Facilităţi fiscale pentru sponsorii din cultură Social
  • admin
  • 0 comentarii
  • 34 Vizualizări

Facilităţi fiscale pentru sponsorii din cultură

Ministerul Culturii şi Cultelor (MCC) intenţionează să modifice actualele prevederi ale Legii sponsorizării, iniţiind în acest sens un proiect de ordonanţă pentru stimularea activităţii de sponsorizare şi mecenat în domeniul culturii.

Intenţia este de a creşte facilităţile acordate celor care sponsorizează activităţi în domeniul culturii. Potrivit proiectului, contribuabilii care efectuează sponsorizări şi/sau acte de mecenat pentru domeniul culturii scad din baza de calcul a impozitului pe profit datorat sumele aferente, în limita a cel mult 1% din cifra de afaceri şi 20% din impozitul pe profit datorat. Potrivit actualelor reglementări în domeniul sponsorizării, celor care fac sponsorizări în domeniul culturii li se scade din baza de calcul a impozitului pe profit datorat în limita a 0,3% din cifra de afaceri. Potrivit proiectului, MCC vrea "să corecteze deficienţele legislaţiei actuale, pentru a se permite o participare activă şi eficientă a operatorilor economici şi societăţii civile la realizarea unor activităţi de interes social general în domeniul culturii, inclusiv întreţinerea, restaurarea, conservarea şi punerea în valoare a monumentelor istorice şi a bunurilor culturale mobile, prin acordarea de facilităţi fiscale stimulative pentru sponsor sau mecenat". Iniţiativa legislativă a MCC urmăreşte şi clarificarea noţiunii de "entitate nonprofit", regăsită în Codul fiscal, precizând că unităţile de cult, aparţinând cultelor religioase recunoscute din România fac parte din categoria entităţilor nonprofit.
De altfel, prin acest proiect de Ordonanţă, în categoria entităţilor nonprofit, în beneficiul cărora contribuabilii pot dispune asupra unei sume reprezentând 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii sau din impozitul pe venitul net anual impozabil se includ, pe lângă organizaţiile neguvernamentale, şi unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute în România.
Prin sponsorizări sau acte de mecenat pentru domeniul culturii se înţeleg sponsorizările sau actele de mecenat care privesc susţinerea de programe, proiecte sau acţiuni culturale, precum: editarea de cărţi şi alte publicaţii, organizarea, participarea la spectacole, festivaluri, concerte, expoziţii, târguri, concursuri, simpozioane, conferinţe, studii, cercetări, luarea de măsuri de protejare a monumentelor istorice şi a altor bunuri mobile sau imobile aparţinând patrimoniului cultural naţional sau internaţional, realizarea de emisiuni audiovizuale şi filme. În plus, poate fi sponsorizată şi activitatea unor instituţii de cultură: muzee, teatre, opere, filarmonici, orchestre şi ansambluri artistice, aşezăminte culturale, biblioteci, edituri, publicaţii. (A.M.)

Potrivit proiectului de act normativ postat pe site-ul MCC, noile reglementări vizează facilităţi fiscale acordate sponsorilor persoane fizice şi juridice de drept privat, precum şi eliminarea unor neclarităţi în definirea unor termeni juridici din actualul act normativ.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE