Este, în opinia mea, o oportunitate de a identifica “best practices”, de realiza proiecte de cercetare a pieţei şi consumatorului din România cu scopul implementării unor proiecte specifice. Un astfel de proiect este Clubul Caparol, o comunitate a profesioniştilor care lucrează cu produsele noastre şi care însumează acum peste 700 de meşteri. Clubul funcţionează de circa un an şi jumătate, cu sprijinul echipei comerciale a Daw Benţa şi a partenerilor de distribuţie pe plan naţional. Ne adresăm atât meşterilor zugravi, aplicatorilor de materiale de finisaj cât şi micilor firme de construcţii. Derulăm activităţi de informare şi instruire, comunicare şi promovare de produs, cât şi promoţii specifice. Suntem foarte preocupaţi în ultimii ani de crearea unei relaţii mai strânse şi a unei comunicări directe cu oamenii care folosesc produsele Caparol şi sunt mândră că echipa noastră a reuşit în acest an şi jumătate să construiască Clubul Caparol pe nişte baze solide.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Material lemnos confiscat de poliţişti

Poliţiştii Serviciului de Ordine Publică – Biroul de Combatere a Delictelor  Silvice au efectuat o …

Share
Share