Artele spectacolului însufleţite la CONECTACT Cultură
  • alin.zaharie
  • 0 comentarii
  • 290 Vizualizări

Artele spectacolului însufleţite la CONECTACT

Teatrul Național Târgu-Mureș împreună cu Fabulamundi. Playwriting Europe organizează în perioada 24-27 noiembrie cea de a V-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru CONECTACT. dsc_2058„Într-o lume în care granița dintre arte e din ce în ce mai incertă, iar artele spectacolului interacționează constant cu celelalte arte, precum și cu tehnologia, CONECTACT 2016 își propune să aducă în vizor spectacole din cele mai diverse, cu un accent puternic pe teatrul tânăr și dramaturgia contemporană, precum și spectacole de dans contemporan. De asemenea, una dintre cele mai importante direcții a evenimentului va fi dată de producțiile din cadrul proiectului Fabulamundi. Playwriting Europe – atât locale, cât și internaționale”, a precizat Alina Nelega, iniţiatorul festivalului

Spectacole, expoziţii, ateliere, lansări de carte

Programul CONECTACT 2016 cuprinde nouă spectacole de teatru, o lansare de carte, o lansare de revistă și  o expoziție. Caracterul internațional al festivalului este dat de participarea Theater an der Parkaue Berlin (Germania) și Teatrului Spălătorie din Chișinău (Republica Moldova). În afara acestora, la CONECTACT 2016 vor mai participa Teatrul Odeon București, Centrul Național al Dansului București, Asociația Reciproca Cluj Napoca și Teatrul Național Târgu-Mureș. dsc_2055“Am încercat pe parcursul celor patru zile dedicate acestui eveniment să aducem programe cât mai diverse şi mai aproape de realitatea în care trăim, să cuprindem cât posibil ultimele tendinţe în teatrul contemporan. Avem spectacole de dans contemporan, instalaţii şi lansări de carte, Bronx de Diana Gherendi şi  Gazeta de artă politică  #15 coordonată de David Schwartz şi Daniela Mihailov. Am încercat ca această ediţie a festivalului să o focusăm pe producţiile Fabulamundi,  prilej cu care publicul va avea ocazia să vadă trei producţii ale ultimei ediţii ale proiectului, printre care Limba maternă Mameloschn de Sasha Marianna Salzmann care a avut premiera sâmbătă, 19 noiembrie, Kepler–438B de Guillem Clua, regia Bobi Pricop, Teatrul ODEON care se va juca vineri, 25 noiembrie, ora ora 19.00 la Sala Mare, şi Böse Kinder de Mihaela Michailov, regia Katrin Hentschel, o producţie Theater an der Parkaue Berlin Berlin care se va juca sâmbătă, 26 noiembrie ora 19:00 la Sala Mare. Tot o producţie Fabulamundi va fi spectacolul lectură Principiul lui Arhimede de Josep Maria Miró, regia Gáspárik Attila care va fi prezentat sâmbătă, 26 noiembrie, ora 11:00 la Teatrul Ariel. Festivalul mai cuprinde un spectacol coregrafie de grupCvartet pentru o lavalieră de Vava Ștefănescu, Centrul Național al Dansului București, duminică, 28 noiembrie, ora 21:00 la Sala Mică, spectacolul Open de Leta Popescu, Asociația Reciproca din Cluj Napoca, duminică, 28 noiembrie, ora 19:00 la Sala Mică, şi P:(patru piesuțe politice despre dușmani) de Szekely Csaba, regia Sebestyén Aba, sâmbătă 27 noiembrie, ora 17:00 la Sala Mică. Avem şi nişte ateliere, unul de scriere dramatică coordonat de Sasha Marianna Salzmann care va ţine un atelier cu studenţii de la scriere dramatică, şi un atelier de dans contemporan ţinut de Carmen Coţofană cu o parte din Trupa Guga Jr”, a precizat Olga Macrinici, coordonatorul festivalului.

Spălarea aurului

Esenţa CONECTACT a fost subliniată de Gasparik Attila, directorul Teatrului Naţional care a precizat că menirea acestuia este de a găsi noi căi spre public. dsc_2056“Este foarte important că noi ne permitem să căutăm căi noi în dramaturgie şi în formele teatrale. Acest festival seamănă foarte mult cu spălarea aurului, te chinui, dar, la final, totuşi găseşti ceva inedit pe care alţii nu-şi permit să-l găsească. Cunoaştem foarte multe festivaluri din ţară, fiecare cu reţeta lui, cu o structură de marketing pusă la punct. Şi noi suntem foarte pregătiţi, dar ne interesează mult mai mult calea care urmează. După părerea noastră comună, noi ne considerăm un teatru naţional. El are menirea în 2016 de a găsi căi noi spre public, public care încă nu e ţintit de teatru. Se ştie foarte bine că astăzi formele teatrale, în general, sunt forme de distracţie a timpului liber, în schimb noi încercăm să atragem un public care vrea să vină la teatru pentru a avea nişte idei , de a gândi în ce priveşte arta contemporană,”, a menţionat Gasparik Attila.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE