Jurnal economic
19 februarie 2014
În ianuarie procentul este cu 15,5% mai mare decât în ianuarie 2013
*Piaţa auto a înregistrat o creştere de 15,5% în luna ianuarie, comparativ cu aceeaşi lună din 2013. Vorbim aici de 4.800 de unităţi, în cazul autoturismelor fiind înregistrat un avans similar de 15,6%, potrivit datelor comunicate de APIA. Şi pe plan european observăm o evoluţie pozitivă, ianuarie 2014 înregistrând pe segmentul autoturisme volume cu 5,5% mai mari decât cele din ianuarie 2013. Pe cele două segmente analizate (EU 15 şi EU 10) creşterile sunt de 4,9% şi respectiv 12,8%. În continuare, vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (adică 86% din totalul volumelor din luna ianuarie 2014), cu 5 puncte procentuale mai mult decât în ianuarie 2013 (81%)”, se arată în comunicatul asociaţiei. Pe de altă parte, înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu 13,8% faţă de ianuarie 2013, numărul lor fiind însă de trei ori mai mare decât cel al autoturismelor noi înmatriculate în ianuarie 2014.
VALENTINE’S DAY A DUBLAT VÂNZĂRILE ONLINE
Comparaţia s-a făcut cu perioada similară a anului trecut
*Valentine’s Day a generat la peste 300 de magazine online vânzări mai mari cu 40-50% faţă de perioada similară a anului trecut. Potrivit reprezentanţilor companiei care deţine magazinele, cumpărătorii online au acordat mai multă atenţie tipurilor de produse comandate, în topul creşterilor aflându-se bijuteriile, cosmeticele şi produsele electronice şi de îngrijire personală, comparativ cu anii trecuţi când se achiziţionau multe produse generale din categoria Cadouri. Însă, spre deosebire de 2013, românii au cheltuit sume mai mici în multe cazuri. Vârful cumpărăturilor a fost în perioada 11-12 februarie, cu doar câteva zile înainte de Valentine’s Day. Românii au continuat însă să plaseze comenzi în număr mare inclusiv pe 14 februarie.
Lasă un comentariu