Dramoleta deșeurilor târgumureșene continuă Administratie
  • ligia.voro
  • 1 comentarii
  • 1896 Vizualizări

Dramoleta deșeurilor târgumureșene continuă

Între municipiul Târgu Mureș și Sylevy Salubriserv, operatorul care a fost contractat în iunie 2020 pentru prestarea serviciilor de salubrizare stradală, colectare și transport deșeuri a avut loc săptămâna trecută un ping-pong de notificări prin care compania a încercat să justifice facturile prin care s-au “topit” cele aproape 38 de milioane de lei, suma contractată pentru un an de municipiu, iar conducerea primăriei a susținut că facturile au fost emise în afara contractului, cel puțin pentru vreo 4 mii și ceva de tone de moloz.

În 25 ianuarie, Sylevy Salubriserv a trimis o notificare Primăriei Târgu Mureș, semnată de administratorul companiei Ilyes Dionisie, în care explică, ca răspuns la notificarea Primăriei Târgu Mureș din 22 ianuarie, facturarea a 31.000 de tone de deșeuri și depunerea la depozitul de la Sânpaul, administrat de Iridex, a 28.826 de tone. Diferența de peste 2.000 de tone este pe o factură din 1 septembrie, cu numărul 2298, care adună diferențele de cantități din mai toate celelalte facturi și predată tot Iridex, susține reprezentantul companiei în notificare. Pe aceeași factură sunt și cantitățile de alte deșeuri strânse din curățenia generală în afara sezonului.

Astfel, față de cantitățile de deșeuri colectate de pe raza municipiului, în notificare se mai arată că reprezentanții companiei au mai ridicat 4.143 de tone de moloz predate la depozitul Romaris din comuna Livezeni și peste 5.500 de mc de lemn depuse tot la depozitul Romaris, în baza unui contract unic, nr. 201A, încheiat în 16 iunie 2020, adică exact în ziua în care Municipiul Târgu Mureș și Sylevy Salubriserv au semnat contractul de servicii nr. 48.

Ce nu reiese din notificare este cum s-a ajuns la facturarea a 48.000 de tone de deșeuri, pentru că nici dacă socotim molozul, lemnul, anvelopele și cele 2 mii și ceva de tone în plus predate Iridex nu ajungem la această cifră. Ba mai mult, deși au fost facturate 31.000 de tone, au ajuns la Iridex 28.826 de tone, conform susținerilor companiei, iar Iridex a comunicat primăriei depozitarea a 26.805 de tone. Deci niște cifre din care, sincer, nu mai înțelegem nimic și nici nu ne e clar unde au fost depozitate vreo 5.000 de tone de deșeuri menajere facturate dacă nu apar în centralizatorul Iridex.

Dar să mergem mai departe.

Primăria, refuz de plată

A doua zi, Primăria, într-o notificare adresată Sylevy Salubriserv, notificare semnată de primarul Soós Zoltán, de secretarul general Soós Erika, directorul economic Ana Năznean și directorul Administrației Domeniului Public (ADP), Florian Moldovan, anunță negru pe alb returnarea a 13 facturi, începând din august până în decembrie inclusiv, într-o valoare totală de 11,9 milioane de lei, motivând că societatea nu a respectat clauzele contractuale, cantitățile maxime estimate prin contract și nu a prezentat toate documentele justificative.

În notificare se mai arată că factura 2298 din 1 septembrie aferentă curățeniei generale în afara sezonului nu este justificată, mai ales că Sylevy nu ar fi fost autorizată de către angajații ADP să transporte deșeurile neidentificate și necuantificabile și neexistând documente justificative în acest sens. Mai mult, depozitarea la Romaris nu a fost autorizată de angajații municipiului, iar depozitul Romaris nu este unul conform, autorizat în condițiile legii sau prin caietul sarcinii. Suma facturată nejustificat de Sylevy (dintr-un total de aproape 5 milioane de lei), susțin semnatarii notificării, în urma contractului cu Romaris, se cifrează la aproape 3 milioane de lei, municipiul solicitând stornarea acesteia.

Nu mai întindem prea mult povestea și mai consemnăm doar că în notificare se mai arată că transportul deșeurilor s-a efectuat și cu mașini neînregistrate în baza contractului.

Sub lupa Curții de Conturi

Vinerea trecută, întrebat despre situația relației comerciale dintre cele două entități, primarul Soós Zoltán a subliniat trei aspecte. Unul se referă la faptul că municipiul Târgu Mureș a fost năpădit de gunoaie în mod intenționat.

“În mod intenționat au fost umplute coșurile de gunoi stradale, sunt sute de poze și procese verbale”, a spus acesta, continuând că “nu e suficient pentru rezilierea unui contract, dar problemele care stau în spatele acestei dispute sunt deconturile de anul trecut”. Totuși, Soós a menționat că „avocații lucrează pe reziliere”.

Cel de-al doilea se referă la sesizarea Curții de Conturi, aspect menționat, de altfel, și în notificarea din 26 ianuarie.

“Sunt aduse anumite documente, unele contradictorii, eu nu vreau să interpretez până nu este efectuată o analiză de specialitate din partea Curții de Conturi, noi am sesizat Curtea de Conturi, să vină și să verifice care sunt problemele”, a precizat acesta.

Cel de-al treilea aspect se referă la defalcarea pe servicii și plata facturilor. Legat de facturarea pe categorii de servicii prestate, conform caietului de sarcini, Soós a menționat că: “Există o defalcare, dar nu este foarte clară, adună serviciile, dar noi trebuie să vedem exact”.

În ceea ce privește decontarea facturilor, acesta a declarat că: “Plata pentru anul trecut va fi decisă în instanță”, subliniind că nu va plăti niște servicii pentru care nu există justificare.

Ligia VORO

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

  • CUM INTRATI IN STR APADUCTULUI PE PARTEA DREAPTĂ A STRAZII PELINGA TERENUL UNDE SINT DEPOZITATE CONTAINERE ALBASTRE SIN DE0OZITAȚE O MUNTE DE GUNOAIE.

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE