Gunoiul pune pe picior de război consilierii locali târgumureșeni Administratie
  • ligia.voro
  • 0 comentarii
  • 184 Vizualizări

Gunoiul pune pe picior de război consilierii locali târgumureșeni

 

????????????????????????????????????

Proiectul privind transportul deșeurilor la Odorheiu Secuiesc, precum și prelungirea contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubritate în municipiul Tîrgu Mureș a încins spiritele în ședința ordinară a Consiliului Local. Acuzații, argumente contra, dezbaterea în plen pe punctul 22 de pe ordinea de zi a avut de toate. În final, proiectul de hotărâre a fost amânat, urmând a se discuta într-o ședință extraordinară. Alte două puncte au fost retrase de pe ordinea de zi – 16 și 21.

Ședința a început cu punctul diverse unde au avut intervenții consilierul local Makkai Gergely și Peti Andrei. Primul a adus în discuția problema semafoarelor care îngreunează circulația și a lăudat soluția sensurilor giratorii, propunând ca unul să fie realizat și la intersecția străzilor Cutezanței și Înfrățirii din cartierul Tudor. Tangențial, consilierul a amintit și de odorizarea de ieri cu amoniac de la combinatul chimic. Viceprimarul a explicat de ce a fost retras proiectul de hotărâre cu numărul 16 care viza sprijinirea familiilor de pe strada Cisnădiei care au avut de suferit în urma exploziei unei instalații improvizate. Acesta a susținut că încă mai trebuie parcurși anumiți pași pentru ca totul să fie legal.
Primul punct de pe ordinea de zi a fost constatarea încetării de drept a mandatului liberalului Dan Sâmpălean, care a fost numit director al Spitalului Clinic Județean Mureș și ar fi fost incompatibil dacă renunța la fotoliul de consilier local.

 
Mai puțin obișnuit, chiar în aceeași ședință, un alt consilier i-a luat locul o dată cu adoptarea proiectului cu numărul 8 introdus în regim de urgență. Aleșii locali au validat mandatul de consilier al Marielei Corneanu care a depus și jurământul în fața noilor colegi. Profesoară de informatică, Mariela Corneanu și-a prezentat o scurtă autobiografie și și-a transmis gândurile ca nou ales local. „Mă bucur, sunt onorată că alături de domniile dvs. pot să îmi aduc aportul la rezolvarea problemelor administrative ale municipiului. Sper că munca mea va aduce o plusvaloare acestui colectiv, iar cetățenii vor îmbrățișa mai mult valorile promovate de Partidul Național Liberal, oamenii care reprezintă Partidul Național Liberal la nivel central în mod general și în mod special la nivelul orașului nostru”, s-a adresat aceasta noilor săi colegi.

Corneanu_site

Plan de management pentru Transport Local SA

După adoptarea acestor proiecte s-a trecut la Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) extraordinară a Transport Local SA. Consilierii au fost chemați să voteze planul de management al societății pe perioada 2015 – 2020. Planul are 76 de pagini și promitem să revenim cu prezentarea sa într-o ediție viitoare. Până atunci să vedem ce au discutat consilierii locali pe marginea acestuia.

 
Viceprimarul Peti Andrei și-a exprimat voalat nemulțumirea față de acest serviciu public.
„Am reușit să parcurg materialul care este foarte voluminos și pe alocuri foarte detaliat, dar cetățenii și călătorii din Tîrgu Mureș nu sunt mulțumiți de documente. Deci trebuie cumva canalizate eforturile în sensul ca aceste obiective foarte frumoase, mărețe, scopuri nobile să se transforme în realitate, adică este o distanță mare între ceea ce este conceput și ceea ce se realizează, din păcate. Poate, undeva, o comunicare mai transparentă, mai activă, permanentă i-ar ajuta pe toți călătorii târgumureșeni să înțeleagă ce se întâmplă cu transportul în comun din Tîrgu Mureș, de ce facilități beneficiază, ce eforturi presupune modernizarea sistemului de transport și, nu în ultimul rând, noi, consilierii și Executivul Primăriei, suntem judecați din patru în patru ani. Cumva această judecată are la bază transportul în comun, dacă nu facem ceva concret până anul viitor, vom fi foarte strict judecați”, a spus Peti.
Viceprimarul a susținut că ar fi fost interesat de măsurile pe termen scurt pentru soluționarea problemelor prezente din transportul local.

 
Un răspuns i-a dat directorul general al companiei, Tatár Béla. „Aceste investiții care sunt propuse este o fază urgentă, ca să putem măcar până în primăvară să putem pune la dispoziția publicului autobuze noi. Aceste achiziții au fost din 2005-2006, de acum 10 ani, atunci a investit ultima dată în achiziția de autobuze. Și atunci 20 de bucătăți. (…) Suntem departe de a fi un transport performant, dar cu ce ați votat dvs., ce realocări bugetare care vor fi în viitor, de aceea m-am bazat cu ce va fi mâine și poimâine, astăzi ce este știm”, a spus managerul.

 
Viceprimarul Claudiu Maior a mai solicitat câteva modificări legate de achiziția de autobuze care ar urma să fie cumpărate parțial în acest an, iar restul anul viitor.
„Noi am votat în Consiliul Local achiziția a 20 de autobuze, apare în acest plan la punctul 5 și mai apare la punctul 3 achiziția în regim de urgență a 20 de autobuze second-hand. Aici propun ca în bugetul de anul viitor să punem o parte din bani anul acesta, undeva la 200.000 de lei, iar restul – 1,8 milioane de lei anul viitor să îl avem. Și la fel, la sistemul de taxare, să punem 150.000 de lei anul acesta, iar restul 1,35 milioane de lei anul viitor în credit de angajament”, a cerut viceprimarul.

????????????????????????????????????
Acestea fiind lămurite, planul de management a fost supus la vot și a trecut cu o singură abținere, a lui Jozsa Tibor.

 

Asigurări pentru Vatra, Lato și o asociație a ziariștilor

Un punct care a suscitat, de asemenea, discuții a fost cel privind transmiterea în administrarea Locativ a imobilului de pe strada Tușnad nr. 5, câștigat în instanță de la Consiliul Județean Mureș de Primăria târgumureșeană. Mai mulți consilieri locali au ridicat problema chiriașilor care se află în acea clădire, și anume revistele Vatra și Lato, precum și o asociație a ziariștilor.
„În comisie am solicitat, dacă se poate, completarea acestui proiect să se prevadă că situația chiriașilor se va reglementa potrivit legii”, a spus Karacsony Erdei Etel.

 
Lămuriri a primit de la secretarul municipiului, Andrei Mureșan care a afirmat că la primărie nu a fost depusă nicio cerere din partea reprezentanților revistelor sau ai asociației, dar că nu este împotriva ca acestea să își continue activitatea acolo. „Prin acest proiect de hotărâre, noi nu dăm afară pe nimeni, nu băgăm pe nimeni înăuntru, doar transmitem Locativului care este societatea noastră administrarea acestui imobil așa cum facem cu toate imobilele noastre”, a spus secretarul.

 
Soluții au venit de la viceprimarul Claudiu Maior care a propus ca 30 de zile să rămână provizoriu acolo, iar până atunci să se ia o decizie în privința închirierii pe viitor. Dar și de la consilierul local PSD, Olimpiu Sabău Pop care a solicitat subrogarea în drepturile Consiliului Județean Mureș a Consiliului Local Tîrgu Mureș ca proprietar.
Până la urmă s-a votat transmiterea, iar în ceea ce privește chiriașii nu ne este clar ce s-a votat. Cert este că doar o Comisie specială poate aproba închirierea și abia apoi viitoarele contracte pot fi votate în plenul Consiliului Local.

 

 

Taxe pentru tirurile aflate în tranzit

 

Proiectul privind taxarea autovehiculelor de mare tonaj care tranzitează municipiul a adus doar o discuție tehnică ridicată de consilierul Bakos Levente.
„Dat fiind că sunt anumite porțiuni care reprezintă drumuri naționale, nu cumva greșim dacă stabilim o taxă pentru circulația pe un drum național sau european?”, s-a întrebat acesta.

 
Secretarul municipiului a explicat că: „Materialul face referire strict la traficul din municipiul Tîrgu Mureș, deci modul de identificare a rutelor și a regimului lor juridic va fi dus la îndeplinire de cei care vor executa hotărârea. Deci vor mai face un inventar să fie siguri că nu intră sub incidența drumurilor naționale și vor pune în practică”.

 
Astfel, imediat ce sunt puse la punct toate detaliile tehnice pe rutele Cluj-Napoca – Tîrgu Mureş – Reghin, respectiv Direcţia Cluj-Napoca – Tîrgu-Mureş – Sighişoara – Braşov – Bucureşti, șoferii vor achita următoarele sume: între 7,5 tone – 15,99 tone: 14 lei/zi – 140 lei/lună – 700 lei/an; între 16 tone – 21,99 tone: 18 lei/zi – 180 lei/ lună – 1000 lei/an; între 22 tone – 29,99 tone: 22 lei/zi – 220 lei/lună – 1100 lei/an; între 30 tone – 34,99 tone: 24 lei/zi – 240 lei/lună – 1200 lei/an; peste 35 tone: 28 lei/zi – 280 lei/lună, cu titlul de autorizație de liberă trecere.

 
Până la proiectul cu numărul 22, toate celelalte au trecut fără niciun comentariu, inclusiv amuzantul privind aprobarea scenariului nr. 1 pentru realizarea podului peste râul Mureș din cartierul Aleea Carpați până pe strada Mureșului din cartierul Unirii.

 

Depozitarea deșeurilor, punct nevralgic 

 
La punctul 22, aleșii locali aveau de hotărât în spinoasa problemă a transportului deșeurilor din municipiul Tîrgu Mureș, respectiv prelungirea contractului de operare a serviciului de salubritate.
Care este situația din punctul de vedere a Executivului a fost prezentată de secretarul municipiului Andrei Mureșan.
„Cred că e cel mai important proiect de pe ordinea de zi și credeți-ne că de mai bine de o săptămână cu domnii viceprimari Claudiu Maior și Peti ne-am chinuit să îi dăm de capăt pentru că, dacă nu îl gestionăm cu bine, cred că vom avea o problemă mai mare decât cea a Clujului, în ceea ce privește deșeurile”, a spus acesta în introducere.
Secretarul municipiului a adus apoi în discuție controlul efectuat de Garda de Mediu la începutul lunii septembrie care a constatat depozitarea ilegală a deșeurilor la rampa de gunoi de la Cristești. „Am fost nevoiți să depozităm mai mult gunoi decât ne permitea autorizația, în paralel ducând deșeurile la Sighișoara (…) Ne-a lăsat ca principală măsură să eliberăm, să degajăm acea rampă de depozitare într-un timp neverosimil de scurt, până în 4 octombrie”, a precizat Mureșan.

 
Secretarul a mai declarat că va fi contestată în instanță această măsură, dar gunoiul va fi transportat la Ordorheiu Secuiesc și la Sighișoara, motiv pentru care este necesară o sumă de bani pentru ca acesta să poată fi transportat.
A doua problemă este cea a delegării operării depozitului regional, care, potrivit oficialilor ADI Ecolect, nu va fi stabilit până la începutul anului viitor. La începutul anului viitor expiră, de asemenea, contractul încheiat cu Salubriserv SA, astfel că, a susținut Andrei Mureșan, municipiul riscă să rămână fără operator de salubritate. În consecință, soluția propusă de Executiv a fost prelungirea contractului de delegare a serviciului către actualul operator.

 
Proiectul de hotărâre a fost votat pe articole, primul a trecut, cu cinci abțineri – consilierii PSD și Soos Zoltan, al doilea – în unanimitate, al treilea – a căzut, cu aceleași abțineri, iar 4 și 5 au trecut în unanimitate. Primul articol buclucaș prevedea acordarea unei sume de 1 milion de lei pentru transportul gunoiului la Odorheiu Secuiesc, probabil Salubriserv, deși nu era precizat, iar cel de-al treilea – prelungirea contractului de operare a Salubriserv fără alte precizări.
În această situație, Andrei Mureșan a mai avut o intervenție din care am reținut următoarele: „Părerea mea sinceră este că ne jucăm cu un subiect sensibil pentru oraș. Dacă vrem să dăm dovadă de responsabilitate, acesta este un proiect în care trebuie să dăm dovadă de responsabilitate, să trecem peste orgolii de natură politică și să facem ceva bine pentru oraș”.

 
După acest moment, Jozsa Tibor a încercat să îl întrebe pe secretar ce se întâmplă cu hotărârea dacă un articol a picat la vot, dar răspunsul nu a mai sosit pentru că viceprimarul Claudiu Maior s-a enervat. „PSD-ul a primit ordin de la Gliga și de la restul să le rămână gunoiul în fața casei, dar le promit că de astăzi le va rămâne gunoiul în fața casei două săptămâni, pentru că este inacceptabil să pui votul politic peste ceea ce este cetățeanul în Tîrgu Mureș. Este o batjocură adusă cetățenilor din Tîrgu Mureș și v-ați bătut joc de ei domnul Sabău”, a spus viceprimarul.

 
Apoi a propus o ședință extraordinară în următoarea săptămână. S-a trecut la vot rapid, Maior refuzând să îi dea cuvântul consilierului Sabău-Pop înainte de aprobarea amânării. După, alesul social-democrat a explicat subtil de ce s-a abținut de la vot. „Poziția mea, personală, pe articolul 1 și articolul 3 ține strict de legalitate, în rest nu am nicio reținere. Nu aș fi vrut să intervin înainte de vot pentru că au mai fost discuții pe legalități. Acesta este argumentul meu pe 1 și 3. (…) Nu eu am creat această problemă”, a spus acesta.

 

????????????????????????????????????
Maior i-a replicat „Dvs. trebuie să o gestionați că sunteți consilier local”. În limitele legii, a închis discuția Olimpiu Sabău Pop.

 
De criticile lui Maior nu a scăpat nici Soos Zoltan. O reacție interesantă a avut însă Benedek Istvan care l-a criticat aspru pe același director al Muzeului Județean Mureș.
„Am discutat această problemă, am rediscutat, am stat aici câteva ore, toată lumea era de acord, unii se trezesc acuma că sunt probleme și trebuie să spun că mi-e rușine că acel om care vrea să se prezinte ca să fie primar, votează împotriva și apoi iese din sală. Deci vremurile care vin cred că o să fie cam proaste. Atâta responsabilitate să nu ai, dacă ai ceva, să te ridici să spui. (…) Nu are rost să stau aici și să pierd vremea”, a spus UDMR-istul.
Cu ce s-a mai votat, vom reveni în edițiile noastre viitoare.
Ligia VORO

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

  • Dupa parerea mea istitutia primariei si a judetului lucreaza impotriva locuitorii orasului si a judetului.
    chiar ieri am vazut la televizor ca in Cluj s-a furat un deal pentru a face pista de aeroport la inaugurarea a fost prezent si presedintele consiliului judetean mures la aceea data, desi stia ca aeroportul clujean va face concurenta cu aeroportul din mures.
    Primaria Tg.Mures pe langa o politica de desradacinare ale maghiarilor prin hartuirea limbii lor distruge caracterul orasului si sanatatea tuturor locuitorilor.
    In primul rand ascunde istoria orasului.In al doilea rand distruge incetul cu incetul zonele caracteristice ale orasului prin dirijarea traficului intens spre aceste zone.(bulevardul cetatii,palatulculturii,str.Bolyai,centrul,zona clinicilor.)Traficul intens polueaza si distruge.Din aceasta cauza se imbolnavesc copacii,se murdaresc si se crapa imobilele importante,se distrug strazile pavate cu pietre .Pentru intensificarea traficului infernal se latesc drumurile si din aceasta cauza sunt taiate si copacii sanatosi si rezistenti pana la aceasta data.
    Se cauta brandul orasului.Brandul orasului exista de mult .Este istoria orasului de la data de cand a primit rangul aceasta de principele Transilvaniei, este multiculturalitatea pe care a dobandit-o dupa primul razboi mondial, este orasul cu multe clinici si o facultate de medicina cu faima mondiala candva.Brandul putea sa fie si cel mai verde oras din tara.
    In prezent totul este in paragina din cauza traficului de masini care tranziteaza orasul lung si lat din grija autoritatilor locale,precum si a marei majoritati a populatiei a carei calitate s-a schimbat ingrijorator.Derbedeii,imbecilii, lacomii sunt majoritarii.Ei decid ca in zone verzi sa se construiasca,blocuri si biserici,ei decid ca in locul copacilor sa steie masinile lor personale.Ei se imbogatesc din inselaciune trafic de influenta ,nedeclararea venitului,din furt si prin impovararea institutiilor statului cu rudele si prietenii etc.

  • In ce tara trăim! Domna Corneanu nu a fost în stare să reușească la un examen în domeniul în care a activat mai mulți ani și dintr-un foc devine consilier local și „competent”. Ce Dumnezeu, sefii astia de partide si-au pierdut mințile? Consiliul local se umple numai de persoane una si una… Să nu spun mai urât. Vai de noi muritorii de rând, cu astfel de consilieri locali.

    • D-na Maria care este ultimul dvs concurs?
      Ce partid serviti si pe cine mai ganditi-va…..
      Poate esti slab cand dai concurs singur si pierzi. Oare asta sunteti dvs?
      Daca pomeniti nume poate ar trebui sa va semnati cu numele dvs nu genericul Maria ca pot spune ca sunt ION.

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE