Share

Home / Administratie / Raportul pe anul 2018 al primarului oraşului Luduş, Cristian Moldovan (I). Veniturile totale la buget, realizate în procent de 78%

Raportul pe anul 2018 al primarului oraşului Luduş, Cristian Moldovan (I). Veniturile totale la buget, realizate în procent de 78%

La fel ca în ultimii ani, primarul oraşului Luduş, Cristian Moldovan, şi-a prezentat Raportul în luna ianuarie a anului consecutiv celui raportat, în şedinţa Consiliului local.

Materialul deosebit de complex se întinde pe distanţa a 65 de pagini dense şi cuprinde: activitatea contabilă, cea de la Direcţia Drumuri, Intervenţii, Transport şi Zone Verzi, Biroul Impozite şi Taxe Locale, Investiţii derulate în anul 2018, Oficiul Juridic, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor, Serviciul de Asistenţă Socială, Poliţia Locală, Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, Agricultura, Mediu, Arhitectură, Urbanism şi Amenajarea teritoriului, Administraţia publică, Casa de Cultură „Pompeiu Hărăşteanu” şi Biblioteca orăşenească.

„Raportul primarului oraşului Luduş reprezintă un material de reflexie, de analiză, dar şi o necesitate, în contextul preocupărilor pentru o reală deschidere şi transparenţă  a instituţiei noastre. Prin acest document, care este de fapt o radiografie pragmatică a activităţii Primăriei oraşului Luduş supunem atenţiei tuturor celor interesaţi date concrete despre modul în care au fost folosiţi banii publici”, precizează primarul Cristian Moldovan.

Şi, pentru că ne interesează pe toţi cum se cheltuieşte banul public vom publica, începând cu acest număr, principalele obiective economice care sunt alimentate prin bugetul local.

Azi, raportul contabil

„Administraţia publică locală trebuie să asigure dezvoltarea economică a localităţii şi îmbunăţirea situaţiei sociale ale locuitorilor ei. Identificarea proiectelor prioritare ale oraşului în acest sens şi atragerea fondurilor necesare implementării acestor proiecte sunt preocupările principale ale Primăriei oraşului Luduş”, spune primarul Cistian Moldovan.

Evident, realizarea proiectelor şi funcţionarea tuturor mecanismelor care contribuie la asigurarea confortului urban al cetăţenilor este reflectată în multitudinea de capitole, titluri, paragrafe şi alineate ale bugetului local.

Din contul de execuţie întocmit la data de 31 decembrie 2018 aflăm că veniturile totale ale bugetului local s-au realizat în procent de 78,85%, adică 23.601.408 de lei încasaţi faţă de 29.933.000 de lei prevăzuţi. Cheltuielile au un procent asemănător, 78,73%, adică 24.018.174 de lei cheltuiţi faţă de 30.508.000 de lei prevăzuţi.

În funcţie de natura economică, cheltuielile anului 2018 sunt (cele mai importante): Cheltuieli de personal – 9.967.980 de lei; Bunuri şi servicii – 6.165.632 de lei, din care 1.333.556 de lei la Învăţământ; Dobânzi şi comisioane – 517.379 de lei; Subvenţii – 196.973 de lei pentru transportul în comun al pensionarilor,veteranilor şi elevilor ; Rată la Proiectul SAMTID – 21.7783 de lei; Asistenţă socială – 1.384.370 de lei; Burse şcolare, contribuţii la fondul de handicap pentru persoane neîncadrate, finanţări pentru Clubul Sportiv „Mureşul” şi Asociaţia SALVITA SMURD – 1.155.213 de lei; şi altele .

Raportul continuă cu expunerea pe larg a cheltuielilor efectuate de Executivul Primăriei oraşului Luduş, material pe care îl vom prezenta în curând.

Ioan A. BORGOVAN

 

 

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Judecătoarea găsită cu gâtul tăiat, deconectată de la aparate la decizia familiei!

Judecătoarea în vârstă de 38 de ani de la Curtea de Apel Târgu-Mureș care a …

Share
Share