Şezătoarea literară, un pas spre poezia eminesciană Invatamant
  • admin
  • 0 comentarii
  • 322 Vizualizări

Şezătoarea literară, un pas spre poezia eminesciană

Şezătoarea literară “Din valurile vremei…”, având ca temă “Universul mitologic al creaţiei eminesciene”, urmează să se desfăşoare în data de 16 ianuarie, de la ora 13.00, la Liceul Vocaţional “Mihai Eminescu” din Târgu-Mureş. Prin această activitate se încearcă readucerea elevilor mai aproape de universul poetic.

Semne şi sensuri poetice

Tema “Şezătorii” dedicate elevilor este “Universul mitologic al creaţiei eminesciene”, profund transpus, printr-o bogăţie de semne şi sensuri poetice. “Într-o epocă dominată de calculator, sperăm ca şezătoarea literară să devină un mijloc eficient, în încercarea de a-i readuce pe elevi mai aproape de lectura poeziei, “Înger palid cu priviri curate”, a precizat Mioara Kozak, inspector şcolar pentru limba şi literatura română.

Interpretare şi discurs

Şezătoarea va cuprinde două secvenţe, care vor urmări tema sugerată. Prima dintre ele, cea de “Interpretare”, respectiv, susţinerea unui moment interpretativ, joc de rol, scenete, dramatizări, recitări, cântece, se va desfăşura pe durata a 5-7 minute. “Prezentarea unui discurs argumentativ se va realiza pe durata a 1-3 minute, pornind de la afirmaţia poetului: “O adevărată literatură, trainică, care să ne placă nouă, şi să fie originală pentru alţii, nu se poate întemeia decât pe graiul viu al poporului nostru propriu, pe tradiţiile, obiceiurile şi istoria lui, pe geniul lui. Tot ce-aţi produce în afară de geniul într-adevăr naţional nu va avea valoare şi trăinicie, nici pentru noi, nici pentru străinătate”, a adăugat inspectorul şcolar.

Folclor – culegere, valorificare, prelucrare

Discursul poate urmări aspecte ale preocupării poetului, în vederea culegerii, a valorificării sau a prelucrării faptelor de folclor. Competenţele de comunicare verbală şi nonverbală vor fi dovedite prin utilizarea elementelor de retorică, prin adoptarea unui stil adecvat prezentării discursului, prin alegerea termenilor cheie potriviţi. Pentru secţiunea “Interpretare”, echipajul va fi alcătuit din clasele IX-XII. “Echipajul trebuie să aibă un nume reprezentativ prin raportare la universul creaţiei eminesciene. Este important de menţionat faptul că, în vederea susţinerii discursului argumentativ, se va înscrie câte un singur elev din fiecare unitate şcolară”, a conchis Mioara Kozak.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE