Vară plină de lucrări la Târnăveni Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 1144 Vizualizări

Vară plină de lucrări la Târnăveni

111Creșa din Târnăveni, pista de skateboard, piața agroalimentară de zi și asfaltarea a 12 străzi sunt proiectele începute și care se vor finaliza în această vară.

Pista de skateboard de lângă Parcul “Victoria” întregește oferta pasionaților de sport din Târnăveni. După ce, în urmă cu doar câteva luni, s-a inaugurat pista de biciclete și de role, în iunie se va asfalta spațiul dedicat skateboarder-ilor, pasul următor fiind amplasarea logisticii tehnice a acestuia.

După ce, mai mulți zeci de ani, Târnăveniul a simțit lipsa unei creșe și această problemă s-a rezolvat. Primăria a accesat fonduri norvegiene și a primit aproape 400.000 de euro pentru prima creșă din Târnăveni, după 1989. În luna iulie, construcția este gata, iar din septembrie peste 60 de copii din Târnăveni și familiile lor se vor putea bucura de un spațiu primitor și de condiții deosebite. Creșa este amenajată în incinta Liceului “Constantin Brâncuși”, pe două niveluri. La etajul 1 vor fi spațiile dedicate copiilor, iar la subsol se amenajează bucătoria, spălătoria și zona tehnică. Părinții care sunt interesați să își înscrie copiii la creșă o pot face la sediul Primăriei.

foto cresa

Luna iunie este și perioada în care Târnăveniul intră în cel mai complex proiect de infrastructură realizat în ultimii 50 de ani. Modernizarea acoperișurilor la Școala Gimnazială „Avram Iancu”, Grădinița nr. 4 și la clădirea „taxe și impozite” continuă cu lucrările la străzi. Vor începe lucrări de asfaltare și modernizare a străzilor: Libertăţii, Gorunului, Salviei, Porumbeilor, Crângului, Câmpului, Octavian Goga, Eternităţii, Marinei, Cooperaţiei şi 9 Mai. Finanțarea este asigurată prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, din bugetul Ministerului Dezvoltării şi Administraţiei Publice.

Intră în modernizare și piața agroalimentară de zi. Proiectul este finalizat din luna martie, ulterior având loc consultări între reprezentanții Primăriei și consumatori, respectiv producătorii agricoli. Aceștia au propus și inițiativa a fost acceptată, ca lucrările de modernizare să înceapă în luna septembrie, astfel încât activitatea normală a pieței să se poată desfășura normal pe timpul verii. Lucrările la noua piață se vor finaliza în cinci luni. Proiectul prevede că se va asigura iluminat natural prin realizarea unor zone transparente în planul învelitorii și artificial prin montarea unui sistem de iluminare special. Aleile pietonale se vor construi din beton armat, la fel ca structura de stâlpi și grinzi, ce urmează să fie vopsită în alb. Pentru siguranță și confort se va monta un sistem performant de supraveghere video. Rigolele acoperite cu grătare metalice vor prelua apele pluviale. Se vor amplasa și europubele, cu o capacitate de 1.100 litri fiecare. În total, în piața agroalimentară de zi vor fi 228 de mese.

Târnăveniul va avea un pod rutier nou

După apropape 20 de ani, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a aprobat, în luna mai, construirea unui pod rutier nou peste râul Târnava Mică.

Podul peste Târnava Mică a fost preluat de Primăria Târnăveni de la Ministerul Transporturilor, încă din 1999, împreună întreg tronsonul de 6,4 km de drum care traversează orașul. La numai un an după această preluare, Ministerul Transporturilor a trimis o înștiințare Primăriei, prin care susținea că podul, construit în 1913, și-a îndeplinit durata de expolatare și că nu mai prezintă siguranțăpentru circulația auto de tranzit pe DN14A. Primarul de atunci al Târnăveniului, Octavian Popa, a solicitat o expertizare a obiectivului realizată de Institutul de proiectare al Ministerului Transporturilor, a cărui concluzie a fost că podul se afla într-o stare tehnică necorespunzătoare. Expertiza a recomandat și o serie de lucrări, executate în 2013, care au prelungit durata de exploatare a podului cu încă 10 ani.

Între timp, podul de peste Târnava a fost preluat de Compania Națională de Autostrăzi ș Drumuri din România, în vederea reabilitării, ca obiectiv de interes național și european. CNADNR a reabilitat în anul 2009 partea carosabilă a podului, fără a aborda construcția unui pod nou. Odiseea continuă în anul 2011, când Ministerul Transporturilor a retransmis podul din Târnăveni în administrarea Consiliului Local Târnăveni.

Comitetul  Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Târnăveni a analizat, în repetate rânduri situația gravă, concluzionând că podul se află sub cota de apărare a îndiguirii, rezultând că nu mai corespunde standardelor din punct de vedere al legislației în vigoare, astfel podul devenind un obstacol în cazul unor inundații.

După numeroase demersuri instituționale și întâlniri repetate ale primarului Sorin Megheșan cu vicepremierul României, Vasile Sebastian Dâncu, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a aprobat obiectivul de investiţii „Construire pod rutier nou peste râul Târnava Mică”. Proiectul a fost aprobat la finanţare prin OMDRAP privind aprobarea listei obiectivelor de investiţii şi sumelor alocate acestora pentru finanţarea programului naţional de dezvoltare locală pentru judeţul Mureş, 2016-2019.

În ultima ședință a actualului Consiliu Local, s-a adoptat și hotărârea de aprobare a indicatorilor tehnico-economici actualizați, precum și asigurarea cofinanțării, din bugetul local, a categoriilor de cheltuieli neeligibile.

foto dobre

Drumul Ungheni – Târnăveni se reabilitează din bani europeni

Consiliul Județean Mureș lucrează la documentația pentru modernizarea completă a drumului Ungheni-Târnăveni. Investiția, realizată din fonduri europene este estimată la 117 milioane de lei. Proiectul este inclus pe lista de proiecte prioritare ale ADR Centru, durata de realizare a obiectivului de investiţii fiind estimată la 34 de luni.

În luna martie a fost lansat apelul de proiecte pentru reabilitarea infrastructurii rutiere, POR 2014-2020. Fondurile necesare sunt alocate prin axa 6, prioritatea 6.1, Regiunea Centru având la dispoziție, pentru finanțarea proiectelor, un buget de 109,84 milioane euro. Consiliul Județean Mureș va depune 3 proiecte, cel mai important fiind drumul judeţean Ungheni – Târnăveni, cu o valoare estimată de 117.000.000 lei.

Consilierii judeţeni au aprobat, încă din luna octombrie 2015, au aprobat documentaţia şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei. Potrivit variantei propuse, vor fi modernizate 18 staţii pentru transportul public (câte două în fiecare localitate traversată de drumul modernizat: Ungheni, Cerghizel, Cerghid, Seuca, Găneşti, Abuş, Mica Târnăveni, respectiv câte una la acces parc auto Sânpaul şi intersecţia DJ 142 cu DJ 151B), se vor realiza trotuare pe o lungime de 2,15 kilometri, se vor monta parapeţi de siguranţă pe o lungime de 2,55 kilometri şi se vor realiza consolidări de versanţi pe zona extravilan Mica. Modernizarea sistemului rutier în extravilane este proiectată pentru două benzi de circulaţie, având partea carosabilă de 7 metri lăţime, benzi de încadrare de 0,50 metri şi acostamente de 0,50 metri pe fiecare parte a carosabilului, iar în intravilan sunt prevăzute două benzi de circulaţie având partea carosabilă de 6 metri lăţime. Se apreciază că în urma realizării lucrărilor de modernizare propuse, circulaţia rutieră şi pietonală pe cele două tronsoane se va desfăşura în condiţii mult îmbunătăţite din punct de vedere al suprafeţei de rulare, al vitezei reale de deplasare, al siguranţei circulaţiei şi al sistematizării şi preluării apelor pluviale. Nu în ultimul rând, circulaţia va fi uşurată prin eliminarea cât de mult posibil a zonelor înguste, în urma refacerii profilelor transversale şi printr-o semnalizare corespunzătoare a circulaţiei rutiere. “Sorin Megheșan face treabă bună. Mă bucur să am un asemenea primar în echipa mea și sunt mândru că, în cei patru ani de mandat ca Președinte al Consiliului Județean Mureș, am reușit împreună să includem drumul Ungheni – Târnăveni pe lista proiectelor prioritare de infrastructură rutieră pentru Regiunea Centru”, a declarat președintele Consiliului Județean Mureș, Ciprian Dobre.

foto ruck

Gerhardt Ruck: „Am văzut că oraşul se mişcă altfel”

Are un imperiu financiar, însă grija lui de bază sunt oamenii. Pentru că a înțeles că fără oameni nu poți face nimic. Gerhardt Ruck și-a deschis fabrica de ventilatoare din Târnăveni, în urmă cu 12 ani. Până în 2012, nici un primar nu i-a călcat pragul. De patru ani încoace, situația s-a schimbat. Cu 95% din producția fabricii pe care o deține trimisă în export, Ruck nu are nevoie de sprijinul nimănui din România. Dar îi cade bine când primarul se interesează de soarta oamenilor din oraș. Gerhardt Ruck este un personaj aparte. După ce a pus la punct un sistem de business nemțesc, la propriu și la figurat, preocuparea lui de bază este acum să le creeze angajaților un mediu stimulativ. Cei 190 de oameni care formează echipa Ruck Târnăveni vor avea, în curând, condiții pe care le-ar invidia chiar și angajații marilor companii multinaționale: o cantină ultramodernă, un centru de relaxare dotat cu sală de sport, saună, jacuzzi, dar și săli multifuncționale pentru pregătirea angajaților. Acum, se gândește deja la “ziua familiei”, o duminică în care angajații își vor invita bunicii, părinții, soții, soțiile și pe copiii lor pentru o zi de relaxare în aer liber.

Ruck Târnăveni va deveni, cu siguranță, un model national de business, în care proprietarul companiei se preocupă, cu aceeași pasiune ca și de propria afacere, de plantele ornamentale de pe lacul care îi înconjoară fabrica. “Actualul primar mi-a oferit prima dovadă a felului său deosebit de a fi, atunci când a venit să ne cunoaștem. Apoi, am văzut că orașul se mișcă altfel și că oamenii veneau la muncă parcă animați de un alt suflu. În România aveți nevoie, în instituțiile publice, de oameni serioși, sinceri și corecți. Și tot în sistemul public mai aveți nevoie de oameni care construiesc nu pentru ei, ci pentru oamenii simpli care cresc, cu adevărat, comunitățile locale”, consider Gerhardt Ruck.

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE