Home / Consiliul Judetean Mures / Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, propuneri pentru modificarea MasterPlanulului de Transport al României

Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, propuneri pentru modificarea MasterPlanulului de Transport al României

Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Péter Ferenc, a participat marţi, 26 septembrie, la lucrările Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii Centru, din cel de-al treilea trimestru al acestui an, desfăşurate în municipiul Sfântu Gheorghe. Cu ocazia întâlnirii, a fost analizat stadiul de implementare a proiectelor depuse spre finanţare în cadrul POR 2014-2020, precum şi corelarea regională a acestui program cu alte oportunităţi de finanţare care pot asigura dezvoltarea municipiilor, judeţelor şi a întregii regiuni. De asemenea, participanţii au transmis Guvernului României solicitarea de a modifica MasterPlanul de Transport al României, respectiv ca dezvoltarea unor terminale intermodale în Regiunea Centru, cum ar fi şi cel din localitatea Ungheni, să fie declarate prioritare, iar Aeroporturile din Târgu-Mureş, Braşov şi Sibiu să poate beneficia de finanţări europene

Reporter: Aţi participat, recent, la şedinţa CDR, unde una dintre solicitări comune a fost modificarea MasterPlanului de Transport al României. Concret, ce ar însemna acest lucru pentru judeţul Mureş?

Péter Ferenc: Au fost luate două hotărâri în legătură cu MasterPlanul de Transport, una despre punctele nodale de căi ferate, unde era vorba de a considera ca şi prioritate regională şi punctul nodal de la Ungheni. La propunerea preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov şi a primarului municipiului Braşov s-a cerut ca Aeroportul din Braşov să fie considerat o prioritate regională, am intervenit şi eu şi am spus că într-adevăr putem considera şi Aeroportul din Braşov ca prioritate regională, dar am cerut formularea hotărârii în sensul că Regiunea Centru consideră ca importanţă regională toate cele trei aeroporturi, cel de la Târgu-Mureş, Sibiu şi Braşov. Astfel, cerem Guvernului să modifice acest MasterPlan de Transport, ca toate cele trei aeroporturi să poată accesa şi fonduri europene pentru dezvoltare chiar în perioada următoare.

Rep.: Din acest punct de vedere, ce decalaje există în momentul de faţă între cele trei aeroporturi?

P.F.: Aeroportul din Sibiu poate accesa fonduri europene chiar de mâine, din păcate Aeroportul Târgu-Mureş în MasterPlanul de Transport a fost pus într-o poziţie în care numai după anul 2022 poate accesa fonduri europene, ceea ce ne creează un prejudiciu destul de mare, deoarece înseamnă că toate celelalte aeroporturi din zona noastră vor putea accesa fonduri europene şi se vor putea dezvolta, iar noi, după anul 2022, nu, ceea ce va însemna că vom rămâne în urmă. Nu este totuna ca aceste investiţii care se ridică la milioane de euro sunt foarte greu de acoperit din fonduri proprii şi sunt necesare şi fonduri europene. În cazul în care nu vom putea accesa mai repede fonduri europene, atunci vom rămâne în urmă faţă de celelalte aeroporturi şi din această cauză am propus să cerem împreună cu cei de la Braşov ca şi poziţia noastră să fie modificată în MasterPlanul de Transport, ca să putem accesa mai repede fonduri europene şi, bineînţeles, consider că dacă s-au făcut eforturi atât de mari de către cei din Braşov pentru construirea unui aeroport, consider că şi ei merită să fie luaţi în seamă şi să fie introduşi în MasterPlanul de Transport al României.

Rep.: Ce atuuri are Ungheni pentru a deveni punct nodal în infrastructura de căi ferate a regiunii?

P.F.: Chiar dacă atât Coşlariu din judeţul Alba, cât şi Feldioara din judeţul Braşov se află pe Culoarul T4, care este un culoar transeuropean, şi localitatea Ungheni din judeţul Mureş nu se află pe acest culoar, am cerut să fie introdus şi Ungheniul ca şi prioritate de dezvoltare regională. Consider că zona Ungheni, unde există aeroport, zonă economică – parcuri industriale, un punct nodal al Autostrăzii Transilvania cu Autostrada din Moldova, este un punct nodal foarte important care se pretează să devină şi un punct nodal foarte important în infrastructura de căi ferate. Colegii din Consiliul Director au acceptat şi în aşa fel a fost promovată hotărârea astfel încât să fie toate cele trei puncte nodale să fie propuse ca fiind de importanţă regională pentru următoarea perioadă.

Rep.: Ce se va întâmpla cu propunerile Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii Centru?

P.F.: Propunerile au fost adresate Guvernului României, care va hotărî. Noi sperăm că dacă un Consiliu Director de la o regiune este de acord şi trimite o solicitare către Guvern, sperăm ca şi Executivul să fie de acord.

A consemnat Alex TOTH

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

VIDEO: Politica trebuie făcută alături de oameni și pentru oameni

Politica trebuie făcută alături de oameni și pentru oameni. Alte interese nu au ce căuta …