Start la înscrieri la Şcoala Postliceală „Dimitrie Cantemir” Invatamant
  • admin
  • 0 comentarii
  • 373 Vizualizări

Start la înscrieri la Şcoala Postliceală „Dimitrie Cantemir”

25_02.jpg600 de locuri la specializările Asistent medical generalist, Asistent medical de farmacie şi Agent de turism – ghid sunt disponibile pentru cei care doresc să se înscrie în primul an la Şcoala Postliceală „Dimitrie Cantemir” din Târgu-Mureş. Potrivit directorului unităţii de învăţământ, prof. Lucian Cepoi, înscrierile pentru sesiunea de vară au loc în perioada 11 iulie – 5 august, de luni până vineri, între orele 10.00 şi 18.00, la secretariatul şcolii. Care sunt tarifele percepute pentru anul şcolar 2011-2012, precum şi oportunităţile de angajare de după absolvire am aflat în interviul următor.
„Taxa de şcolarizare, achitabilă în şase rate”
Reporter: Pentru început, vă rog spuneţi-mi în ce perioade se fac înscrieri la Şcoala Postliceală „Dimitrie Cantemir”.
Prof. Lucian Cepoi: Înscrierile în sesiunea de vară au loc între 11 iulie şi 5 august, iar cele din sesiunea de toamnă vor avea loc între 1 şi 9 septembrie, zilnic la secretariatul Şcolii Postliceale „Dimitrie Cantemir”, între orele 10.00 şi 18.00, în afara zilelor de sâmbătă şi duminică.
Rep.: Care este procedura înscrierii?
L.C.: Documentele necesare înmatriculării sunt diploma de bacalaureat sau adeverinţă de absolvire a liceului, certificatul de naştere, certificatul de căsătorie, Cartea de Identitate şi adeverinţă de la medicul de familie din care să rezulte starea de sănătate a candidatului.
Rep.: Ce taxe sunt percepute pentru înscriere, iar apoi în decursul anului şcolar?
L.C.: Taxa de înscriere este de 60 de lei şi se plăteşte la momentul depunerii dosarului, iar taxa anuală de şcolarizare este de 1.440 de lei, achitabilă în şase rate, din care prima rată se achită la momentul înscrierii în anul întâi. De asemenea, un lucru foarte important, elevii cu situaţii financiare precare pot depune la secretariatul şcolii cerere pentru a beneficia de bursă socială, anexând la aceasta documentele doveditoare a situaţiei materiale respective.
Rep.: Care sunt specializările la care se fac înscrieri?
L.C.: Specializările la care vom face înscrieri în acest an sunt Asistent medical generalist şi Asistent medical de farmacie din domeniul Sănătate şi Asistenţă Pedagogică, respectiv Agent de turism – ghid din domeniul Turism. Primele două au durata de trei ani, curs de zi, iar specializarea Agent de turism – ghid are durata de doi ani, curs de zi. Numărul de locuri disponibile sunt 240 la Asistent medical generalist, 180 la Asistent medical de farmacie şi 180 la Agent de turism – ghid.
„Orarul, stabilit după discuţii cu studenţii”
Rep.: Care e procedura de admitere?
L.C.: Este vorba despre un concurs de dosare, în momentul în care toate locurile sunt ocupate dacă noi nu sesizăm situaţii deosebite în sensul că lipsesc documente sau că starea de sănătate nu e în conformitate cu prescripţiile pe care ni le cere legea, atunci candidaţii sunt admişi. Dacă se înscriu mai mulţi candidaţi decât numărul de locuri, cei întârziaţi vor susţine un interviu cu o comisie formată la nivelul şcolii.
Rep.: Unde se pot obţine mai multe informaţii?
L.C.: Informaţii despre înscrieri şi înmatriculare se găsesc pe site-ul instituţiei, www.scoalacantemir.ro. Totodată, răspundem şi la numărul de telefon 0365-401.129, acesta fiind şi numărul de fax unde primăriile sau alte instituţii şi agenţi economici care vor să îşi şcolarizeze apartenenţi sau angajaţi ne pot contacta.
Rep.: Când va începe şcoala?
L.C.: Şcoala va începe în data de 12 septembrie, la ora 9.00. Elevii vor găsi afişate orarele, care vor fi provizorii pentru că deja este tradiţional la şcoala noastră ca în prima săptămână să aibă loc discuţii cu elevii înscrişi. Foarte mulţi dintre ei au diverse obligaţii familiale sau lucrează şi din aceste discuţii aflăm exact care este programul lor, îi împărţim în categorii şi în funcţie de aceasta orarul definitiv va fi de aşa natură încât acelaşi curs la aceeaşi disciplină va avea loc şi dimineaţa, respectiv după-masa.
„Am avut mereu grad ridicat de inseraţie profesională”
Rep.: Ce ne puteţi spune despre baza materială a şcolii? Unde se realizează practica?
L.C.: În ceea ce priveşte baza materială existe normative care definesc foarte bine în ce trebuie să conste aceasta, normative în care ne încadrăm.
Partea aplicativă este împărţită în două segmente: practica se execută în laboratoarele de specialitate ale şcolii şi stagiile clinice se fac în spitale, clinici şi laboratoare, respectiv la nivelul asistenţilor de farmacie în farmacii, depozite şi laboratoare, iar pentru agenţii de turism la agenţii de turism, hoteluri şi moteluri.
Rep.: Ce oportunităţi de angajare au absolvenţii şcolii dumneavoastre?
L.C.: Din 1991 de când funcţionează Şcoala Postlcieală „Dimitrie Cantemir” am încercat să corelăm oferta educaţională cu necesarul real al pieţei muncii. În 1992 am pus bazele unui sistem pe care îl folosim şi acum – desigur îmbunătăţit de-a lungul timpului – de identificare a cerinţelor reale ale pieţei muncii. Astfel, analizăm în permanenţă datele unor instituţii precum Inspectoratul Şcolar Judeţean, ministerul de resort, centrul judeţean şi naţional de statistică, dar în special folosim studii de piaţa muncii întocmite de firme specializate, iar de circa opt ani utilizăm şi studii de piaţa muncii ale ţărilor din spaţiul comunitar. Am avut întotdeauna un grad ridicat de inseraţie profesională, iar la această oră colaborăm cu mai multe firme de plasare a forţei de muncă din ţări ale Uniunii Europene astfel încât în maxim două luni absolvenţii obţin echivalarea studiilor şi permis de şedere. Este foarte important să precizez că toate firmele din Uniunea Europeană cu care colaborăm – şi suntem foarte severi în această privinţă – sunt firme acreditate de guvernele ţărilor respective, care pentru serviciul pe care îl fac şi anume a plasa absolvenţii şcolii noastre la clinici din străinătate nu cer niciun ban, respectivele firme fiind plătite de angajatorii din Uniunea Europeană. Ele asigură transportul, casă şi masă, cursuri lingvistice, precum şi adaptarea profesională şi socială, iar salariile ajung şi la 2.400 de euro/lună, sumă care reprezintă contravaloarea a 38 de ore de lucru/săptămână în unele ţări cum ar fi Belgia sau 35 de ore/săptămână cum e în Franţa. De asemenea, şcoala noastră are mai multe parteneriate prin care pune la dispoziţia viitorilor absolvenţi, pentru următorii cinci ani, 1.650 locuri de muncă pentru Asistenţi medicali generalişti şi 980 locuri de muncă pentru absolvenţii specializării Asistenţi medicali de farmacie.
„Avem cursuri de formare gratuite pentru studenţi”
Rep.: În cadrul şcolii pe care o conduceţi funcţionează şi un Centru de formare. Ce cursuri aveţi în curricula din acest an?
L.C.: Aşa este, Şcoala Postliceală „Dimitrie Cantemir” este şi Centru de formare. Astfel, pentru acest an punem la dispoziţia candidaţilor următoarele cursuri de formare – specializare şi perfecţionare: asistent manager, formare de formatori, comunicare în limba germană, franceză, italiană de trei niveluri: începători, mediu şi avansaţi, manager în activitatea de turism cu asigurarea obţinerii brevetului de manager în turism, îngrijitoare de copii, îngrijitoare de bătrâni şi maselor.
Rep.: Studenţii dumneavoastră au posibilitatea de a urma aceste cursuri?
L.C.: Da, chiar avem o ofertă specială pentru studenţii din anul trei, cărora le oferim la alegere gratuit oricare din aceste cursuri, iar ei trebuie să se decidă până la începutul anului trei ce curs doresc să urmeze. Totodată, ţin să precizez că toate cursurile sunt acreditate de Ministerul Educaţiei şi Ministerul Muncii, iar diplomele obţinute sunt eliberate de cele două ministere. Toate cursurile sunt cu curriculum şi plan de învăţământ întocmite în conformitate cu legislaţia din vigoare şi se regăsesc în codul ocupaţiilor din România, valabile în Uniunea Europeană, iar unele chiar în SUA.
Rep.: Cât durează un curs şi care sunt tarifele percepute?
L.C.: Pentru cei din exterior procedura e următoarea: înscrierile se fac la secretariat, se achită o jumătate din sumă şi în momentul în care se constituie grupa de 20 de oameni, cursul începe. Duratele cursurilor sunt variabile de la 100 la 400 de ore.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE