<strong>Piste de biciclete pentru reghineni</strong> Administrație
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 423 Vizualizări

Piste de biciclete pentru reghineni

Mult așteptatele piste de biciclete la nivelul municipiului Reghin încep să prindă tot mai tare contur, grație proiectului “Piste de bicicliști în Municipiul Reghin” a cărui contract de finanțare a fost semnat de primarul Márk Endre în cursul zilei de joi, 12 ianuarie 2023, la sediul Ministerului Dezvoltării. Valoarea contractului este de 3.692.025 de lei și are în vedere realizarea primilor 4 kilometri de piste de biciclete în municipiul Reghin.

Proiectul, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 10 – Fondul Local, Investiția I.1.4 – Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – piste pentru biciclete (și alte vehicule electrice ușoare) la nivel local/ metropolitan, are în vedere două trasee, Dig Mureș – strada Iernuțeni și traseul Dig Mureș – strada Koos Ferenc.

„Transportul cu bicicleta reprezintă o modalitate de circulație deosebit de oportună în condițiile actuale, datorită mobilității pe care o asigură, a beneficiilor economice, ecologice și urbanistice. Bicicleta este un mijloc de transport accesibil ca preț atât ca achiziție, cât și ca întreținere. În ceea ce privește mobilitatea, bicicleta permite o circulație mai rapidă într-un trafic aglomerat, cu blocaje pe străzi și la semafoare și, mai ales, nu necesită căutarea unui loc de parcare timp îndelungat. Bicicleta este un mijloc de transport nepoluant, care aduce beneficii sănătății, planetei și bugetului personal. În acest context, prin acest proiect se propune un traseu de 4 kilometri format din Traseul 2 (Dig Mureș – strada Iernuțeni) cu o lungime de 1.979 metri și Traseul 3 (Dig Mureș – strada Koos Ferenc), dintr-un traseu de 8,12 kilometri prevăzut în cadrul Proiectului întocmit de SC Drumex SRL. Acest proiect are o importanță deosebită, în condițiile în care, în municipiul Reghin, la ora actuală, circulația bicicliștilor se desfășoară cu dificultate deoarece nu există decât o singură pistă destinată acestora, pe strada Unirii cu o lungime de 2 kilometri. Traseul propus pentru piste de biciclete uneşte mai multe zone ale oraşului, iar o parte din traseu se desfăşoară pe digul aflat de-a lungul râului Mureş, o zonă recreativă plăcută”, se arată în prezentarea proiectului.

Potrivit inițiatorilor proiectului, s-a realizat o legătură între traseele vechi și cele noi, astfel ca pe viitor acestea să poată fi suplimentate. De asemenea, s-a luat în considerare posibilitatea petrecerii timpului liber şi stimularea circulaţiei cu bicicleta în zonele de recreere.

„Traseele destinate bicicliştilor s-au prevăzut în aşa fel încât să asigure condiţii de siguranţă pentru aceştia. Străzile pe care se vor desfăşura au un trafic mai redus, iar pe sectoarele pe care carosabilul nu poate oferi suficientă siguranţă sau circulaţia bicicliştilor ar impune măsuri suplimentare de restricţionare a traficului, s-a ales varianta unor piste comune biciclişti/ pietoni. Spaţiile pentru biciclişti cuprind piste pentru biciclete care sunt căi de comunicaţie specifice şi segregate, precum şi spaţii specifice nesegregate – de exemplu, benzi comune pentru biciclete şi transportul în comun, alei comune pentru biciclete şi pietoni, benzi de ghidaj pentru biciclete – sau nespecifice, dar favorabile bicicliştilor – zone 30, zone rezidenţiale, zone pietonale deschise bicicliştilor, contrasensuri deschise”, spun inițiatorii proiectului.

Prin acest proiect sunt prevăzute următoarele tipuri de căi de comunicaţie pentru biciclişti: pistă pentru pietoni şi biciclişti, care este destinată doar pietonilor şi bicicliştilor. Tronsonul pentru biciclişti va fi delimitat de partea de trotuar pe care circulă pietonii cu linie continuă; pistă pentru biciclete, cale de comunicaţie dedicată exclusiv bicicletelor, având o structură proprie; bandă de ghidaj pentru biciclişti, destinată în special, dar nu exclusiv bicicletelor şi este situată pe carosabil, asemenea unei benzi de circulaţie, pe partea dreaptă a sensului de mers. Această bandă nu are separaţie fizică faţă de restul carosabilului, aceasta fiind realizată prin bandă albă continuă, pentru delimitarea de celelalte sensuri de circulaţie. Sunt recomandate, dar nu obligatorii, pentru biciclişti. Această bandă poate fi utilizată şi de alte vehicule, dacă sunt obstacole pe banda de circulaţie. Nu se admite oprirea vehiculelor pe această bandă; contrasens deschis pentru biciclişti sau sens unic limitat, care este o stradă cu sens unic, pe care se permite circulaţia bicicletelor în contrasens. Lăţimea pistelor pentru biciclişti va fi de 2 metri, pentru două sensuri de circulaţie. Lăţimea benzilor de ghidaj pentru biciclişti pe străzile existente va fi de 1,5 metri, pentru două fluxuri. Pe anumite sectoare, datorită spaţiului limitat, acestea se vor reduce la un metru. Benzile de ghidaj realizate din marcaj au marcajul inclus în lăţimea precizată. Pe sectoarele pe care se realizează pistă cu structură nouă, aceasta se va întrerupe la traversarea străzilor cu care se intersectează, urmând să fie realizate marcaje cu linie discontinuă, păstrând lăţimea pistei.

Alin ZAHARIE

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

 

Print


 

Transilvania Business

ARHIVE