Ce n-au reuşit „n” prefecţi, a perfectat noua echipa managerială din justiţia mureşeană Eveniment
  • admin
  • 0 comentarii
  • 30 Vizualizări

Ce n-au reuşit „n” prefecţi, a perfectat noua echipa managerială din justiţia mureşeană

p_3_1_537a75.jpg
Parlamentul României a adoptat, ieri, bugetul Ministerului Justiţiei pe anul 2010. Printre numeroasele amendamente se numără şi cel referitor la plata chiriei necesare mutării Parchetului de pe lânga Tribunalul Mures, Serviciului Teritorial Târgu-Mures al DIICOT si Parchetului de pe lânga Curtea de Apel Târgu-Mures. În prezent, acestea funcţionează în clădirea Curţii de Apel Târgu-Mureş, dar au primit ordin de evacuare, valabil din 1 ianuarie 2010. În cazul în care tratativele dintre Parchetul General şi Ministerul Apărării Naţionale, care au ca mobil obţinerea unui spaţiu adecvat în Târgu-Mureş pentru cele trei instituţii nu vor fi concretizate, acestea se vor muta oricum, existând varianta organizării unei licitaţii sau a unei cereri de oferte pentru închirierea unui spaţiu.
Potrivit procurorului Dan Oltean, purtator de cuvânt al Parchetului de pe lânga Tribunalul Mures, desi bugetul Ministerului Justitiei a fost adoptat, problema stringenta este gasirea unui spatiulu adecvat. „Din informatiile noastre, în noul buget pe 2010 s-a aprobat si o suma de bani anuala pentru plata chiriei, dar problema este legata de gasirea sediului. Se stie, am primit somatie pentru evacuarea din 1 ianuarie a sediului actual, dar în prezent nu avem unde sa ne mutam. Exista discutii între Parchetul General si Ministerul Apararii Nationale pentru cedarea unor cladiri din Târgu-Mures, în discutie fiind Garnizoana si Centrul Militar Judetean, dar nimic nu este sigur pâna în prezent. Cea mai probabila varianta va fi, cred, cedarea unui sediu de la un minister la altul”, a declarat Dan Oltean.
Totodata, purtatorul de cuvânt al Parchetului de pe lânga Tribunalul Mures a precizat ca operatiunea de mutare va fi una complexa, de durata. „În cazul în care vom primi o cladire, procesul de mutare va fi unul de durata, deoarece e nevoie de circa doi ani pentru renovarea si reamenajarea noului sediu. Daca Parchetul General nu va ajunge la o întelegere cu Ministerul Apararii Nationale, vom organiza probabil o licitatie. Dupa parerea mea, cladirea respectiva va trebui sa poata gazdui circa 50 de birouri pentru toate cele trei institutii vizate de evacuare”, a adaugat Dan Oltean.
Presedintele Curtii de Apel Târgu-Mures, judecatorul Horatiu Dumbrava, a confirmat faptul ca se fac demersuri pentru ca situatia sa fie rezolvata. „Din cunostintele mele, bugetul pentru chirie a fost aprobat. Este îmbucurator faptul ca se fac eforturi pentru rezolvarea problemei”, a declarat Horatiu Dumbrava.
În luna octombrie 2009, Curtea de Apel Târgu-Mures a emis somatii de evacuare, începând cu data de 1 ianuarie 2010, catre
Parchetul de pe lânga Tribunalul Mures, Serviciul Teritorial Târgu-Mures al DIICOT si Parchetul de pe lânga Curtea de Apel Târgu-Mures, fiind motivata de faptul ca judecatorii si ceilalti angajati ai Curtii de Apel Târgu-Mures îsi desfasoara activitatea în spatii insuficiente standardelor de calitate.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE