Home / Stiri nationale / Pachet minimal de servicii sociale pentru copil și familie

Pachet minimal de servicii sociale pentru copil și familie

Președintele României, Klaus Iohannis, a promulgat joi, 5 noiembrie, actul normativ pentru completarea legii asistenței sociale nr.292/2011, textul legii fiind publicat în Monitorul Oficial și acesta prevede acordarea unui pachet minimal de servicii sociale fiecărui copil și familiei acestuia, pachetul incluzând servicii de bază și de informare în domeniul sănătății, educației și protecției sociale.

,,Se instituie pachetul minimal de servicii sociale pentru copil şi familie, în sarcina autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, universal şi obligatoriu, în scopul asigurării dreptului fiecărui copil la supravieţuire, dezvoltare, protecţie, precum şi la combaterea sărăciei. Pachetul minimal de servicii include servicii de bază şi de informare în domeniul sănătăţii, educaţiei şi protecţiei sociale precum: identificarea situaţiilor care pot genera marginalizarea sau excluziunea socială, evaluarea acestora, furnizarea de informaţii, consiliere, însoţire, asistenţă şi monitorizare. Pachetul minimal de servicii se acordă în cadrul unui program naţional”, se arată în textul legii.

Finanțarea acestui pachet minimal de servicii se va face din bugetul de stat, în urma transferurilor către bugetele locale, în baza solicitărilor autorităților administrației publice locale, dar și din fonduri europene nerambursabile.

Pentru acordarea pachetului de servicii, la nivelul unității administrativ – teritoriale se va forma o echipă mixtă, compusă dintr-un asistent social sau lucrător social, un asistent medical comunitar și un consilier școlar, acestei echipe putând să i se alăture, în funcție de nevoile persoanelor din comunitate, mediatori școlari și mediatori sanitari, iar echipa își va desfășura activitatea pe teren în cea mai mare proporție. Echipa de la nivelul unității administrativ – teritoriale va fi ssupervizată și asistată metodologic de o echipă mixtă constituită la nivel județean, din inspectori angajați ai DSP, ai direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului, ai inspectoratelor școlare județene și ai centrelor județene de resurse și asistență educațională.

,,Înregistrarea datelor privind situaţia copiilor şi a familiilor de la nivelul fiecărei unităţi administrativ teritoriale, precum şi a celor privind serviciile acordate acestora în cadrul pachetului minimal de servicii se face într-o aplicaţie digitală online dedicată şi unitară la nivel naţional şi priveşte: tipul şi natura vulnerabilităţilor copiilor din comunitate, situaţia familiilor acestora, a persoanelor care au calitatea de tutore, planul individualizat de servicii şi modalitatea de acordare a acestor servicii”, se mai menționează în actul legislativ.

Pe baza datelor generate de aplicația digitală, Autoritatea Națională pentru drepturile persoanelor cu dizabilități, copii și adopții va elabora rapoarte anuale cu privire la situația copiilor și a familiilor acestora.

Andreea ȚIȚIU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Anunț neașteptat făcut de Ciprian Tătărușanu!

Portarul și căpitanul echipei naționale de Fotbal a României, Ciprian Tătărușanu, și-a anunțat joi, 19 …