Procedura de detașare a noului șef al ITM Mureș analizată de juriștii Prefecturii Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 2556 Vizualizări

Procedura de detașare a noului șef al ITM Mureș analizată de juriștii Prefecturii

Prefectul județului Mureș, Mara Togănel, a declarat marți, 27 septembrie, cu prilejul unei conferințe de presă, că juriștii din cadrul Instituției Prefectului – Județul Mureș studiază modul în care s-a făcut detașarea noului inspector șef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Mureș.

Conducerea Ministerului Muncii a detașat, începând cu data de 1 septembrie 2022, un nou inspector șef la conducerea Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Mureș. Astfel, începând cu data respectivă, conducerea instituției este asigurată, ”pe o perioadă de cel mult șase luni”, prin Ordinul nr. 1771 din 31 august 2022, de Andrada Larisa Ogrean, care anterior detașării ocupa funcția de consilier juridic într-o altă instituție, respectiv în cadrul Primăriei Municipiului Târgu Mureș.

”Dispoziția de detașare a ajuns de la Municipalitate, de la Primăria Municipiului Târgu Mureș, a fost comunicată Instituției Prefectului, este în analiza Serviciului Juridic. În acest sens avem pe această speță și o sesizare referitoare la modul în care a fost efectuată această detașare, urmând ca după analiza Serviciului Juridic și după ce va fi prezentat punctul de vedere al Serviciului Juridic din cadrul Instituției Prefectului să vedem măsurile care se impun, dacă vom notifica sau vom pune în vedere Primăriei Municipiului Târgu Mureș să intre în legalitate pe această speță”, a precizat prefectul județului Mureș.

Detașarea, posibilă doar pe o funcție de același nivel

La momentul detașării, cotidianul Zi de Zi a scris că procedura uzitată de către Ministerul Muncii contravine prevederilor din Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul Administrativ, act emis de către Guvernul României și publicat în Monitorul Oficial al României nr. 555 din 5 iulie 2019, care la articolul 505 intitulat ”Detașarea”, la alineatul (3) specifică următoarele: ”Detașarea se poate dispune pe o funcție publică de același nivel, cu respectarea categoriei, clasei și gradului profesional al funcționarului public sau într-o funcție publică de nivel inferior.”

Același act normativ reglementează și modul în care se fac transferurile pe funcții publice. Cităm din articolul 56 intitulat ”Transferul”, alineatul (2): ”Transferul se poate face pe o funcție publică vacantă la același nivel, cu respectarea categoriei, clasei și gradului profesional al funcționarului public, sau într-o funcție publică vacantă la nivel inferior.”

Alex TOTH

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE