Prestările de servicii, în topul reclamaţiilor din 2013 Administratie
  • alex.toth
  • 0 comentarii
  • 359 Vizualizări

Prestările de servicii, în topul reclamaţiilor din 2013

În decursul anului 2013, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Mureş a efectuat peste 4.000 de acţiuni de control, potrivit raportului de activitate făcut public de conducerea instituţiei.

51% din controale, în afara judeţului

Astfel, pe perioada raportată, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Mureş a verificat respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia consumatorilor, referitoare la calitatea, securitatea produselor şi serviciilor destinate populaţiei, precum şi la apărarea drepturilor legitime şi a intereselor economice ale acestora, pe piaţă, la producători, importatori, distribuitori, vânzători, prestatori de servicii, prin 4.126 acţiuni de control, în urma cărora s-au întocmit 2.919 procese verbale de contravenţie, 1.201 procese verbale de constatare şi 6 procese verbale de prelevare

De asemenea, s-au efectuat un număr de 2.102 acţiuni de control în afara reşedinţei de judeţ, reprezentând 51% din totalul acţiunilor, din care în mediul rural 1.470 de acțiuni (70%), iar 632 de acţiuni în mediul urban (30%). “Cu ocazia controalelor, în această perioadă au fost identificate mărfuri cu abateri de la prevederile legale, în valoare de 2.836.030 lei, din care 99.207 lei au fost mărfuri periculoase pentru viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor, pentru care s-a dispus retragerea din circuitul comercial şi distrugerea acestora pentru eliminarea imediată a pontenţialului pericol pentru consumatori. Pentru abaterile constatate privind calitatea produselor şi serviciilor oferite consumatorilor, informarea acestora în mod corect complet şi precis, s-au aplicat amenzi în valoare de 1.775.150 lei”, a precizat jrs. Marcela Achim, comisar şef adjunct al Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Mureş.

71% din sesizări, întemeiate

Tot în decursul anului 2013, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Mureş a înregistrat şi soluţionat un număr de 1.672 reclamaţii şi sesizări ale consumatorilor, din care s-au dovedit a fi întemeiate 1.180 (71%) fiind soluţionate în favoarea consumatorilor, 398 (23%) neîntemeiate, iar 94 (6%) redirecționate. “Consumatorii au fost despăgubiţi prin restituirea contravalorii produselor şi serviciilor sau înlocuirea acestora, în valoare de 115.578 lei”, a explicat jrs. Marcela Achim.

Abateri diverse

În această perioadă, comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Mureş au desfăşurat 28 de tematici proprii care au vizat specificul zonei, supravegherea pe piaţă a produselor şi serviciilor cu impact asupra populaţiei: pâine şi produse de panificaţie, carne şi produse din carne, lapte şi produse lactate, servicii de alimentaţie publică, comercializare cadouri, servicii cattering, chioșcuri și cantine din incinta școlilor, echipamente și produse sporturi de iarnă, etc. „S-au controlat 641 de operatori economici, s-au aplicat 328 de amenzi contravenţionale în valoare de 713.100 lei. Principalele abateri constatate au fost: abateri cu privire la informarea corectă, completă şi precisă a consumatorilor, produse cu data limită de consum, data durabilității minimale depaşită, abateri cu privire la parametrii de securitate, modificări organoleptice evidente, parametrii calitativi,comercializarea produdelor intrezise prin reglementări legale,abateri privind legalitatea functionării operatorilor economici,servicii alimentare și nealimentare neconforme şiservicii prestate în unităţi financiare bancare şi nebancare neconforme”, a menţionat jrs. Marcela Achim.

Situaţie comparativă

Anul 2012          Anul 2013

Total acţiuni de control                                    4.073                   4.126

Cuantum amenzi aplicate                         1.754.700          1.775.150

Reclamaţii soluţionate                              1.400.939          1.672.180

Tematici naţionale                                                  32                         45

Tematici proprii                                                      28                         28

Acţiuni cu instituţii deconcentrate                   294                       300

(Sursa: Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Mureş)

Ponderea reclamațiilor:

65%: Prestări de servicii (servicii financiar-bancare, telefonie mobilă, cablu tv, Electrica și Eon Gaz-utilități)

15%: Bunuri nealimentare (electrocasnice, încalțăminte, piese auto)

5%: Comerț on line

5%: Servicii recrutări forță de muncă

2%: Bunuri alimentare

8%: Altele

(Sursa: Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Mureş)

 

 

 

 

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE