Home / Sanatate / Florina Bordaș: „Comunicarea cu pacientul a contat în proporție de 75-80% în lupta sa cu COVID”

Florina Bordaș: „Comunicarea cu pacientul a contat în proporție de 75-80% în lupta sa cu COVID”

Ca asistent, indiferent de specializarea aleasă, este important să interacționeze eficient cu colegii, cu medicii, cu alte persoane ce lucrează în clinică sau în spital, să lucreze foarte bine în echipă. Munca în echipă face să pară totul mult mai ușor, este de părere Florina Bordaș, asistent medical la Clinica de Boli Infecțioase nr. 2 din cadrul Spitalului Clinic Județean Mureș. ”Suntem un colectiv mic, dar suntem uniți, nu suntem doar colegi ci și prieteni. Munca în echipă predomină, astfel fiecare știe ce are de făcut și totul decurge absolut normal”.

Nu și-a dorit dintotdeauna să ajungă asistent medical. Inițial a fost atrasă de Academia de Poliție. Nu a fost să fie și, conjunctural, a ajuns să urmeze școala postliceală pentru a îmbrățișa meseria de asistent medical. La finalizarea ei și-a început activitatea direct la Clinica de Boli Infecțioase nr. 2, în urmă cu 21 de ani. A fost o perioadă cu lucruri bune și mai puțin bune, dar cu multe satisfacții care au îndemnat-o să meargă mai departe. ”În timp mi-a devenit dragă meseria aceasta și absolut fiecare lucru pe care îl fac într-o zi de muncă, de dimineața și până seara, lucrând în ture de câte 12 ore, sau de seara până dimineața, sunt lucruri care îmi place să le fac. A devenit o plăcere să lucrez fie la patul pacientului, fie să fac treburi administrative, pentru că în 21 de ani a trebuit să lucrez și ca asistent medical șef, înlocuind asistentele titulare șefe, și ca registrator și ca infirmier. Nu sunt o persoană stresată, în general încerc să privesc lucrurile cu calm, să le iau metodic, pas cu pas, indiferent cât de dificile ar fi provocările respective. Sunt o persoană foarte bine organizată la locul de muncă, îmi pregătesc întotdeauna prioritățile. Astfel reușesc într-o zi de muncă să duc totul la bun sfârșit”, a dezvăluit Florina Bordaș. În relația cu pacientul spune că este importantă empatia, să înțelegi pacientul și problemele lui, pentru că nimeni nu-și dorește să fie bolnav. ”Cei care vin sunt pacienți poate cu o mică afecțiune, dar pot să dezvolte după un timp de spitalizare o anumită stare psihică și atunci trebuie înțeleși, să te comporți frumos cu ei, să le oferi și afecțiune. Majoritatea pacienților au o dificultate în a se acomoda, boala în sine le creează o stare neplăcută. În ultimii ani au predominat cazurile de pacienți imobilizați, unii având nevoie de mai multă îngrijire, unii fiind necooperanți din cauza anumitor afecțiuni pe care le mai aveau sechele, boli psihice, demențe, cu care nu poți ajunge la o înțelegere, dar poți ușura situația cu ajutorul colegilor”, a continuat Florina Bordaș.

Florina Bordaș, asistent medical

Asistent medical și consilier psihologic
Un asistent medical nu joacă rolul de îngrijitor al pacientului, petrece și timp împreună cu el, devin consilierii lor de încredere. Acest aspect a contat mult în perioada de început a pandemiei și nu numai. În întreaga sa carieră, ele mai multe cazuri au impresionat-o în perioada pandemiei de COVID-19, când vedea pacienții descurajați de situația stării lor de sănătate și a fost nevoie să joace și rol de consilier psihologic. ”Toate cazurile au fost aparte și dificile pentru că îi vedeam pe pacienți descurajați, pesimiști, aveau impresia că odată ajunși la spital totul se termină. Chiar dacă și noi aveam rezervele noastre privind starea lor de sănătate încercam să le ridicăm moralul. Când erau așa de descurajați statusul și evoluția lor era una nefavorabilă. Și atunci încercam noi să le oferim o consiliere psihologică. Satisfacția era mult mai mare în momentul în care vedeau că se simt mai bine dacă ne ascultă. Comunicarea cu pacientul a contat în proporție de 75-80% în lupta sa cu COVID, restul a fost tratamentul. A contat acea stare de bine pentru a continua să lupte. Satisfacția noastră a fost mare în momentul în care am văzut primii pacienți externați, au plecat în aplauzele noastre și ale restului de pacienți”, a povestit asistenta medicală. Experiența de lucru într-o clinică de infecțioase a ajutat în momentul în care a început pandemia, dar a adus multe necunoscute fiind vorba de un virus nou. A creat teamă și în rândul personalului, angajații se încurajau și se ajutau între ei, moment în care a contat enorm faptul că toți colegii sunt o echipă. ”La început ne-am speriat, chiar dacă lucram într-o clinică de infecțioase, necunoscând acest virus, ce se întâmplă. Plecam de la serviciu ușurați că a mai trecut o zi și ajungeam acasă unde apărea gândul” mâine iar mă duc” și îmi spuneam că trebuie să mă obișnuiesc cu ziua de mâine. Ne ajutam între noi reciproc. Toți colegii, ne îmbărbătam. Acum ne-am acomodat, ne este mult mai ușor și am început să facem lucrurile ca și cum le-am fi făcut dintotdeauna”, a conchis Florina Bordaș.

Arina TOTH

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Impact între o autoutilitară și un autoturism, pe DN 13A, în Mureș!

Polițiștii mureșeni au fost sesizați duminică, 26 septembrie, în jurul orei 16.30, cu privire la …