A fost descoperit un material care omoară microbii şi bacteriile rezistente la antibiotice Sanatate
  • teodora.mindru
  • 0 comentarii
  • 241 Vizualizări

Oamenii de ştiinţă din Singapore au contribuit la crearea unui nou material, care nu numai că omoară microbii rapid, dar previne dezvoltarea bacteriilor rezistente la antibiotice, scrie Mediafax care citează site-ul Descoperă.ro. Materialul, care este numit oligomer imidazoliu, a fost dezvoltat de către oamenii de ştiinţă de la Institutul de Bioinginerie şi Nanotehnologie (IBN), o ramură a Agenţiei pentru Ştiinţă, Tehnologie şi Cercetare (A * STAR) din Singapore. În mod impresionant, compusul a demonstrat că distruge 99,7% din bacteriile E. coli în numai 30 de secunde. Compusul este nu doar un antibacterian rapid, dar şi unul eficient. Graţie unei structuri moleculare asemeni unui lanţ, oligomer imidazoliu este capabil să penetreze şi să distrugă membrana celulară a bacteriilor, păstrând noile tulpini rezistente la antibiotice. Pe lângă asta, a mai fost demonstrată şi eficacitatea sa împotriva altor bacterii şi ciuperci rezistente la antibiotice, precum Staphylococcus aureus, Pseudomonas aeruginosa şi Candida albicans. Compusul distruge 99,9 % din aceşti microbi în mai puţin de două minute.