Share

Home / Sanatate / Care sunt fructele recomandate în procesul de slăbire

Care sunt fructele recomandate în procesul de slăbire

 

Beautiful smiling woman and fresh fruits

Fructele de merișor, afinele, merele, portocalele, ananasul, papaya, strugurii roșii, prunele, fructul pasiunii și lămâile sunt doar o parte dintre fructele pe care Nora Timar, nutriționist în cadrul Centrului de Nutriție „Stop kilograme” din Tîrgu Mureș, le recomandă celor care au intrat la dietă. În cele ce urmează, aceștia ne învață ce proprietăți au aceste fructe și de ce sunt recomandate.

Fructele de merișor ajută la prevenirea bolilor cardiace
Fructele de merișor sunt considerate cele mai sănătoase fructe de pădure. Ele sunt bogate în substanțe antiinfecțioase, dar și în antioxidanți. De aceea, se recomandă consumul fructelor sau a extractului din fructe de merișor pentru a preveni bolile cardiace. De asemenea, au o puternică acțiune diuretică, având un rol important în cadrul dietelor alimentare. Fructele de merișor mai conțin și proteine, vitaminele B1, B2 și C, dar și săruri minerale și zaharuri.

Afinele, bogate în antioxidanți, vitamine și minerale
Afinele sunt bogate în antioxidanți, vitamine și minerale. Ele se folosesc în cadrul dietelor alimentare, deoarece ajută la reducerea grăsimilor din organism, reduc efectele radicalilor liberi, îmbunătățesc metabolismul și ajută la îmbunătățirea sănătății ochilor. Afinele conțin vitamina C, vitamina A, fier, calciu, mangan, vitamina K, vitamina E, zinc, seleniu și fosfor. Nu este de mirare că aceste fructe micuțe îmbunătățesc capacitatea organismului de a dizolva colesterolul rău, acționează asupra problemelor de metabolism și ajută la prevenirea bolilor cardiace.

Un măr pe zi ține doctorul la distanță
O binecunoscută zicală spune că un măr consumat pe zi ține doctorul la distanță. Ca orice zicală, și aceasta are un sâmbure de adevăr. Merele sunt fructe pe care le putem găsi cu ușurință în orice anotimp. Conțin puține calorii, sunt bogate în vitamine și minerale și conțin multe fibre. Astfel, merele ajută la scăderea nivelului de colesterol din organism, la îmbunătățirea digestiei și la eliminarea toxinelor din corp. În plus, merele sunt foarte sățioase și taie pofta de dulce, fiind astfel un desert gustos și sănătos.

Portocalele, citrice cu puține calorii
Portocalele sunt fructe recomandate în timpul dietelor. Acestea conțin foarte puține calorii, în schimb sunt bogate în vitaminele A, B și C, conțin minerale și au efect laxativ, antioxidant și diuretic. Portocalele ajută la eliminarea toxinelor din corp, la blocarea acțiunii radicalilor liberi asupra organsimului și la creșterea imunității. De asemenea, stimulează procesul digestiv în organism.

Ananasul, o sursă excelentă de fibre
Ananasul este un fruct exotic, fiind o sursă excelentă de fibre, substanțe nutritive care taie pofta de mâncare și care prelungesc senzația de sațietate. Acest fruct este sărac în calorii, în ciuda gustului său foarte dulce, așa că este adesea regăsit în mai multe deserturi dietetice. Ananasul conține o substanță numită bromelaină, care descompune proteinele din alimentație și ajută astfel la digerarea mai rapidă a alimentelor. În plus, conținutul de vitamină C al ananansului oferă un plus de energie organismului și accelerează metabolismul.

1 fructePapaya, efect puternic în combaterea celulitei
La capitolul „fructe exotice”, nu putem trece cu vederea beneficiile oferite de papaya. Acest fruct este bogat în fibre și conține vitaminele A, C și B, precum și fier, calciu și fosfor. Datorită conținutului ridicat de vitamina C, papaya combate constipația și este un puternic diuretic, antioxidant și digestiv. Papaya se folosește atât intern, cât și extern, deoarece are și un puternic efect în combaterea celulitei.

Strugurii roșii îmbunătățesc funcția de producere a insulinei în organism
Strugurii sunt bogati în fibre și minerale, dar conțin și o substanță numită resveratrol, un antioxidant care declanșează producerea adiponectinei la nivelul organismului. Astfel, ajută la protejarea vaselor de sânge împotriva inflamațiiilor și îmbunătățesc funcția de producere a insulinei în organism. Datorită conținutului de fibre, strugurii roșii sunt consumați în cadrul dietelor alimentare, deoarece acționează ca un laxativ natural și au proprietăți diuretice și depurative.

Fructul pasiunii, puternic stimulent digestiv
Fructul pasiunii, originar din Brazilia, este cunoscut drept un puternic stimulent digestiv. Semințele fructului au un conținut ridicat de fibre, așa că îmbunătățesc digestia și reduc nivelul colesterolului. Fructul pasiunii este și o sursă importantă de vitaminele A și C, potasiu și fier.

Prunele, fructe sărace în calorii
Prunele sunt fructe sărace în calorii, așa că pot fi integrate în cadrul dietelor alimentare. Prunele conțin substanțe care au o acțiune benefică asupra intestinului, stimulând tranzitul intestinal și având astfel un efect laxativ. Aceste fructe sunt bogate în vitamiele A, C și K, potasiu și fibre. Au proprietăți energizante datorită conținutului natural de zaharuri, așa că ajută la combaterea senzației de oboseală sau de stres.

Lămâia, bogată în vitamina C
Lamâile conțin sunt foarte bogate în vitamina C, care accelerează metabolismul, în calciu, potasiu, vitamina A și fier. Lămâile conțin foarte multe substanțe nutritive, necesare pentru buna funcționare a organismului.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Trei metode prin care ne ținem inima departe de suferințe

Inima este primul organ format în corpul nostru și rămâne de-a lungul vieții și cel …

Share
Share