Peste 2 milioane de absenţe în rândul elevilor mureşeni Invatamant
  • edith.veres
  • 0 comentarii
  • 76 Vizualizări

Peste 2 milioane de absenţe în rândul elevilor mureşeni

somesanUn mare număr de premii naţionale. Promovabilitate crescută la Bacalaureat, peste media pe ţară. Învăţământul mureşean poate raporta o serie de rezultate bune şi foarte bune. Aşa a reieşit din raportul anual al stării învăţământului mureşean, raport prezentat de către inspectorul şcolar general al judeţului, Ştefan Someşan, în cadrul şedinţei de marţi, 6 octombrie, la care au participat majoritatea directorilor de şcoli din judeţ.

 Mare număr de premii naţionale

Principala preocupare a tuturor cadrelor didactice este creşterea calităţii învăţământului, a subliniat în repetate rânduri Someşan. O astfel de creştere este şi numărul mare de premii naţionale, respectiv 18 premii I, 12 locuri secunde, 17 clasări pe locul III, urmate de 14 premii speciale şi nu mai puţin de 43 de menţiuni obţinute la concursuri şcolare şi olimpiade naţionale. Conform raportului prezentat, se remarcă rezultatele obţinute de către Palatul Copiilor împreună cu Cluburile Copiilor din judeţ, care au acumulat peste 80 de astfel de premii.

Deasemeni, tot în categoria rezultatelor pozitive se încadrează şi pomovabilitatea crescută atât la Bacalaureat, examen pe care peste 80 de procente dintre elevii mureşeni au reuşit să-l promoveze, cât şi la examenele de Evaluare Naţională, a arătat Someşan.

 Nevoie de programe concrete

Îmbucurătoare este, în opinia şefului IŞJ Mureş, şi reducerea absenteismului. La nivelul judeţului, faţă de 2.190.503 de absenţe raportate în anul şcolar 2013 -2014, în anul şcolar 2014- 2015 s-au raportat cu aproximativ 30.000 mai puţine. O scădere bine venită, chiar dacă nu suficient de pronunţată faţă de necesităţi. “Absenteismul este un factor cauzator foarte serios al abandonului şcolar şi al eşecului şcolar. De aceea va trebui să abordăm foarte serios problema absenteismului. Trebuie să vedem şi să urmărim foarte serios aceste probleme. Trebuie să cunoaştem ritmicitatea atât a absenţelor, cât şi ritmicitatea notării. Acestea trebuie să fie în permanenta noastră atenţie”, a subliniat Someşan. În plus, aproximativ jumătate dintre absenţe sunt nemotivate. “Se poate constata şi că cel mai mare număr de absenţe se înregistrează în ciclul liceal, practic numărul acestora este dublul celor din ciclul primar şi gimnazial”, a mai arătat Someşan. Acesta a atras atenţia directorilor de şcoli prezenţi că este nevoie de elaborarea unor programe concrete şi eficiente pentru ca fenomenul absenteismului să fie ţinut sub control iar numărul de absenţe să se reducă semnificativ.

 

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Citește și:

Recomandari





Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE