Prof. Fodor Alexandru-Iosif, totul despre proiectul Erasmus Interviu
  • Amalia Vasilescu
  • 0 comentarii
  • 335 Vizualizări

Prof. Fodor Alexandru-Iosif, totul despre proiectul Erasmus

De la ultima apariție în media în care am venit în fața comunității cu informații referitoare la proiectul european Erasmus+  „Egalitate de gen în știință, tehnologie, inginerie, artă și matematicăˮ KA201  cu numărul de identificare 2020-1-RO01-KA201 – 080189, al cărui beneficiar este Casa Corpului Didactic Mureș, iată că echipa de implementare nu a oprit motoarele, așa încât, astăzi se pot mândri cu foarte multe rezultate obținute, activități realizate și acțiuni întreprinse. Câteva detalii aflăm de la profesor Fodor Alexandru-Iosif, managerul proiectului, director al Casei Corpului Didactic Mureș

Domnule director, înainte de a ne vorbi despre stadiul de implementare a proiectului, vă rugăm să le reamintiți cititorilor noștri care este prioritatea acestui proiect?

Prioritatea acestui proiect constă în dezvoltarea și integrarea unor metode și tehnici inovatoare în educație, cu scopul de a promova egalitatea de gen în și prin educație, prin modelarea atitudinilor și comportamentelor de gen.

Ce activități recente ați desfășurat în cadrul proiectului?

Din cauza situației pandemice, am fost nevoiți încă de la debutul proiectului să regândim până în prezent toate activitățile, astfel că marea majoritate a acțiunilor s-au desfășurat on-line, mai puțin cea mai recentă activitate, respectiv a doua întâlnire transnațională(TPM), care într-adevăr a început în mediul on-line în luna noiembrie a anului 2021, dar s-a finalizat de curând, în format fizic, având o primă întâlnire față în față cu toți partenerii. Acest eveniment a fost găzduit de către partenerii irlandezi, în perioada 4-5 Mai 2022 la sediul FIP, în Virginia, Irlanda.

Ce ne puteți spune despre stadiul de implementare al proiectului? Ce urmează?

Alături de partenerii implicați, am reușit să finalizăm  activitățile și produsele prevăzute în cererea de finanțare până în prezent, potrivit graficului Gantt. Pe lângă întâlnirile lunare, întâlnirile transnaționale, ședințe, a fost prevăzută în cererea de finanțare și realizarea a 5 produse intelectuale.

Care este importanța produselor intelectuale și ce presupun acestea?

Fiecare produs intelectual este important și are ca scop dezvoltarea unor tehnici în vederea promovării egalității de gen în și prin educație. Astfel, primul constă tocmai în elaborarea unui program de instruire pentru combaterea stereotipurilor de gen în predarea disciplinelor STEAM. După implementarea acestui program în rândul cadrelor didactice, în baza observațiilor acestora, programul va fi reactualizat.

Cel de-al doilea produs, Platforma de Asistență este de departe cel mai inovativ produs din întreg proiectul. Este o platformă utilă, flexibilă cu un real impact asupra combaterii stereotipurilor de gen. Link-ul către această platformă se regăsește atât pe website-ul proiectului cât și pe site-ul instituției noastre. Cu această ocazie, invităm colegii să acceseze link-ul și să completeze chestionarul în urma căruia vor fi redirecționați către resurse educaționale deschise aferente nivelului de pregătire și cunoștințe. 

Introducerea artei în STEM Ghid pentru profesori și Kit de activități de auto-învățare pentru copii este produsul cu numărul 3 în cadrul căruia a fost realizat un ghid pentru profesori și activități de pictură, desen, ascultare, reinterpretare, activități care promovează metoda învățării bazată pe proiect(PBL), o metodă inovativă de învățare centrată pe elevi care presupune o abordare dinamică și interactivă. În acest fel elevii dobândesc cunoștințe aprofundate prin explicație activă.

Produsul intelectual  Peer Mentoring și sisteme de mentorat în afaceri, al patrulea produs intelectual, constă în realizarea  activităților de mentorat atât interne, la nivelul școlii, cât și externe prin abordarea femeilor de afaceri de succes. Ultimul produs intelectual, Adaptare, traducere și testare și cartea electronică, este în plină desfășurare, acesta urmând a fi finalizat în luna iulie și este unul dintre produsele nefinanțate.

Ce urmează?

În continuare, în paralel cu desfășurarea activităților pe IO5, echipa de proiect se pregătește pentru a treia întâlnire transnațională, găzduită de această dată de către partenerii bulgari, în perioada 21-22 iunie 2022, urmată apoi de ultima întâlnire transnațională care va avea loc în Spania, în 25-28 iulie 2022.

De asemenea, echipa de proiect a Casei Corpului Didactic Mureș, în calitate de beneficiar al proiectului, se pregătește în luna iulie de evenimentul multiplicator dedicat directorilor de școli, inspectorilor, reprezentanților ministerelor educației, comunității locale: ONG-uri, primării, consilii județene, prefecturi, parteneri direct implicați în implementarea proiectului, în total 50 de invitați. Altfel spus, vom pregăti o conferință găzduită de către instituția noastră în care vor fi diseminate rezultatele proiectului, cu accent deosebit pe beneficiile obținute prin toate produsele intelectuale. Va exista și o agendă pe care o vom face publică în perioada apropiată evenimentului.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE