Norme pentru reglementarea lucrărilor în Luduș Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 216 Vizualizări

Norme pentru reglementarea lucrărilor în Luduș

De curând, Consiliul Local al orașului Luduș a aprobat un proiect de hotărâre care reglementează „Normele pentru execuția lucrărilor tehnico-edilitare pe domeniul public din orașul Luduș”.

În raportul de specialitate la proiectul de hotărâre, Anca Năsăudean, șefa Serviciului „IADP” din cadrul Primăriei orașului Luduș precizează că „pentru realizarea lucrărilor de construcții și/ sau deviere care privesc exclusiv racordarea/ branșarea la rețelele tehnico-edilitare existente în zonă, acordul/ autorizația administratorului drumului se emite de autoritățile competente în numele operatorilor de rețele tehnico-edilitare, pe baza cererii formulate de beneficiarul obiectivului și în considerarea drepturilor legale de care beneficiază operatorul de rețea”.

Avize de la Primărie

Normele pentru execuția lucrărilor tehnico-edilitare pe domeniul public al orașului Luduș sunt stabilite în conformitate cu legislația în domeniu și sunt structurate în patru capitole: Lucrările de branșamente și racorduri executate pe domeniul public la infrastructura tehnico-edilitară existentă în zonă și la construcții noi; Norme privind lucrările de intervenții în caz de avarii; Norme privind refacerea domeniului public afectat de lucrările de spargeri; Obligații ale constructorilor. Cele cinci anexe completează cu exactitate textul acestei importante reglementări în care sunt stabilite și cuantumul amenzilor care se aplică contravenienților.

În această perioadă se construiește mult în toate cartierele orașului, atât de persoane fizice cât și de unități economice și este indicat ca pentru lucrările care afectează domeniul public, spune Anca Năsăudean, după obținerea certificatului de urbanism este nevoie de Avizul Administrației Domeniului Public (ADP), „Este necesar în vederea obținerii autorizației de construire, în baza căreia se eliberează, după caz autorizația de spargere. Astfel, a apărut necesitatea obiectivă a adaptării cuprinsului actelor conform noilor cerințe legale, întrucât, orice referire la prevederi legale abrogate sau modificate prin efectul noilor legi să fie înlocuite în mod corespunzător. Administrarea domeniului public din orașul Luduș se face de compartimentul „Domeniul Public” din cadrul Serviciului „Investiții, Achiziții, Domeniu Public”.

În referatul de aprobare la proiectul de hotărâre amintit, Cristian Moldovan, primarul orașului Luduș, precizează: „Execuția lucrărilor se face numai cu respectarea legislației și condițiilor prevăzute de normativele tehnice de proiectare și execuție în vigoare în domeniul construcțiilor și a legislației specifice privind serviciile de utilități publice. Normele ce constituie anexă a proiectului de hotărâre precizează faptul că toate lucrările tehnico-edilitare ce afectează domeniul public se pot executa după caz, numai după obținerea: acordului administratorului drumului; permisului de spargere; permisului de intervenție”.

Normele care au constituit subiectul unui proiect de hotărâre a fost aprobat în unanimitate de aleșii locali.

Ioan A. BORGOVAN

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE