Share

Home / Uncategorized / Un exemplu de justiție socială aplicată la Tîrgu Mureș

Un exemplu de justiție socială aplicată la Tîrgu Mureș

koreck maria

Ziua Mondială a Justiției Sociale, declarată de Națiunile Unite în 2007, se marchează anual la 20 februarie. Termenul de justiţie socială, inventat de către preotul Luigi Taparelli în anul 1840, desemnează modul în care este aplicată justiţia într-o societate în relaţie cu clasele sociale existente în ea. Ce reflectă acest principiu fundamental pentru o coexistență pașnică și prosperă între națiuni, ne explică Maria Koreck, preşedinte al Asociaţiei „Divers“, filiala Târgu-Mureş.

Reporter: Pentru a înțelege mai bine conceptul de justiție socială, povestitiți-mi, vă rog, care este scopul Asociației Divers și obiectivele vizate.

Maria Koreck: Asociația Divers promovează, începând din anul 2007, cunoaşterea şi respectarea diversităţii și alterităţii culturale, etnice, lingvistice, sociale, fizice, de gen, în societate. Totodată militează pentru apărarea drepturilor omului, valorilor democratice, non-violenţei şi a cetăţeniei active.  Asociaţia depune eforturi în vederea realizării unei societăţi incluzive interculturale bazate pe respectarea valorilor comune ale Uniunii Europene şi valorificarea diversităţii existente în societate.

Rep: Care ar fi, pe scurt, definiția justiției sociale?

M.K: În esenţă, ea se referă la conceptul că toată lumea trebuie să aibă aceleaşi drepturi și oportunități economice, politice și sociale. Adepţii justiţiei sociale promovează un mediu de lucru decent, egalitatea între sexe și accesul fără restricții la bunăstarea socială și justiție, combat excluziunea socială și reduce diferențele din cadrul societății și dintre diversele grupuri din societate Rolul cel mai important al statului este de a asigura bunăstarea şi respectarea drepturilor cetăţenilor săi, indiferent de clasa socială din care fac parte aceştia. Unele drepturi sunt fundamentale și nu se pot condiționa.

Rep: Dați-mi un exemplu de activitate în cadrul Asociației Divers prin care susțineți justiția socială.

M.K: În derulare, un amplu proiect în care suntem implicați este ”Succes și Independență”, derulat de Fundația Transilvană Alpha din Tîrgu-Mureș în calitate de promotor. Acesta se desfășoară în perioada martie 2015 – aprilie 2016, având ca parteneri Asociația Divers și Fundația Buckner și urmărește creșterea accesului la educație a tinerilor aflați în situații de risc prin înființarea  Centrelor Comunitare de Învățare pe tot parcursul vieții în vederea îmbunătațirii aptitudinilor și competențelor profesionale cerute pe piața muncii la 60 de tineri în situații de risc.  Îmbunătățirea calității muncii voluntarilor prin pregătirea, instruirea a 65 de voluntari. Îmbunătățirea participării tinerilor la programe educaționale prin implicarea a 180 de tineri în activități remediale de Dezvoltarea deprinderilor de viață independentă, și activități de timp liber. Conștientizarea importanței educației printr-o campanie de informare, educație, privind antivictimizarea, delicvența juvenilă, cu titlul ”Siguranța elevului” în 10 școli din Tîrgu Mureș și în 7 școli din Târnăveni, și analiza nevoilor copiilor și tinerilor din această zona prin realizarea unui studiu – Harta nevoilor copiilor și tinerilor din județul Mureș.

MK: România are o pătură de tineri care nu produce, dar este susținută, ceea ce aduce daune comunității, pentru că nu mergem spre dezvoltare, nu ne folosim de această forță de muncă necalificată, dar trebuie să ne îngrijim de ea. O mare parte din acești tineri nu sunt vinovați de această situație. Una dintre problemele sociale este abandonul şcolar, accesul la educaţie pentru grupurile dezavantajate”. Noi am dus în tabără tineri peste 16 ani din zone defavorizate pentru care nu mulți ne-au dat șanse de reușită, dar în cele patru zile petrecute aici cu diferite activități, ei au conștientizat nevoia educației și s-au simțit susținuți, încurajați, motiv pentru care s-au înscris în programul “A doua şansă”. Acest program școlar vine în sprijinul copiilor, tinerilor şi adulţilor în vederea recuperării învăţământului, prin finalizarea nivelului de studii care a fost abandonat şi, implicit, nefinalizat. În februarie am reușit să mai înscriem încă alți 8 copii sub 16 ani.

Rep: Cum v-ați implicat în situația copiilor de grădiniță?

M.K: Scopul proiectului Hand in hand, finanţat din Fondul ONG în România, Mecanismul Financiar al Spațiului Economic European 2009 – 2014  a urmărit dezvoltarea relaţiilor interetnice dintre populaţia romă, română şi maghiară. Activitățile au urmărit grădinița de vară, pregătirea copiilor pentru şcoală, dezvoltarea abilităţilor adecvate, motivarea copiilor în procesul de învăţare, pentru a fi disciplinaţi atenţi şi a respecta diferite norme de conduit, programul ” Școală după şcoală” prin activităţi de meditaţii şi de dezvoltare a personalităţii, pe parsursul a 3 ore zilnic,  formarea cadrelor didactic,  dezvoltarea voluntariatului în Sângeorgiu de Mureş și un festival intercultural de tineret.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Bugetul general al municipiului Reghin pe 2016 aprobat

Marţi, 2 februarie, a avut loc şedinţa ordinară a Consiliului Local Reghin, la sediul Primăriei. …

Share
Share