Egalitate de şanse sau “Universul cunoaşterii prin lectură” Invatamant
  • admin
  • 0 comentarii
  • 208 Vizualizări

Egalitate de şanse sau “Universul cunoaşterii prin lectură”

Elevii din şcolile gimnaziale din mediul rural sunt invitaţi să participe la Concursul Naţional Transcurricular “Universul cunoaşterii prin lectură”. Concursul include etapa pecomună, etapa judeţeană şi etapa naţională şi vizează asigurarea egalităţii de şanse la nivelul activităţii de excelenţă, prin valorificareacompetenţei de lectură.

Mesajul din textele ficţionale şi nonficţionale

“Acest concurs este destinat elevilor din şcolile gimnaziale din mediul rural şi are ca obiectiv asigurarea egalităţii de şanse la nivelul activităţii de excelenţă, prin valorificareacompetenţei de lectură ca premiză în sporirea orizontului cognitiv şi pentru dobândirea succesului şcolar. Competiţia îşi propune să integreze cunoştinţele din diferite domenii, dobândite de către elevi prin lectura conştientă şi dirijată şi să evalueze nivelul de înţelegere a mesajului din textele ficţionale şi nonficţionale din diferite stiluri funcţionale”, a declarat Maria Kozak, inspector şcolar pentru limba şi literatura română. În judeţele în care există şcoli cu predare în limbile minorităţilor naţionale, concursul are două secţiuni: pentru şcoli cu predare în limba română şi pentru şcoli cu predare în limbile minorităţilor naţionale.

Stimularea performanţelor din mediul rural

Competiţia îşi propune să valorifice, în spiritul principiului egalitţii de şanse,competenţa pedagogică şi ştiinţifică a profesorilor din mediul rural, oferindu-le şansa de afirmare profesională, prin valorificareacomponentei de excelenţă în predare – învăţare – evaluare. Concursul stimulează elevii capabili de performanţe înalte din clasele gimanziale din mediul rural, prin dezvoltarea pasiunii pentru cunoaştere şi valorificarea creativităţii. “Concursul include etapa pecomună, etapa judeţeană şi etapa naţională. La etapele pecomună şi la etapa judeţeană, elevii vor susţine o probă scrisă de două ore. La etapa naţională, echipajele vor susţine două probe: prezentarea unui portofoliu, precum şi susţinerea unei probe scrise, de două ore. La etapele pecomună şi judeţeană, elevii vor susţine o probă scrisă de două ore, iar la etapa naţională, sunt prevăzute două probe: prezentarea unui portofoliu şi susţinerea unei probe scrise, cu durata de două ore”, a precizat Maria Kozak.

Punctaj total, 200 de puncte

La etapa naţională, evaluarea vizează atât calitatea portofoliului judeţului, cât şi nota obţinută la lucrarea scrisă elaborată în echipă şi este realizată în două subcomisii combinate, alcătuite din profesori din mediul rural şi urban, în număr egal, pentru portofoliu şi proba scrisă. Punctajul maxim este de 100 de puncte la portofoliu şi 100 de puncte la proba scrisă. Punctajul final se calculează ca sumă a punctajelor acordate de fiecare dintre cele două subcomisii, respectiv, 200 de puncte, în total. La etapa naţională pot participa câte patru elevi din fiecare judeţ, câte unul pentru fiecare clasă gimnazială şi se acordă câte trei premii, I, II şi III şi menţiuni pentru cel mult 10% din numărul judeţelor participante.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE