Home / Business / AtelierulDeTraduceri.ro, dezvoltat cu echipe virtuale

AtelierulDeTraduceri.ro, dezvoltat cu echipe virtuale

ginaGina Bordaş, CEO la AtelieruldeTraduceri.ro, cel mai mare birou de traduceri din Târgu-Mureş şi judeţul Mureş, a susţinut vineri, 25 septembrie, cu ocazia seminarului „Business without borders”, o prezentare cu tema „Cum să îţi extinzi compania în afara României, prin construirea de echipe virtuale”, în cadrul căreia a dezvăluit câteva din secretele ascensiunii societăţii pe care o conduce, alcătuită dintr-o echipă locală de 5 persoane şi una virtuală care are în componenţă peste 120 de traducători, revizori și experți din diferite domenii.

Metodă de lucru pentru companiile viitorului

Cu o experienţă de peste 12 ani în domeniul marketingului şi traducerilor, Gina Bordaş a înfiinţat în urmă cu cinci ani AtelierulDeTraduceri.ro, companie în cadrul căreia a implementat, cu succes, noţiunea de echipe de lucru virtuale. „Am început să lucrez pe partea de marketing în companii de software şi consultaţă în afaceri, apoi am trecut la activitatea de traducător liber profesionist pentru o anumită perioadă. Am avut oportunitatea să lucrez pentru foarte multe branduri internaţionale ca membru în diverse echipe virtuale şi mă simt foarte mândră când văd în magazine sau pe stradă produse sau anumite servicii la care am contribuit şi eu. Modul de lucru cu echipe virtuale ne caracterizează, cel puţin pe noi şi pe alte companii care lucrează în zona de tehnologie şi informaţii. Noi chiar vrem să promovăm modul de lucru cu echipe virtuale pentru că acest tip de organizare se pare că va fi foarte utilizat de companiile viitorului”, a afirmat CEO-ul de la AtelierulDeTraduceri.ro. „Cea mai provocatoare experienţă din prezent este conducerea echipelor din cadrul AtelierulDeTraduceri. Am fondat firma în anul 2010, tocmai din dorinţa de a aduce în România experienţa mea cu companii străine pentru a ajuta companiile româneşti să devină relevante pe alte pieţe”, a punctat Gina Bordaş.

Organizare flexibilă

O altă remarcă făcută de Gina Bordaş a fost că în timp foarte multe companii, printre care şi AtelierulDeTraduceri.ro, şi-au regândit strategia astfel încât nu mai au o organizare tradiţională, ci una mult mai flexibilă. „Una din cauzele schimbărilor care afectează partea de organizare a forţei de muncă este partea de tehnologie. Au apărut platforme tehnologice care au schimbat oarecum modul în care companiile îşi organizează activitatea. Practic, nu mai putem vorbi despre companii care au departamente fixe, gen producţie, marketing, juridic, management administrativ, ci pur şi simplu totul s-a schimbat şi putem să vedem totul dintr-o altă perspectivă”, a arătat Gina Bordaş.

Avantaje ale utilizării de echipe virtuale

– „Oamenii nu mai vor neapărat să lucreze într-o anumită companie, nu mai vor să facă naveta la un anumit sediu, pur şi simplu preferă să lucreze de acasă, să fie membrii în echipe virtuale sau să se ducă de exemplu la o terasă, să savureze o cafea cu laptopul în faţă şi să lucreze la jobul pe care îl au de terminat. Se estimează că până în anul 2020, ceea ce nu e foarte de parte de acum, 3 miliarde de oameni vor lucra de la distanţă, de acasă, din cafenele, din pub-uri, conectaţi la dispozitive gen smartphone-uri, tablete, laptopuri, fără a se mai duce la un sediu.”

– „Avantajele din partea companiilor sunt că nu mai au foarte multe cheltuieli cu angajaţii, cu salarii, chirii, dotări pentru angajaţi, activităţi de team-building.”

– „Ne putem întâlni pe site-uri specializate, iar în domeniul nostru de activitate sunt mai multe site-uri care fac legătura între companii şi membrii ai echipelor. Ne mai întâlnim pe reţelele sociale, unde lucrăm dar şi beneficiem de ele, la evenimente de networking, dacă e cazul.”

– „Ce încercăm noi să facem este să depăşim criteriile rigide. De exemplu, avem persoane care nu au facultate terminată, dar cu care lucrăm foarte-foarte bine, în sensul că livrează calitate. Sau avem persoane care niciodată n-au studiat limbile străine sau vreo disciplină conexă şi lucrează foarte bine. Ceea ce aş dori să accentuez, este faptul că sunt foarte importante abilităţile şi nu neapărat anumite diplome sau poziţionarea geografică.”

– „Fiecare tabără se poate bucura de o anumită libertate, la fel cei din echipele virtuale au libertatea de a decide când să lucreze cu noi şi să îşi asume doar livrarea calităţii.”

– „Echipele virtuale reprezintă o soluţie reală pentru dezvoltare, pentru că asigură foarte multă flexibilitate şi scalabilitate, care sunt nişte atribute care vor defini organizarea companiilor în viitor.”

Teme incitante

Seminarul „Business without borders” a avut loc în incinta Business Hotel Târgu-Mureş, iar pe lista speakerilor s-au mai aflat:

Doru Fokt – marketing şi vânzări la AtelierulDeTraduceri.ro, cu tema „Relevanţa companiilor pentru pieţele din afara României”;

Cristina Varga – lector univ. dr. la Universitatea „Babeş Bolyai” din Cluj Napoca, cu tema „Impactul pe care îl au terminologia şi traducerile audio-vizuale asupra afacerilor”;

Bogdan Băbălău-Maghiar – manager de dezvoltare la Bizz.Club, cu tema „Principii universale de networking în contextul global”;

Vlad Fiscutean – expert în branding senzorial şi Ambasador TED în România, cu tema „Comunicarea de business pe pieţele străine şi crearea de înţeles prin branding”.

 

 

 

 

loading...

No comments

  1. De-abia astept editia urmatoare, imi pare rau ca am ratat-o pe aceasta…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

PUG reactualizat la Tăureni

Conducerea Primăriei comunei Tăureni anunţă publicul interesat asupra depunerii la Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) …